2022-08-26, 22:41
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Daily Mail har en artikel om de 200 dödade ryska fallskärmssoldaterna i Luhansk:

Det finns även bilder från platsen.

Mycket bra ju fler döda våldtäkt ryssar desstå bättre.
Citera
2022-08-26, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är oenig med dig i detta. Ryssarna har sett på Ukrainare som sitt "syskon", en nära släkting. Man har turistat, gift sig, etc över gränsen. Putin har sett på Ukraina som ett hot i.o.m sin demokrati. Dessa ideer om demokrati kan sprida sig över gränsen.., till den ryska befolkningen. Därav invasionen.

Den dåliga moralen hos de ryska trupperna är även talande för detta, som jag ser det. Putin har sått bara ett hat mellan folkslagen.

Neger snälla. Berätta gärna om den blomstrande demokratin, hur Ryssland varit ett föredöme för omvärlden och om när Ryssland/Sovjet inte var en spjutspetsnation för allting tortyr/angiveri/massmord. Det stämmer. Ett sånt Ryssland har inte existerat under sin historia.

Att ursäkta ryssar lämnar dagsljus åt rysstrollen att spinna vidare på någon konspirationsteori som funnits sedan Ivan den Förskräcklige om det stackars landet som tvingats massmörda och expandera sig fram för att Rom också var ett imperium.

Den sansade världen måste svälja det bittra pillret att ryssar inte kan leva utan sina despoter som definierar sin nationella tillhörighet utifrån att förtrycka och förslava andra. Ryssen är problemet. Ryssen kan inte fortsätta existera på detta sätt.
Citera
2022-08-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det var då ett gnäll om peer review och akademiska discipliner. Naturvetenskaperna är kung med fysiken på tronen. Därefter långt ner kommer samhällsvetenskaper och långt ner filosofi. Peer-reviewa filosofi? Tillåt mig småle. Det är en ankdam där de flesta kan komma långt genom att skriva snygga punchlines. Drar mig till minnes denna fadäs:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Grievance_studies_affair

Nej Dugin är en medioker fascistisk politiker som gillar att publicera dravel.
Det är lustigt att pro-ryska bloggare så som the Saker och Andrei Martyanov har samma uppfattningar som du har angående Dugin. Den senare ägnar sig också åt alla kalla humanister, ekonomer och samhällsvetare för fula saker.

Ja, Sokalaffären var rätt lustig.
Citera
2022-08-26, 22:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det finns ingen rysk soldat som kan tvingas till att mörda och våldta civila i ukraina, inte heller är någon rysk soldat tvungen att ens strida i ukraina, utan det är ett val de gör, en rysk soldat kan inte straffas (med annat än att de eventuellt mister sitt soldatjobb) för att vägra strida i ukraina.
Word. Nu kommer det dessutom nyheter om ytterligare 130 000 ryssar som planerar att våldta och mörda i Ukraina. Och på samma sätt som den förra invasionshären, så kan inte denna grupp i efterhand komma och säga att de inget visste.
Citera
2022-08-26, 22:50
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
"Vissa menar"
Shit Pommes Frites.
Mvh.

Hur dog Sovjet, genom att dom kunde spendera mer?
Citera
2022-08-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Nej, rätt självklart, då oljepriset i maj var högre än det är nu. Om inget drastiskt händer kommer vi inte se det priset igen på länge.

Att priset gick ner pga att man håller på och går in i en lågkonjunktur är inget bra om du tror det.
Citera
2022-08-26, 23:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Neger snälla. Berätta gärna om den blomstrande demokratin, hur Ryssland varit ett föredöme för omvärlden och om när Ryssland/Sovjet inte var en spjutspetsnation för allting tortyr/angiveri/massmord. Det stämmer. Ett sånt Ryssland har inte existerat under sin historia.

Att ursäkta ryssar lämnar dagsljus åt rysstrollen att spinna vidare på någon konspirationsteori som funnits sedan Ivan den Förskräcklige om det stackars landet som tvingats massmörda och expandera sig fram för att Rom också var ett imperium.

Den sansade världen måste svälja det bittra pillret att ryssar inte kan leva utan sina despoter som definierar sin nationella tillhörighet utifrån att förtrycka och förslava andra. Ryssen är problemet. Ryssen kan inte fortsätta existera på detta sätt.

Det har jag aldrig sagt om Ryssland. Men det är det Putin bävar över. Att demokratin sprider sig till Ryssland.

"Neger" !
Citera
2022-08-26, 23:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
Snapcount är ett concerntroll, precis på gränsen. Ingenting av det han har sagt har motsvarat något av det jag har läst mig till eller fått bekräftat från de Ukrainare eller ryssar jag jobbar med.

Förklara dig lite närmare, i.o.m att du nämner mig ?

Stöder för f-n inte Putins invasion i Ukraina ditt arsle !
Citera
2022-08-26, 23:11
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ryssarna har sett på Ukrainare som sitt "syskon", en nära släkting.
Så himla dumt att invadera dem då. Och skjuta deras kvinnor och barn i huvudet efter att de våldtagit dem. Vissa tycker kanske att det är okej att våldta sina syskon och nära släktingar, men för de flesta icke-ryska européer går nog gränsen en bra bit innan man börjar mörda och våldta sina familjemedlemmar.
Citera
2022-08-26, 23:12
Medlem
hellos avatar
Citat:
Förklara dig lite närmare, i.o.m att du nämner mig ?

Stöder för f-n inte Putins invasion i Ukraina ditt arsle !
"Ryssarna har sett på Ukrainare som sitt "syskon", en nära släkting."
Vad har du fått detta ifrån? Jag inväntar inte ditt svar så jag svarar mig själv.
Det är en grov, fet lögn och som gör dig till ett concerntroll. Ett sofistikerat troll. Men ändock ett troll.
Tillsammans med ett återkommande nedvärderande av Europa. Hur ska de klara vinterm, hur ska de klara priserna etc etc.
Senast redigerad av hello 2022-08-26 kl. 23:19.
Citera
2022-08-26, 23:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Så himla dumt att invadera dem då. Och skjuta deras kvinnor och barn i huvudet efter att de våldtagit dem. Vissa tycker kanske att det är okej att våldta sina syskon och nära släktingar, men för de flesta icke-ryska européer går nog gränsen en bra bit innan man börjar mörda och våldta sina familjemedlemmar.

Så : Var det Putin & co som fattade beslutet om invasionen ?

Eller var det den ryska befolkningen ?

Enkel fråga.
Citera
2022-08-26, 23:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hello
"Ryssarna har sett på Ukrainare som sitt "syskon", en nära släkting."
Vad har du fått detta ifrån?

Slaver bägge två. Utbildning, handel, likhet i språk, släkt över gränsen, giftemål och turism som jag nämnde tidigare...

Eller har jag fel i detta ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in