2022-08-25, 21:32
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Du hoppade över mitt senare inlägg där jag skriver att polisen säkerligen har gått igenom hans datatrafik det senaste halvåret, det är den absolut troligaste förklaringen till att man känner att man har så mycket på fötterna att man kan väcka åtal.

Jaha ok läste slarvigt.

Ja han måste gått på ett annat mål, tror att Annie är väl bevakad.

Hursomhelst kommer det här rulla dygnet runt i media.
Senast redigerad av Julskinkato 2022-08-25 kl. 21:35.
Citera
2022-08-25, 21:34
Medlem
Vilket trams ! Inte ens offerkoftan kommer att hjälpa Annie till några högre opinionssiffror.
Citera
2022-08-25, 21:35
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disqus
Så bomben som placerades vid Operakällaren i veckan blir med 90% säkerhet ett mål mot Riksdagen som ligger ca 300 m därifrån? Helt orimligt. Bara för att det skedde i närheten styrker knappast något. Man måste ha bevisning i form av loggfiler på dator, inlägg på forum, anteckningar och kommunikation i mobilen osv som stärker det. Mycket möjligt att han uttalat hot, kanske blivit avvisad osv.

Centerpartiets ekonomiseminarium låg 20 meter från mordplatsen. En stor skillnad skulle jag säga. Läs för övrigt mitt inlägg där jag skriver att jag tror polisen har gått igenom hans datatrafik det senaste halvåret. Om man hittar en lång rad hatiska inlägg mot Annie Lööf så blir det ett indiciebrott som mycket väl kan leda till en fällande dom. Det finns något som heter sunt förnuft. Han går till ett torgmöte med en kniv. Han ser 5 SÄPO-vakter där och inser att han är chanslös. Så han väljer en annan person som han har sett på tv och ogillar. Han mördar henne 20 meter från torgmötet.
Citera
2022-08-25, 21:36
Medlem
Riktigt löjligt. Detta bara bevisar vilka världsfrånvända människor politiker är. Kvinnan som mördades då? Va fick hon? Typ några notiser under några dagar. Men när losern dillar om att Lööf var målet får alla politiker dille. Snacka om storhetsvansinne. De tror sig så mycket. De tror de är förmer än alla andra. Hatar politiker.
Citera
2022-08-25, 21:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Riktigt löjligt. Detta bara bevisar vilka världsfrånvända människor politiker är. Kvinnan som mördades då? Va fick hon? Typ några notiser under några dagar. Men när losern dillar om att Lööf var målet får alla politiker dille. Snacka om storhetsvansinne. De tror sig så mycket. De tror de är förmer än alla andra. Hatar politiker.

Det är som vanligt, politikerna tycker de är mycket viktigare än vanligt folk. Att vanliga svenskar dödas, misshandlas och våldtas hela tiden pga den förda politiken ska vi bara acceptera men när våldet bara kommer i närheten av en politiker då är det ett förskräckligt.

Jävla trams, politikerna bör inte få fortsätta att leva i en skyddad del av samhället och dessutom ha livvakter. De bör utsättas för samma verklighet som vanligt folk utsätts för.
Citera
2022-08-25, 21:44
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Centerpartiets ekonomiseminarium låg 20 meter från mordplatsen. En stor skillnad skulle jag säga. Läs för övrigt mitt inlägg där jag skriver att jag tror polisen har gått igenom hans datatrafik det senaste halvåret. Om man hittar en lång rad hatiska inlägg mot Annie Lööf så blir det ett indiciebrott som mycket väl kan leda till en fällande dom. Det finns något som heter sunt förnuft. Han går till ett torgmöte med en kniv. Han ser 5 SÄPO-vakter där och inser att han är chanslös. Så han väljer en annan person som han har sett på tv och ogillar. Han mördar henne 20 meter från torgmötet.
Indiciebrott som leder till fällande dom? Kolla senaste uppdrag granskning
Citera
2022-08-25, 21:45
Medlem
Om narcissisten Lööf hade påstått sig vara till förväxling lik en skådis/influencer/modell hade jag inte höjt mina ögonbryn. Men 64-åriga Ing-Marie Wieselgren? Oj, här lockar en offerkofta i storlek 10XL.
Citera
2022-08-25, 22:00
Medlem
Julskinkatos avatar
Han kunde tydligen tänka sig att mörda lite vem som helst. Inkl Annie. Tyder ju på psykisk sjukdom.

Och nu är det mer synd om Annie än damen som faktiskt blev mördad?
Citera
2022-08-25, 22:10
Medlem
Månsans avatar
Den här historien hänger ju inte ihop för fem öre. Skulle alltså Engström ha planerat att först hugga ner psykologen, sen promenera iväg till Annie Lööf och knivhugga även henne? Scenariot bygger alltså på att alla människor runt omkring plötsligt blev förstenade och inte rörde sig ur fläcken.

Engström må vara en tvättäkta dåre, ändå helt osannolikt att han skulle funderat ut denna orimliga plan.
Citera
2022-08-25, 22:12
Medlem
Tyckte det var konstigt miffot tältat i veckor för mörda en person utan hotbild. Polisen/åklagaren var väldigt förtegna också.

Med theodors sköna bakgrund var detta det mest logiska
Citera
2022-08-25, 22:15
Medlem
Dadgostar och Lööf är nu vänner. Trodde de omöjligen kunde come together.

Det hade varit intressant att se hur åklagaren resonerar kring den här mannens planering av ett mord på Lööf. Hur stor chans har han mot fem SÄPO-vakter? När såg mannen att det var bra att hugga random kändis? Tidigare har man ju gått ut med att han hade förföljt Ing-Marie. Det går inte ihop väl?
Citera
2022-08-25, 22:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Han kunde tydligen tänka sig att mörda lite vem som helst. Inkl Annie. Tyder ju på psykisk sjukdom.

Och nu är det mer synd om Annie än damen som faktiskt blev mördad?
Nej det är det självklart inte, däremot är det nyheten idag. Att personer med psykiska problem av den här graden tillåts springa omkring är problemet, lås in eller bevaka. Annars är Sverige illa ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in