2022-08-24, 21:12
Medlem
Tror ni inte likt mig att Ryssland inte är nöjda förens de har tagit hela landytan innanför Dnieper mot Ryssland? Dessutom hela kusten så att de gränsar mot Moldavien, Odessa tror jag är av STORT intresse.

Jag tror lite det är Putins mål faktiskt..

Man vill ju att det ska gå åt helvete för Ryssarna men seriöst..
När man ser dessa kartor så är det ändå relativt stor landyta de tagit på sex månader..

https://liveuamap.com/
https://www.bbc.com/news/world-europe-60506682

Detta är något som jag trott och skrivit sedan första veckan, har fortfarande samma känsla..
Världen glömmer bort detta kriget snabbt märks redan.. Pengar och vapen kommer skickar allt mindre..
Ja ni förstår själva.. Utan världens fulla stöd är Ukraina ingenting mot mäktiga Ryssland.. Tyvärr..
Citera
2022-08-24, 21:12
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Fria fantasier och västpropaganda.
Varför riskerar journalister i Ryssland upp till femton års fängelse om de rapporterar nyheter från kriget som inte är i linje med vad makthavarna i Kreml anser är korrekt?

Tycker du att detta sänker trovärdigheten i den ryska rapporteringen eller tycker du att det är rimlig straff som garanterar god journalistik åt folket?
Citera
2022-08-24, 21:14
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Skulle vilja se ansikten på dom som stödjer invasionen, vad är det för fel på er? Har ni något personligt agg mot Ukraina? Eller blir ni upphetsade av att människor dör?
Det finns ingen rimlig anledning till att stödja invasionen om man inte är helt dum i huvudet.
Ok vi säger att Nato dödat massa människor i andra länder och USA med, Ukrainas regering är korrupt. Varför vill ni att Ukraina skall jämnas med marken för det?
Varför vill ni att civila oskyldiga skall bli dödade, våldtagna, torterade och traumatiserade för livet och förlora sitt hem?
Jag tycker USA och några länder till gjorde jävligt fel i Irak, men inte fan vill jag att oskyldiga i USA skall bli mördade för det, jag förstår verkligen inte hur ni tänker.
Ni måste vara riktigt skadade ondskefulla människor, eller jag vet inte ens om jag vill kalla er människor. Tvi fan!

Det gör ont i mitt hjärta att oskyldiga drabbas även Ukrainska soldater då både Ryssar och Ukrainare är ett och samma folk samt samma religion.

Det som gör att jag stödjer Ryssarna är att Ukraina just nu springer USAs ärenden, varje steg bakåt som USA tar är ett steg mot rätt riktning för frihet samt fred för alla partner.

Majoriteten av alla krig i världen är på grund av USA och även denna krig är på grund av USA, vinst för Ryssland i detta krig är ett steg mot rätt riktning för fred och även rättvisa.
Citera
2022-08-24, 21:18
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ligger officiella regeringsbyggnader (inklusive Zelensky) i Kiev illa till nu efter Ukrainas mord på Darya Dugina?

FSB false flag.... Bevisen var ju gjorda i Photoshop ;-)

Pappa Dugina offrade dottern för att få mer stöd för invasionen av Ukraina
Citera
2022-08-24, 21:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
https://liveuamap.com/en/2022/24-august-photos-from-chaplyne-station-at-least-15-killed

15 Nazister berövade livet på grund av att de krigar för SSelensky
Uppgifterna är att det var ett passagerartåg och de döda var civila men varför skulle du bry dig.

Du föder bara hat. Det är vad du handlar om.
Citera
2022-08-24, 21:20
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
rySSk terrorattack på civila. Inte alls ovanligt. 1,6% av rySSmissilerna har träffat militära mål. Resten träffar civila mål. Hög precisionsvapen

Aha de har tagit över 20% av Ukraina med att mörda civila menar du eller?
Citera
2022-08-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ligger officiella regeringsbyggnader (inklusive Zelensky) i Kiev illa till nu efter Ukrainas mord på Darya Dugina?

Nä, men sjukhus och skolor
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Uppgifterna är att det var ett passagerartåg och de döda var civila men varför skulle du bry dig.

Du föder bara hat. Det är vad du handlar om.

Har du källa på det eller?
Citera
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
(...)

Majoriteten av alla krig i världen är på grund av USA och även denna krig är på grund av USA, vinst för Ryssland i detta krig är ett steg mot rätt riktning för fred och även rättvisa.
Du måste vara helt sjuk i huvudet. Ryssland har våldtagit ett grannland som nu försvarar sig med livet som insats och du yrar om ryssjävlarna som garant för fred.

Men det är väl så ni Qvislingar fungerar. Ni lever i ett parallellt universum där ont är gott och lögn är sanning. Men vi vet i alla fall på vilken sida du skulle stå om ryssjävlarna någon gång invaderar Sverige.
Citera
2022-08-24, 21:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Har du källa på det eller?
Passagerartåg som du ser på bilden.
https://twitter.com/gil_iryna/status/1562511173861265409
Citera
2022-08-24, 21:25
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Aha de har tagit över 20% av Ukraina med att mörda civila menar du eller?

rySSland har mördat fler civila än ukrainska militärer i Ukraina.
Citera
2022-08-24, 21:25
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
De får betalt av västlig underrättelsetjänst och av skumma NGO:s som börjar på Open och slutar med Society.
Ok, så all rapportering måste kontrolleras av Kreml. Då får folket precis den information som de behöver. Fan vad du suger Putins kuk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in