2022-08-26, 19:17
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vi har facit ganska snart, jag tror att antingen SIFO eller Novus har rätt med 1% felmarginal. Sen vem av dom som har rätt vet jag inte. Det lär vi bli varse om.
Det finns inget "rätt" ännu innan valet. Folk kan ändra sig eller vara osäkra.
Citera
2022-08-26, 19:24
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Vad ska SD och M göra för att locka fler Socialdemokrater att rösta på dom istället? Dom måste börja äta från just sossarna.
SD kan vara tydliga med att de inte kommer att låta M försämra trygghetssystemen, försäkringar och det där (allt för mycket, allt måste vara kompromiss).
Citera
2022-08-26, 19:26
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Bortom diskussioner om olika mätinstitutioners tillförlitlighet är det någon som har lite koll på varför? Alltså varför förlorar M röster till SD just nu?

Skjutningar och gängkriminalitet är ju ingen nyhet. Har det hänt något inom de två partierna som kan förklara varför?

A-kassan kommentar med Kristersson.
Citera
2022-08-26, 19:33
Medlem
Innerfittefetts avatar
Jävla tur att nazisten inte lyckades kniva Annie.

C hade nog rusat efter detta..

Inget som Sverige hade haft nytta av. Det bästa är om pedofilpartiet ligger runt spärren..
Citera
2022-08-26, 19:41
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jävla tur att nazisten inte lyckades kniva Annie.

C hade nog rusat efter detta..

Inget som Sverige hade haft nytta av. Det bästa är om pedofilpartiet ligger runt spärren..

Det var bra av flera andra anledningar också, oavsett vad du och jag tycker om människan Annies åsikter. Eller hur?
Citera
2022-08-26, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det var bra av flera andra anledningar också, oavsett vad du och jag tycker om människan Annies åsikter. Eller hur?

Vilka andra anledningar refererar du till, och vad har det med OU att göra?
Citera
2022-08-26, 19:53
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SjuLyktor
I Novus senaste är rödgröna lika långt ifrån 50% (3,3 procentenheter) som M+SD+KD - alltså utan L. Så nej, högern verkar öka totalt sett. Sen följer inte rubrikerna detta - man pekar på att SD gått om M - men likväl så håller inte den teorin.

Nej min teori om balansen mellan blocken verkar inte hålla nu. Jag har länge ansett att vi har en högervåg i landet men att den inte syns i opinionsundersökningarna. Eller tillåtits synas eftersom framgång föder framgång. Vilket inte får hända. Många sossar kan nog gå direkt till SD. Det finns ingen anledning att sänka M. Nu ligger dock högerblocket över rätt så bra i Novus. Jo jag tänkte på det.
Senast redigerad av stevenstills 2022-08-26 kl. 19:55.
Citera
2022-08-26, 20:01
Medlem
Goldfinger1964s avatar
En bild på Annie Lööf och Magdalena Andersson i senaste riksdagsdebatten som förklarar läget

https://freeimage.host/i/4CnErv
Citera
2022-08-26, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
En bild på Annie Lööf och Magdalena Andersson i senaste riksdagsdebatten som förklarar läget

https://freeimage.host/i/4CnErv
Men ärligt talat..
Varför är folk förvånade, eller ens ser det som ett svek mot högern?
80% av C:s väljare vill se Magdalena Andersson som statsminister hellre än Ulf.

Större majoriteten av C:s väljare är kvinnor som bor i innerstan, muslimer och några få förvirrade bönder som fortfarande tror att det är att parti för dom.
Citera
2022-08-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
SD kan vara tydliga med att de inte kommer att låta M försämra trygghetssystemen, försäkringar och det där (allt för mycket, allt måste vara kompromiss).
De kan vara det, men kommer det hända? Populister och högermänniskor är inte direkt kända för sin robusta ryggrad.
Citera
2022-08-26, 20:11
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja troligen bästa alternativet då Kristersson har mer erfarenhet. Men rätt intressant att se hur svenska folket tröttnat på kriminalitet och folk som lever på bidrag.

Vi borde börja från början - studenterna. Sänk deras studiebidrag och se till att de kommer ut i arbete. De allra flesta högskolestudenter glider omkring i korridorerna som våta möss och lyfter ofantligt mycket pengar varje månad. Det är en arbetskraft som vi måste använda av oss nu.

Citat:
Jag är av övertygelsen att är man arbetsför ska man arbeta och den som arbetar heltid är för trött för att hålla på med skit på kvällar och nätter.

Obligatoriskt sommarjobb för alla ungdomar över 15 år. Arbetslinjen skall införas så tidigt som möjligt så att ynglingarna inser vikten av arbete. Det är alldeles försent att få någon ordning på den förlorade 90-talistgenerationen. Vi får icke göra om samma misstag igen!
Citera
2022-08-26, 20:11
Medlem
[quote=Goldfinger1964|81405096]En bild på Annie Lööf och Magdalena Andersson i senaste riksdagsdebatten som förklarar läget

Att L kommer över 4% och sitter med i Åkessons regering är inget att hoppas på. Det blir bara en svaghet. Detta lilla splittrade virriga parti kan då sabotera inifrån den regeringen. Som en trojansk häst i värsta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in