2022-08-24, 12:58
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Att du skriver att Solomon är ett offer avslöjar bara ditt trollande 😂 ingen normalt funtad person ser den kvinnomisshandlande låtsasjesusen som ett offer..

Så du tror alltså inte att negativa upplevelser i uppväxten kan forma en individ? Du väljer alltså att gå emot det faktum att barn som blir slagna i regel oxå hyser en större tendens till att slå? Vilken värld lever DU i, vän? Vem är det som egentligen trollar?

Solomon ÄR ett offer, plötslig aggressivitet som försvar mot verbala överträdelser brukar i regel bottna i negativa erfarenheter under uppväxten. Övergrepp gör så att Solomon inte hyser förmågan att vända ryggen till den som verbalt eller fysiskt angriper honom för likt ett skadat djur väljer han instinktivt istället att gå till attack. Ren självbevarelsedrift.

Därför är även Salomom ett offer för omständigheterna. Tillsammans med Melina läker han nu sina sår. Han har funnit en tvillingsjäl som förstår honom, mycket pga att hon har en egen bakgrund med missbruk & psykisk ohälsa. Hon är skör & omtänksam. Han är stabil men ändå vilsen. Hon behöver honom. Han behöver henne. Tillsammans tar dom sig igenom en mörk period i sina liv. Tillsammans kan dom se ljuset i tunneln, trots förtal & smutskastning. Tillsammans är dom på väg tillbaka.

Allt är inte black&white liksom. Det.viktiga är nu att dom tillsammans kan få läka genom sitt kreativa skapande.

Det är iaf min bedömning & åsikt.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-24 kl. 13:13.
Citera
2022-08-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Så du tror alltså inte att negativa upplevelser i uppväxten kan forma en individ? Du väljer alltså att gå emot det faktum att barn som blir slagna i regel oxå hyser en större tendens till att slå? Vilken värld lever DU i, vän? Vem är det som egentligen trollar?

Solomon ÄR ett offer, plötslig aggressivitet som försvar mot verbala överträdelser brukar i regel bottna i negativa erfarenheter under uppväxten. Övergrepp gör så att Solomon inte hyser förmågan att vända ryggen till den som verbalt eller fysiskt angriper honom för likt ett skadat djur väljer han instinktivt istället att gå till attack. Ren självbevarelsedrift.

Därför är även Salomom ett offer för omständigheterna. Tillsammans med Melina läker han nu sina sår. Han har funnit en tvillingsjäl som förstår honom, mycket pga att hon har en egen bakgrund med missbruk & psykisk ohälsa. Hon är skör & omtänksam. Han är stabil men ändå vilsen. Hon behöver honom. Han behöver henne. Tillsammans tar dom sig igenom en mörk period i sina liv. Tillsammans kan dom se ljuset i tunneln, trots förtal & smutskastning. Tillsammans är dom på väg tillbaka.

Allt är inte black&white liksom. Det.viktiga är nu att dom tillsammans kan få läka genom sitt kreativa skapande.

Men om han nu instinktivt går till attack som självbevarelsedrift, varför gör inte Melina det då? Hon har ju varit med om bra mycket hemska saker? Varför gör inte alla människor som har gått igenom trauman det? Man kan ju också VÄLJA att inte skada en annan människa, oavsett vad man själv har gått igenom tidigare i sitt liv.
Citera
2022-08-24, 14:39
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankanarne
Men om han nu instinktivt går till attack som självbevarelsedrift, varför gör inte Melina det då? Hon har ju varit med om bra mycket hemska saker? Varför gör inte alla människor som har gått igenom trauman det? Man kan ju också VÄLJA att inte skada en annan människa, oavsett vad man själv har gått igenom tidigare i sitt liv.

Vissa människor klarar att stå emot driften, andra inte. Vissa människor klarar att hoppa över ölen på krogen, andra inte. Vissa människor klarar att hoppa över chokladbiten, andra inte. Svaret på frågan är att människor helt enkelt är olika.

När svarta begår våldsbrott så talas det om socioekonomiska faktorer. Aldrig har jag hört det talas om eget val. Vrf skulle detta specifika fall vara annorlunda. En combo av miljö, erfarenhet & uppväxt formar alla människor olika. Är det så konstigt?

