2022-08-26, 23:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainska civila förstör minor eller något annat explosivt. Först lägger de den i en brasa för att den skall sprängas men då går en fram och filmar med telefonen innan den sprängs! De behöver nog lite säkerhetsmedvetande.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1563062288340615168

Det folket skall man nog inte ge sig på, dom räds absolut ingenting. Vi hade behövt en del av dom i förorterna.

Citera
2022-08-26, 23:21
Medlem
hellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Slaver bägge två. Utbildning, handel, likhet i språk, släkt över gränsen, giftemål och turism som jag nämnde tidigare...

Eller har jag fel i detta ?
Ja du har sjukt fel i detta om du har haft någon som helst kontakt med ukrainare eller ryssar irl och ställt dessa frågor.
Negrer som negrer, vita som vita. det är den mentaliteten du har
Senast redigerad av hello 2022-08-26 kl. 23:23.
Citera
2022-08-26, 23:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Ja du har sjukt fel i detta om du har haft någon som helst kontakt med ukrainare eller ryssar irl och ställt dessa frågor

Inte mina erfarenheter. Sen får du ha dina.
Citera
2022-08-26, 23:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag gissar på striderna utanför Bakhmut.

Här är nog svaret.

"Ukrainas väpnade styrkor förstör basen för den ryska armén i Kadiivka och dödade tvåhundra ryska luftburna trupper – chef för Luhansk RMA"

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/26/7364870/
Citera
2022-08-26, 23:38
Medlem
hellos avatar
Citat:
Förresten (ditt arsle) : Visa mig ett inlägg utav mig i denna tråd, där jag står på Rysslands sida !

Din patetiska fitta !
Sa jag inte "precis på gränsen", och om du ser mitt tidigare inlägg ser du exempel.
Citera
2022-08-26, 23:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det folket skall man nog inte ge sig på, dom räds absolut ingenting. Vi hade behövt en del av dom i förorterna.

Ja men det verkar ganska farligt i alla fall.
Citera
2022-08-26, 23:39
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Att priset gick ner pga att man håller på och går in i en lågkonjunktur är inget bra om du tror det.
Inte för ryssen i.a.f ha ha ha! Eller så har Saudi skruvat på kranen och Iran fått lättnader i sanktionerna.
Citera
2022-08-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Inte för ryssen i.a.f ha ha ha! Eller så har Saudi skruvat på kranen och Iran fått lättnader i sanktionerna.

Näää såklart, är man IQ-befriad så tycker man såklart att det är bra att Sverige går in i en lågkonjunktur. Så länge ryssen får ”lida”.

Idiot!
Citera
2022-08-26, 23:48
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Länken funkar inte. Ja dom ska inte bara där.

Skumt. För mig funkar länken.
Citera
2022-08-26, 23:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Våra barn kommer minnas hur våra politiker förstörde Europa genom att lägga sanktioner på Putin. När tyskarna börjar frysa i vinter så kommer det vara möjligt att intala dem att Europa måste starta krig mot Ryssland, och Sverige kommer bli indragna. Det var den typen av missnöje med hög inflation, havererande ekonomi och dåliga levnadsförhållanden som gjorde världskrigen möjliga. Vi ser nu samma situation på horisonten, i samma land.

Denna gången är Sverige inte neutrala. Du kommer vara medskyldig, du har hejat på.

Det är den ryska cancersvulsten som, bokstavligen, förstör Europa. Den har börjat med Ukraina och de lägger alla städer och byar de erövrar i ruiner.

Krig emot NATO? Tja, NATO skulle, aldrig, starta direkta krigshandlingar emot RySSland. Men om Putler är så blåst så att han startar ett krig emot väst, så är det bra om du betänker följande:

USA var kvalitativt och kvantitativt underlägsen Japan innan slaget om midway började. Men msn hade, en , avgörande fördel över japanerna, man hade ett underrättelseövertag!

Detta är bara ett av övertagen som väst, NATO inklusive USA har över den ryskacancersvulsten. För amerikinarna kände till Putlers planer redan i oktober 2021.

Sedan tillkommer en massa andra övertag:

En enorn cyberattack förmåga

Överlägsen teknologi

Allierade runt omkring i världen.

Eventuell ny överlägsen vapenteknologi

Demokratins arsenal

Överlägsna flygstridskrafter

Överlägsna marina stridskrafter

Större manskspsreserver än RySSland

Samhällen som inte behöver stora interna säkherhetsstyrkor, som klarar sig utsn omfattande censur, politiska fångar.

Tillförlitliga precisionsmissiler och robotar

Respekt, inte i betydelsen "rädd för" utan i betydelsen "gillar och ser upp till som en förebild".

Ej omfattane korruption som ksn dra ner den operativa effekten och stridsdugligheten med upp till 60 procent.

Völutbildade soldater och befäl som inte bara får, utan bör, ta egna initiativ så länge det gynnar den övergripande planen.

Ej sårbara monoekonomier som är flexibla

Som Stalin sade och som Putler säger:

Den svage blir slagen!

BYE, BYE RUSSIA!
Citera
2022-08-26, 23:53
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men det verkar ganska farligt i alla fall.

Ja dom är helt ”galna”. Du mins kanske också i början av kriget, en väg belagd stridsvagnsminor. Civilbefolkningen bara kryssade mellan dem trotts att det var väldigt trångt och en hade en gammal släpkärra efter bilen, men igenom minfältet skulle han, med tomt släp.
Citera
2022-08-26, 23:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Är oenig med dig i detta. Ryssarna har sett på Ukrainare som sitt "syskon", en nära släkting. Man har turistat, gift sig, etc över gränsen. Putin har sett på Ukraina som ett hot i.o.m sin demokrati. Dessa ideer om demokrati kan sprida sig över gränsen.., till den ryska befolkningen. Därav invasionen.

Den dåliga moralen hos de ryska trupperna är även talande för detta, som jag ser det. Putin har sått bara ett hat mellan folkslagen.

Jag håller inte med om detta, det gäller ryskspråkiga i Ukraina inte ukrainskspråkiga (Inklusive ukrainskspråkiga i Ryssland, vilket är många). Det finns ett speciellt skällsord för ukrainare på ryska, som finländskan har Hurri om svenskar. Det är en nedvärderande släktskap där Ukraina kallas "lilla Ryssland" och där man ser denna släktskap bara så länge ukrainarna ser sig som ryssar eller ser upp till ryssar. Ryssarna har haft samma attityd till balter och andra delar de ockuperat. De är släkt tills de inte lyder den äktryska härskarrasen längre; då skall de dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in