2022-08-26, 10:43
Medlem
Jag tycker att SIFO och Novus idag kommer bli mycket spännande.

Drar högern ifrån med 2-3% hos båda vilket jag inte tror ska sägas.

Då tror jag att vi ror detta i hamn, skulle högern uttöka ledningen med 3% hos novus då börjar man närma sig 10% försprång och det tar inte vänstern igen

Jag vill återigen påminna att 60% väntas förtidsrösta i år....
Citera
2022-08-26, 10:51
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jag tycker att SIFO och Novus idag kommer bli mycket spännande.

Drar högern ifrån med 2-3% hos båda vilket jag inte tror ska sägas.

Då tror jag att vi ror detta i hamn, skulle högern uttöka ledningen med 3% hos novus då börjar man närma sig 10% försprång och det tar inte vänstern igen

Jag vill återigen påminna att 60% väntas förtidsrösta i år....

Ja, högern har kommit ikapp bra i de dagliga mätningarna.
Fortfarande otroligt jämnt.
Jag tror inte vänstersidan kan hitta nya väljare såhär sent. Men högern har nog lättare med det.
Citera
2022-08-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Ja, högern har kommit ikapp bra i de dagliga mätningarna.
Fortfarande otroligt jämnt.
Jag tror inte vänstersidan kan hitta nya väljare såhär sent. Men högern har nog lättare med det.

Det är det jag menar.

Sen också, om högern idag/imorgon skulle dra iväg med ytterligare 3 hos Novus säger vi då börjar man närma sig 10% försprång. I väljare är det typ 800.000

Naturligtvis orimligt mycket.

Men så krävs det att det ökas på 3% hos båda instituten.

Vi har dessutom haft nästan en dödskjutning om dagen nu sedan förra fredagen så det kommer också påverka vissa - speciellt dom som var på Emporia, dom som bor i Huddinge och Helsingborg.
Citera
2022-08-26, 10:55
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
S+V+C+Mp 49,7
M+L+Kd+Sd 49,2

Efter att högern varit större för första gången i augusti är rödgröna tillbaka.
Fler (1388) i denna undersökning än den tidigare (1118).

Konstigt att man fortfarande räknar in både V och C i vänsterblocket då de aldrig kommer stödja S samtidigt.
Citera
2022-08-26, 10:57
Medlem
volvo 240s avatar
För mig som är blind och inte kan se staplarna så uppskattar jag enormt er som skriver resultaten i tråden. Och om övriga står vore det jätteintressant om ni skriver med dom också. Tack på förhand!
Citera
2022-08-26, 10:58
Medlem
Medelvärdet i augusti 2018 för M+L+KD+SD var 48.58
För rödgröna var det 47.71

På valdagen blev resultatet för M+L+KD+SD 49.18
För rödgröna 49.28

De rödgröna var klart mer underskattade då. Blir väldigt intressant att se hur det blir denna gång.
Citera
2022-08-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Konstigt att man fortfarande räknar in både V och C i vänsterblocket då de aldrig kommer stödja S samtidigt.
Om alternativet blir att ge makt till SD så är det nog möjligt att någon kompromiss uppnås.
Citera
2022-08-26, 11:01
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Skulle du kunna posta siffrorna för respektiva parti plus övriga? Det vore jättesnällt. Skulle Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna kunna bilda regering ihop eller behövs det ytterligare något parti med i en sådan konstellation? SD är ju sossar med högerinslag så borde inte vara nån direkt paria för S egentligen. om man ser till respektives politik och inte tjat om nazism och annan skit.
Citera
2022-08-26, 11:04
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Det är det jag menar.

Sen också, om högern idag/imorgon skulle dra iväg med ytterligare 3 hos Novus säger vi då börjar man närma sig 10% försprång. I väljare är det typ 800.000

Naturligtvis orimligt mycket.

Men så krävs det att det ökas på 3% hos båda instituten.

Vi har dessutom haft nästan en dödskjutning om dagen nu sedan förra fredagen så det kommer också påverka vissa - speciellt dom som var på Emporia, dom som bor i Huddinge och Helsingborg.

Precis. Det är trenden som är intressant nu. Om högern går framåt i mätningarna nu fram till valet och dessutom leder är det positivt.
Det borde vart promenadseger för oppositionen efter de senaste åren.

Det fetade : det måste påverka. Sen står mogge o skyller på "svensken måste fråga sig hur de kam blivit såhär..." och maggan "forskarna vet inte varför ..."
Citera
2022-08-26, 11:06
Medlem
Concac123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Enligt Aftonbladet kommer idag vara den sista sommardagen på året. Sedan får vi mulet hela veckan och temperaturer på 15-20 grader. Hoppas det håller i sig till veckan efter, då är det nog god chans att många lågintelligenta som egentligen skulle röstat MP glömmer bort att det var varmt i sommar
Dock är det ju fortfarande varmt och torrt i övriga Europa och MSM spyr ju ut daglig propaganda gällande detta.
Citera
2022-08-26, 11:09
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Skulle du kunna posta siffrorna för respektiva parti plus övriga? Det vore jättesnällt. Skulle Sverigedemokraterna och Socialdemokraterna kunna bilda regering ihop eller behövs det ytterligare något parti med i en sådan konstellation? SD är ju sossar med högerinslag så borde inte vara nån direkt paria för S egentligen. om man ser till respektives politik och inte tjat om nazism och annan skit.

Vad ska jag posta? Opinionssiffror?
Citera
2022-08-26, 11:34
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Innan augusti i år har de inte haft över 4,5% i Skop sen sommaren 2019 så de har över tid gått stadigt uppåt. Vändningen uppåt över 3 år säger nog mer än svängningar fram och tillbaka under samma månad.
Absolut, om det varit några månader under våren typ mars, april eller vad du vill.

Men inte veckorna innan valet. Då är den nedåtgående trenden viktig och det är också viktigt att den inte går spikrakt och fort utan lugnt och hackigt, men stadigt nedåt så MP slutar precis under fyraprocentsspärren och inte utplånas helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in