2022-08-25, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Inlägget på bloggen var nerbantad ett tag. För redigering eller vad? Kordinatorn eller My har varit lika slarvig nu också.

Mindre stress? Det är väl vad man gör det till vare sig man är hemma eller borta. Många upplever semestern stressfylld. Att lämna bort ungar och husdjur hos andra kan vara ett sätt att slippa en massa besvär så man kan slappa.
"När det inte lyckas blir istället sensommaren och tidiga hösten en tid för skilsmässor."
Hälsosamma alternativ finns i överflöd i affärer här hemma, både att laga till själv eller om man äter på restaurang. Bönpasta, mat utan tillsatser, glutenfritt.

Det är slött att åka bil till sin arbetsplats som ligger inom gångavstånd. Använd cykeln eller gå så slipper du flåsa fram på ett löpband inomhus under svensk sommar.

Nu shoppar jag inte i mig nåt alls och kunskap skaffade jag under hemkunskapen och på vägen mot vuxenlivet.
Med all den kunskap du säger dig ha förstår jag inte hur du år efter år brottas med det där sötsuget.

Hur ser kostschemat ut för den som vill gå upp i vikt? Jag har alltid rört på mig och kunnat äta vad som helst utan att öka i vikt, till stor irritation bland tjocka soffpotatisar.

Men var det inte precis det du gjorde innan resan till Spanien? Skrev att du nu kunde ta emot nya "klinkers"?

Gör nåt åt den bedrövliga hemsidan. Ser helst att den försvinner med alla sina fel. Det är ju ändå bara en handfull som kan använda den, dom få (om några?) som köpt paket.
Ja människa är en fascinerande gåta man bara väntar bilder från sjukhuset med sjukhusskjorta, droppnål i armen, kryptisk livshotande åkomma. Brukar ju vara återkommande tema några ggr om året. Man undrar ju varför allt, precis allt ska dokumenteras offentligt? Influencer
Citera
2022-08-25, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Ja människa är en fascinerande gåta man bara väntar bilder från sjukhuset med sjukhusskjorta, droppnål i armen, kryptisk livshotande åkomma. Brukar ju vara återkommande tema några ggr om året. Man undrar ju varför allt, precis allt ska dokumenteras offentligt? Influencer
Syns man inte, finns man inte. Därför är det viktigt att förekomma paparazzis, genom att själv kontakta skvallermedia om förstoppning, fettknölar och gärna genomgående fläska på med att överdriva å det grövsta, för att "alla" ska kunna se vilken strong mama hon är?! Verkligen spindeln i nätet...
Citera
2022-08-25, 07:45
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Syns man inte, finns man inte. Därför är det viktigt att förekomma paparazzis, genom att själv kontakta skvallermedia om förstoppning, fettknölar och gärna genomgående fläska på med att överdriva å det grövsta, för att "alla" ska kunna se vilken strong mama hon är?! Verkligen spindeln i nätet...
Ja, hon är som en spindel som väver nät flugorna (klienterna) fastnar i. Det där om att det bara kostar 275 kronor per vecka men knappt synlig text som anger att man binder upp sig för en lång tid. Förutom det där med 275 kronor står det klart och tydligt "klicka här för att anmäla dig". Lurendrejeri. 👿

OT
Citera
2022-08-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Åter, vad fan lever människan på?? Varifrån rullar pengarna in för spendera kan hon.

Jag börjar misstänka att hon kan ha vunnit dem på något. Lotto eller travet och allt vad det heter. För det här saknar ju rim och reson. Det enda som talar emot det är att hon kan hålla tyst om det. Fast det kanske är roligare att vara framgångsrik företagare och gymägare än en som har fått allt av en slump.

För det går mycket pengar. Hur många gånger äter hon/de ute i veckan?

Hyrbil för vilken anledning, vart ska de med den?

Hundar och mer hundar.

Slakta ett gym för några kvadratsmeters ökning. Det kostar. Särskilt som hon inte har klienter.

