2022-08-24, 21:26
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Det gör ont i mitt hjärta att oskyldiga drabbas även Ukrainska soldater då både Ryssar och Ukrainare är ett och samma folk samt samma religion.

Det som gör att jag stödjer Ryssarna är att Ukraina just nu springer USAs ärenden, varje steg bakåt som USA tar är ett steg mot rätt riktning för frihet samt fred för alla partner.

Majoriteten av alla krig i världen är på grund av USA och även denna krig är på grund av USA, vinst för Ryssland i detta krig är ett steg mot rätt riktning för fred och även rättvisa.
Jag gillar inte heller USA utrikespolitik men det är några gamla gubbar som skickar pojkar att döda, hade USA fått Ukraina att anfalla Ryssland först så hade jag stått på ryssarnas sida. Det är den som anfaller som gör fel, allt går att lösa utan att man behöver skapa ett helvetet på jorden.
Citera
2022-08-24, 21:28
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Passagerartåg som du ser på bilden.
https://twitter.com/gil_iryna/status/1562511173861265409

Har du uppgiifter om tåget inte transporterade krigsmaterial eller Ukrainska soldater?

Ukrainska soldater har ju gömt sig i dagisar sjukhus och massa andra ställen hade inte chockat mig om de tog tåget.
Citera
2022-08-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ligger officiella regeringsbyggnader (inklusive Zelensky) i Kiev illa till nu efter Ukrainas mord på Darya Dugina?

Inget tyder i dagsläget att Ukraina låg bakom mordet på nazi-kvinnan.
Citera
2022-08-24, 21:29
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Du borde rikta din ilska och ditt förakt mot NATO/USA där det hör hemma. Ryssland kan, liksom de flesta stormakter, vara djävliga, men väst har blivit djävulen själv. Om man är riktigt påläst så inser man var skulden för den här konflikten ligger. Den ligger inte hos Ryssland.
Jo Ryssland invaderar Ukraina och mördar civila så skulden ligger hos Ryssland. Jag kan verkligen inte förstå hur du tänker, gör två fel ett rätt?
Citera
2022-08-24, 21:30
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Har du uppgiifter om tåget inte transporterade krigsmaterial eller Ukrainska soldater?

Ukrainska soldater har ju gömt sig i dagisar sjukhus och massa andra ställen hade inte chockat mig om de tog tåget.
Det finns inga uppgifter i nuläget. Men innan du vet så kanske du ska vara försiktig med att uttrycka dig. Att glädjas över döda är inget mänskligt för någon som befinner sig i ett fredligt land.
Citera
2022-08-24, 21:32
Medlem
Citat:
Du borde rikta din ilska och ditt förakt mot NATO/USA där det hör hemma. Ryssland kan, liksom de flesta stormakter, vara djävliga, men väst har blivit djävulen själv. Om man är riktigt påläst så inser man var skulden för den här konflikten ligger. Den ligger inte hos Ryssland.

Yepp, alla pålästa ser att skulden ligger på Ryssland.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Aha de har tagit över 20% av Ukraina med att mörda civila menar du eller?

ehh...20% var vad plundarbaronernas bondearmé hade innan den 25/4 Februari, Einstein. Poängen är att Grisarna fick storstryk i.o.m försöket att inta Kyiv . Landgränsen mellan de olagligt utropade ryska självständiga provinserna i öst är exakt samma nu som då. Förutom att svinstian i Keeml har skickat iväg 35 000 unga soldater att slaktas och blivit av med 49% av hela sitt krigsmaterial och endast har lyckats väldigt väl i ett organiserat folkmord på Ukrainska civila. Det, typ enda som Ryssarna har utmärkt sig , som i alla andra krig som dom här inkompetenta gossarna har utfört.
Inse att Ukraina springer åttor kring den ryska apflocken
Senast redigerad av Opaque 2022-08-24 kl. 21:40.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Bullseye. Respekt för din träffsäkra analys.

Putins stora mål är att vid valet 2024 krönas till Rysslands Tsar. Han kommer förmodligen inte att formellt återuppta den titeln kanske skapar en ny titel som Hitler gjorde. Har har ju redan dammat av flera nya gamla titlar.

trist för honom att 2024 kommer Ryssland ligga i ruiner med inbördeskrig och Ukraina är med i NATO.
Citera
2022-08-24, 21:33
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

rySSarna packar civila på färjor som transporterar militärt material så dom inte ska bli beskjutna. Gömmer sig i kärnkraftverk osv. Men du kan väl slänga fram en trovärdig källa på att det fanns soldater på tåget. Fråga Kreml om dom fixar fake info om det på 2 minuter.....
Citera
2022-08-24, 21:44
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det finns inga uppgifter i nuläget. Men innan du vet så kanske du ska vara försiktig med att uttrycka dig. Att glädjas över döda är inget mänskligt för någon som befinner sig i ett fredligt land.

Kunde vara ett intressant experiment av Ukraina att be alla civila att undvika Kerch bron från i övermorgon för att undvika att skadas.

Reaktionen från medel-ivan på krim blir intressant, blir det panik exodus över bron? Vågar ryzzarma skicka bilar, lastbilar och tåg över bron?

Kan vara ett effektivt sätt att skära av supply lines uta<n att egentligen behöva spränga bron?

Spränger man den sen så visar man ju att man bryr sig om civilbefolkningen och varnar dem till skillnad från ryzzen....
Citera
2022-08-24, 21:51
Avslutad
Ja det var ju väntat, nu kom dvärgens hämnd.

Man måste vara riktigt kallblodig för att medvetet bomba ihjäl civila så som ryzzarna gör. Måste vara riktiga orcher som sitter bakom spakarna och inte har något emot att bomba tågstationer, köpcentrum och liknande.
Citera
2022-08-24, 21:55
Medlem
Citat:
PRecis det är bara kolla hur Ryssar som inte har något med detta spektakel att göra som blir helt utfrysta i Europa, ett exempel är länder som inte välkommnar Rysska turister någon mer och Rysska medborgare som fått deras ägodelar beslagtagna, jag jämför det med maffia liknande metoder.

Vad tycker du om Ukrainarna som blir skjutna i sitt eget land, är det mindre synd om dom än ryssarna som inte får semestra fritt i Europa. I min och andra friska hjärnor går inte det där ihop. Tyvärr måste man nog ifrågasätta din förmåga att se vilket som är rätt eller fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in