2022-08-26, 18:39
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Haha kallas dom officiellt nu för Blåbruna?

Var det inte blågula? lol

Fast blågula låter ju som om det skulle vara nått bra!

Håller mig mer till sanningen så blåbruna allt brunblåa låter bättre!
Citera
2022-08-26, 18:45
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Sossarnas största misstag blir att möta SD. Se bara katastrofen med att få folk i arbete och kriminalitet.
S begår självmord.

De vet mycket väl att det är Uffe som gäller. Det är valresultatet och mandatfördelning som avgör vem som är oppositionsledare och inte OUs. Maggan och S vet mycket väl att Uffe inte kommer bytas mot JÅ i slutdebatten mellan statsministerkandidaterna även om SD springer om starkt i OUs. Det här är ett valtaktiskt utspel de redan från början vet inte kommer bli av. Helt och hållet valtaktiskt utspel för att försvaga moderaterna och mobilisera SD motståndare i borgerligheten.
Citera
2022-08-26, 18:50
Medlem
Bortom diskussioner om olika mätinstitutioners tillförlitlighet är det någon som har lite koll på varför? Alltså varför förlorar M röster till SD just nu?

Skjutningar och gängkriminalitet är ju ingen nyhet. Har det hänt något inom de två partierna som kan förklara varför?
Citera
2022-08-26, 18:51
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
De vet mycket väl att det är Uffe som gäller. Det är valresultatet och mandatfördelning som avgör vem som är oppositionsledare och inte OUs. Maggan och S vet mycket väl att Uffe inte kommer bytas mot JÅ i slutdebatten mellan statsministerkandidaterna även om SD springer om starkt i OUs. Det här är ett valtaktiskt utspel de redan från början vet inte kommer bli av. Helt och hållet valtaktiskt utspel för att försvaga moderaterna och mobilisera SD motståndare i borgerligheten.
Ja troligen bästa alternativet då Kristersson har mer erfarenhet. Men rätt intressant att se hur svenska folket tröttnat på kriminalitet och folk som lever på bidrag. Jag är av övertygelsen att är man arbetsför ska man arbeta och den som arbetar heltid är för trött för att hålla på med skit på kvällar och nätter.
Citera
2022-08-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Jag skrattade gott på morgonkvisten när jag såg i Dagens Industri att Uffes lekmoderater tappat i opinionen. De lär falla ner mot 14%-strecket innan en snäv upphämtning i slutet på året. Att svenska folket ens överväger Humle&Dumle i regeringen, med en släng av gammal hederlig kristdemokratisk brottslighet, visar bara att ignoransen sjuder som den skall.

+1
Skenhelig högerpolitik är inget Sverige behöver.

Skrämmande, men kanske lika bra att dom får förgöra landet för gott.
Citera
2022-08-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Bortom diskussioner om olika mätinstitutioners tillförlitlighet är det någon som har lite koll på varför? Alltså varför förlorar M röster till SD just nu?

Skjutningar och gängkriminalitet är ju ingen nyhet. Har det hänt något inom de två partierna som kan förklara varför?

Tror att bland de mer "vänsterlutande" moderaterna, alltså de som inte är hardcore moderater så är sänkningen av A-kassan ett ganska kasst förslag såhär inför stundande lågkonjunktur. Jag är osäker på hur stor andel av M som är av den sorten...men den finns definitivt så de kan nog dra nu.
Inget bra förslag såhär i dessa tider. Hardcore moderaten gillar det naturligtvis men de mer lättrörliga högerarbetarna är nog inte så förtjusta.
Citera
2022-08-26, 19:01
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Skenhelig högerpolitik är inget Sverige behöver.
Maggan var smart som tog bort NATO-leksaken från Uffe. Nu har han i princip bara tuffare tag mot gängen och inflationen att skandera om. Tyvärr vet han inte vad han yrar om och framstår mer som ett dement tandtroll när han framträder i radio och TV.

Citat:
Skrämmande, men kanske lika bra att dom får förgöra landet för gott.
Skrämmande att både Norge och Danmark vet var skåpet ska stå men här i Sverige velar man fram och tillbaka utan att ta tag i någonting.
Citera
2022-08-26, 19:06
Avslutad
Vad ska SD och M göra för att locka fler Socialdemokrater att rösta på dom istället? Dom måste börja äta från just sossarna.
Citera
2022-08-26, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden

Slutdebatten baserar sig väl på 2018-års siffror och inte på nuvarande OU?
Senast redigerad av Sinestro 2022-08-26 kl. 19:12.
Citera
2022-08-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Slutdebatten baserar sig väl på 2018-års siffror och inte på nuvarande?
Ja exakt, Uffe är oppositionsledare då han styr landets andra största parti. 2018 års valresultat är fortfarande det som gäller.
Citera
2022-08-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Som jag sa i mitt inlägg ovan så minskar man på M och/eller KD om SD går fram. Jag har sett det så ofta. Högerblocket får inte gå fram. Har det hänt någon gång i opinionsundersökningarnas historia att SD och M gått fram samtidigt? Jag har aldrig sett det.

I Novus senaste är rödgröna lika långt ifrån 50% (3,3 procentenheter) som M+SD+KD - alltså utan L. Så nej, högern verkar öka totalt sett. Sen följer inte rubrikerna detta - man pekar på att SD gått om M - men likväl så håller inte den teorin.
Citera
2022-08-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero

Det skulle kunna vara så enkelt att valrörelsen har dragit igång på allvar, att UK därmed syns mer i massmedia och att folk då blir påminda om vilken osympatisk smilfink och syltrygg som leder M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in