2022-08-25, 10:28
Medlem
Så mycket kring just Bitcoin och Etherium, men vilka Altcoins har ni, eller är ni intresserade av?
Citera
2022-08-25, 10:45
Medlem
fittslems avatar
Solana, Cardano, Avax samt några till. Basically så är det dom stora spelarna. Längre ner vågar jag inte gå för att risken är helt för hög just nu.

Inga jävla meme coins eller annat obetydligt skit. Bara rena ekosystem.

Ligger mest i ETH i ärlighetens namn. Den utgör väl en sisådär 60-70% av mitt portfolio just nu.
Senast redigerad av fittslem 2022-08-25 kl. 10:48.
Citera
2022-08-25, 10:56
Medlem
Allt på Shiba Inu.
Citera
2022-08-25, 11:33
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattacini
Så mycket kring just Bitcoin och Etherium, men vilka Altcoins har ni, eller är ni intresserade av?

Förtydligar lite först, ethereum är en altcoin.
Mina altcoins är litecoin, cardano, xpr, cardano och etherium.
Citera
2022-08-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Solana, Cardano, Avax samt några till. Basically så är det dom stora spelarna. Längre ner vågar jag inte gå för att risken är helt för hög just nu.

Inga jävla meme coins eller annat obetydligt skit. Bara rena ekosystem.

Ligger mest i ETH i ärlighetens namn. Den utgör väl en sisådär 60-70% av mitt portfolio just nu.

De stora spelarna har ju hållit sig kvar rätt bra under en lång tid, så de är lite säkrare kort. Dock älskar jag de med lite högre risken, de kan ju skjuta rätt mycket i pris på kort tid.

ETH är ju suveränt!!
Citera
2022-08-25, 13:10
Medlem
Eth/matic/avax/bnb samt småsummor på shi*tcoins. 40% avax, 25%eth, 10% matic 10%bnb, resten utspritt.

Funderar dock på o sälja av hälften av AVax till cosmos.
Citera
2022-08-25, 15:20
Medlem
Leastons avatar
Ethereum, Polkadot och Solana sedan länge.

Annars är det främst Stacks (STX) som en bet på att DeFi på Bitcoin blir nästa stora grej. Går dessutom att stake:a och får rena Bitcoin som rewards.

Sedan massor av smågrus i diverse olika projekt
Citera
2022-08-25, 15:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Går dessutom att stake:a och får rena Bitcoin som rewards.

Är det rimligt att få avkastning på passiva placeringar? Luktar pyramidspel.
Citera
2022-08-25, 15:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Är det rimligt att få avkastning på passiva placeringar? Luktar pyramidspel.
Om det är rimligt? Jag får ju det i form av BTC, så jag vet inte vad du frågar?

Däremot, är det rimligt att tro på Stacks, STX token? Det återstår ju att se. Som sagt, det är en vild bet jag gjort bara och inget jag kan försvara mer än så.
Nersidan för mig är begränsad hur som helst. Uppsidan är så mycket större. Tills det händer något, så får jag lite rewards i form av BTC.

Om DeFi skall bli något så tror jag främst på ETH. Men tanken att köra DeFi på Bitcoin är lika intressant som tanken på att ETH kan ersätta BTC som store of value.
Citera
2022-08-25, 15:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om det är rimligt? Jag får ju det i form av BTC, så jag vet inte vad du frågar?

Däremot, är det rimligt att tro på Stacks, STX token? Det återstår ju att se. Som sagt, det är en vild bet jag gjort bara och inget jag kan försvara mer än så.
Nersidan för mig är begränsad hur som helst. Uppsidan är så mycket större. Tills det händer något, så får jag lite rewards i form av BTC.

Tja, även vissa personer inblandade i pyramidspel tjänar ju pengar. Men det är fortfarande pyramidspel.
Citera
2022-08-25, 15:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Tja, även vissa personer inblandade i pyramidspel tjänar ju pengar. Men det är fortfarande pyramidspel.
Jaha?
Citera
2022-08-25, 15:45
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jaha?

Tänkte bara klargöra det för övriga läsare i tråden så att de inte blir lurade av dig så som med Celsius och andra saker som du har "tipsat" om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in