Det håller inte. Vad är det jag missar?
Citera
2022-08-25, 12:18
Medlem
Hon hade ärvt något hus på Öland stod det tidigare i tråden
Citera
2022-08-25, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfan2
Hon hade ärvt något hus på Öland stod det tidigare i tråden
Det stämmer. Hon sålde huset för 1,5 miljon. Det var runt år 2017, så dom pengarna borde vara slut nu. Hon tjänade stora pengar på sin blogg i flera år. Men det var väl också ett tag sen. Idag är en gåta.
Citera
2022-08-25, 13:21
Medlem
TPLs avatar
"Jag som äntligen fått fart och skrikit några rader då och då." 🙉 Sch.

"Se hur Spanjorerna tar hand om stränderna och miljöerna runtomkring. Dom kör ner med traktorer och rensar stränderna. Plockar skräp och spolar av."
Att det ens ska behövas. Grisiga turister.

"Efter min situation med tumörerna så är hela min inställning till livet förändrat. På ett bra sätt,"
Hur många tumörer är hon uppe i nu? Och på vilket sätt har hennes inställning förändrats?

"I förrgår kom ett gång ner, idag kommer resten."
Var är kordinatorn?
Senast redigerad av TPL 2022-08-25 kl. 14:00. Anledning: Tillägg.
Citera
2022-08-25, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Jag som äntligen fått fart och skrikit några rader då och då." 🙉 Sch.

"Se hur Spanjorerna tar hand om stränderna och miljöerna runtomkring. Dom kör ner med traktorer och rensar stränderna. Plockar skräp och spolar av."
Att det ens ska behövas. Grisiga turister.

"Efter min situation med tumörerna så är hela min inställning till livet förändrat. På ett bra sätt,"
Hur många tumörer är hon uppe i nu? Och på vilket sätt har hennes inställning förändrats?

I förrgår kom ett gång ner, idag kommer resten.
Var är kordinatorn?
Det bästa vore nog om hon och tumörerna stannade kvar i Spanien lite extra. Hon trivs där och har inget att göra i Sverige som inte J kan sköta. Han klarar både hund och L här i Sverige. Hon har någon slags kortslutning i sitt tänkande och att bli smal och känd är hennes gamla plus nya inställning till livet. Smal kan hon nog lyckas med. Känd blir hon bara för sina inbillade sjukdomar.
Citera
2022-08-25, 17:27
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hon har någon slags kortslutning i sitt tänkande och att bli smal och känd är hennes gamla plus nya inställning till livet. Smal kan hon nog lyckas med. Känd blir hon bara för sina inbillade sjukdomar.

På 60-talet hette det:" Smal och fin med Preludin."
Preludin var ett amfetamin preparat, indraget i Sverige sen 1965.

Men hon kan väl testa nåt liknande för viktreducering, finns säkert på nåt apotek i Marbella.
Citera
2022-08-25, 17:39
Medlem
Citat:
Det stämmer. Hon sålde huset för 1,5 miljon. Det var runt år 2017, så dom pengarna borde vara slut nu. Hon tjänade stora pengar på sin blogg i flera år. Men det var väl också ett tag sen. Idag är en gåta.

Vet du att hon tjänat stora pengar på sin blogg? Det låter väldigt märkligt.
Citera
2022-08-25, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
På 60-talet hette det:" Smal och fin med Preludin."
Preludin var ett amfetamin preparat, indraget i Sverige sen 1965.

Men hon kan väl testa nåt liknande för viktreducering, finns säkert på nåt apotek i Marbella.
Kanske därför hon alltid vill till Spanien. Det som finns på apoteket. Nej, faktiskt. Det tror jag inte. Hon tar nog inget starkare än Coca-Cola. Men dängan ”Smal och fin med preludin” var kul att känna till 👍👏
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vet du att hon tjänat stora pengar på sin blogg? Det låter väldigt märkligt.
Det är vad hon berättat själv. Hon betalade löner och skulder med bloggpengar till sin blomsterhandel. Hon hade mycket samarbeten under några år och hon levde verkligen i sus och dus. Säkert en månadslön i bara parkeringsböter varje månad. Men nu finns det inte mycket samarbeten kvar.
Citera
2022-08-25, 18:16
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Men dängan ”Smal och fin med preludin” var kul att känna till 👍👏

Apropå dängor från 60-talet, så fanns även:
"En macka i venen, sätter fart på benen!"

Dock inget jag rekommenderar till My, eller någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in