2022-08-25, 22:49
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det står dig fritt att ingå i antirasisternas sällskap tillsammans med islamisterna. Bilda er egen gemenskap och egna samhällen. Profitera inte att tillhöra oss som är i absolut majoritet. Vi behöver inte er. Hata oss i er egen kammare.

Man skulle även kunna tänka sig att man kräver en höjning och skärpning i de egna leden och inte accepterar vilken skit som helst.
Citera
2022-08-25, 23:18
Medlem
Självklart så röstar man för sd , dvs det enda partiet i riksdagen som inte medvetet bidragit till Sveriges förfall. Att man ens kan tänka sig någon av dom 7 partier säger allt om vilka själv hatande människor det bor i detta land
Citera
2022-08-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Kul, haha?????Visst gör det ont när pilar träffar?
Ja, wt i en vänsterblivens värld är alla som "tycker fel", det är väl snart hela arbetarklassen. Höhö, du jobbar som snickare, vilket wt..
Citera
2022-08-25, 23:20
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Klockrent av Åkesson att såga David Baas granskning istället för att bli defensiv. Gör det mindre attraktivt för media att dreva. Får vi hoppas på ett inte allt för stort tapp imorgon bara.

Åkesson har äntligen lärt sig att stå på sig och inte vika ner sig. Synd att det tog åtta år :/

Nu går utrikesminister Ann Linde ut och anklagar SD på twitter för icke attacken.

Citat:
Ursprungligen postat av Ann Linde
Fruktansvärt att det hat som SD och andra högrextrema krafter riktat mot
@annieloof
lett till detta. All heder och omtanke till dej Annie💚

https://mobile.twitter.com/AnnLinde/status/1562849942556721152?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, wt i en vänsterblivens värld är alla som "tycker fel", det är väl snart hela arbetarklassen. Höhö, du jobbar som snickare, vilket wt..

Arbetare enligt vänstern är det finaste som går att vara så länge arbetaren röstar rätt. Röstar arbetaren fel är arbetaren wt, rasist, gubbslem.
Senast redigerad av CyberIngmar 2022-08-25 kl. 23:23.
Citera
2022-08-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Har både kineser och indier på jobbet, det betalas in skatt och arbetsgivaravgift på deras löner också, och de har i många fall varit här och arbetat i rätt många år innan de skaffar barn.
Deras barn brukar aldrig vara något problem heller.

Däremot tycker jag ofta att L är ett kappvändarparti som i slutändan kommer rösta för sådant som DN säger är bra...
Problem och problem, en grundskoleplats kostar 115000 per år, sedan måste man ta hänsyn till om maken/makan jobbar. Annars fyller man snarare på "tärande delen" och det blir ett pyramidspel där man måste fortsätta för att upprätthålla demografin, skjuter massa problem framför sig. Och sedan den låga nivån som satts för arbetskraftsinvandring gällande lönen och att arbetsgivaren helt får uppge behovet själva (mygel med sålda intyg för att gå uppehållstillstånd osv). Övriga länder kanske är stramare av en anledning.. fanns ju trots allt gästarbetare här innan Reinfeldteran också..
Senast redigerad av sweintoo 2022-08-25 kl. 23:39.
Citera
2022-08-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Åkesson har äntligen lärt sig att stå på sig och inte vika ner sig. Synd att det tog åtta år :/

Nu går utrikesminister Ann Linde ut och anklagar SD på twitter för icke attacken.

https://mobile.twitter.com/AnnLinde/status/1562849942556721152?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Arbetare enligt vänstern är det finaste som går att vara så länge arbetaren röstar rätt. Röstar arbetaren fel är arbetaren wt, rasist, gubbslem.
Gud vad de där sossarna är osmakliga. De ser verkligen inte sitt eget hat heller.. men de är som präster som förkunnar vilka som är kättare, nutidens kvasireligion.

Ja, och invandrare som inte röstar och tycker vänster blir "husblattar" och ska "åka hem", (det är ok när vi säger det..) kriminella vänsterröstare får gärna stanna..
Senast redigerad av sweintoo 2022-08-25 kl. 23:42.
Citera
2022-08-26, 00:13
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Gud vad de där sossarna är osmakliga. De ser verkligen inte sitt eget hat heller.. men de är som präster som förkunnar vilka som är kättare, nutidens kvasireligion.

Ja, och invandrare som inte röstar och tycker vänster blir "husblattar" och ska "åka hem", (det är ok när vi säger det..) kriminella vänsterröstare får gärna stanna..
Visst är de enkla att hata.

Samtidigt är den andra sidan lika vidrig. Vad i helsike ska en rösta på?
Citera
2022-08-26, 00:18
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l

Ja ett problem även för mig. Tror jag struntar i att rösta, lite fegt jag vet.
Citera
2022-08-26, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l

Man kan rösta på annat parti utanför riksdagen om man vill det, eller inte alls. Medborgerlig samling tycker jag t.ex. alltid är respektfulla i sin framtoning.

Själv tycker jag inte utvecklingen varit bra (underdrift) de senaste 8 åren och vill absolut inte ge mp makt över energi- eller migrationspolik något mer så jag röstar höger iaf, särskilt med reinfeldt och liknande borta ur leken, jag tror ett land mår bättre av att byta styre ibland, makt korrumperar. Tyvärr har ju s haft makten i typ 80 av 100 år så de har ju kunnat styra lite hur de vill och hela sverige är mer eller mindre sossigt, partierna likaså.
Citera
2022-08-26, 02:38
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Man kan rösta på annat parti utanför riksdagen om man vill det, eller inte alls. Medborgerlig samling tycker jag t.ex. alltid är respektfulla i sin framtoning.

Själv tycker jag inte utvecklingen varit bra (underdrift) de senaste 8 åren och vill absolut inte ge mp makt över energi- eller migrationspolik något mer så jag röstar höger iaf, särskilt med reinfeldt och liknande borta ur leken, jag tror ett land mår bättre av att byta styre ibland, makt korrumperar. Tyvärr har ju s haft makten i typ 80 av 100 år så de har ju kunnat styra lite hur de vill och hela sverige är mer eller mindre sossigt, partierna likaså.
Jo, Medborgerlig samling skulle kunna vara något. Jag, som fd MUF-ordförande har dock fastnat på den andra kanten.
Citera
2022-08-26, 08:15
Medlem
HLundborgs avatar
Det parti som är villiga att avskaffa kvinnlig rösträtt får min röst.
Citera
2022-08-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
En sammanslagning av det årets resultat för sista mätningen innan valet 2018 visade ett resultat på mellan 18%-19%. SD kom på 17,53%.

Demoskop 17.2%
Sifo 17.0%
Novus: 19.1%
Ipsos: 16.8%
Skop: 17.4%

SCB 18.15%
Inzio: 16.8%

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsval et_i_Sverige_2018

Yougov (24.8%) och sentio (24%) som enligt sms är oseriösa mätinstitut. Webbröstning.

För några dagar sen slog media fast att SD gör sitt sämsta val för 22. Ser ut som att SD kan höja resultatet till 19%-20%.
Vad som är än mer slående är att alla institut underskattade S med 1,5-3,5% och alla underskattade M med 1,5-2,5%. Och det gällde också ValU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in