Var inte så snabb på att döma Solomon. Alla människor bearbetar sina trauman olika. Dom är bra för varandra. Dom ser varandra. Dom bekräftar varandra. Melina behöver Solomon. Solomon behöver Melina. Mer behöver vi faktiskt inte veta.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-24 kl. 14:43.
Citera
2022-08-24, 16:42
Medlem
Wooqiprwos avatar
Nu har Chrippa släppt en video om familjen.
Citera
2022-08-24, 17:27
Medlem
TurboSvenne1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo

Hahaha, såja! Äntligen händer det lite grejer!!🥰
Citera
2022-08-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo

Lyssnade! Bra att han sprider ordet, men han sa inte direkt mycket om det hela. :/
Citera
2022-08-24, 17:31
Medlem
En fråga; har de en till kanal?

En person kommenterade och frågade vad deras andra kanal heter.
De svarade;
"Hej fina ******, Va roligt att du frågar, inom en månad släpps första videon och då kommer vi ut med det
Kram"
Citera
2022-08-24, 17:44
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.

Jag går inte emot det du säger. Jag har själv en trasslig uppväxt i en dysfunktionell/missbruksfamilj och ett ganska tungt bagage.
Du anar inte hur många gånger jag velat slå nån på käften eller slå sönder mitt ex.
Men det löser inte situationen. Hur skadad jag än varit psykiskt så har jag inte gått till attack, jag har istället vänt ryggen för att behålla den lilla självrespekten jag hade för att bygga upp mig starkare.

Trots min bakgrund och bagage har jag aldrig sett mig som ett offer, jag hade dåliga förutsättningar, men mina dåliga beteenden ska aldrig ursäktas med min bakgrund, det är JAG själv som väljer hur jag vill vara som människa.

Så jag håller inte med dig, Solomon kanske var ett offer som liten utav diverse anledningar, men som vuxen väljer man själv om man vill agera likadant mot andra och göra dom till offer istället för att hamna "över" dom eller att behandla andra med respekt, den respekten man själv aldrig fick 🙃

Håller med om att dom säkert passar ihop, men något förtal och smutskastning är det inte tal om. Bättre att Solomon står upp för sina handlingar där han agerat fel, och visar att han tar ansvar & mognar och blir en bättre person.
Nu använder han sig bara av flyktbeteenden för att fly sitt förflutna..
Citera
2022-08-24, 17:45
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Citat:

De svarade;
"Hej fina ******, Va roligt att du frågar, inom en månad släpps första videon och då kommer vi ut med det
Kram"

Tror dom pratat tidigare om att Melina skulle ha någon slags mat-kanal där hon lagar mat, kan det handla om det tro?
Citera
2022-08-24, 18:26
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Lyssnade! Bra att han sprider ordet, men han sa inte direkt mycket om det hela. :/

Det räcker för nu. Han har en stor följarskara och bra att bollen är i rullning och att folk får reda på hur det ligger till.

Citat:

De svarade;
Kram"

Kan tänka mig att S känner på sig att skeppet kommer sjunka och tänker starta på ny kula på en ny kanal istället för att vara ärlig mot tittarna.
Kanske ett nytt namnbyte på G också?
Citera
2022-08-24, 20:02
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Jag går inte emot det du säger. Jag har själv en trasslig uppväxt i en dysfunktionell/missbruksfamilj och ett ganska tungt bagage.
Du anar inte hur många gånger jag velat slå nån på käften eller slå sönder mitt ex.
Men det löser inte situationen. Hur skadad jag än varit psykiskt så har jag inte gått till attack, jag har istället vänt ryggen för att behålla den lilla självrespekten jag hade för att bygga upp mig starkare.

Trots min bakgrund och bagage har jag aldrig sett mig som ett offer, jag hade dåliga förutsättningar, men mina dåliga beteenden ska aldrig ursäktas med min bakgrund, det är JAG själv som väljer hur jag vill vara som människa.

Så jag håller inte med dig, Solomon kanske var ett offer som liten utav diverse anledningar, men som vuxen väljer man själv om man vill agera likadant mot andra och göra dom till offer istället för att hamna "över" dom eller att behandla andra med respekt, den respekten man själv aldrig fick 🙃

Håller med om att dom säkert passar ihop, men något förtal och smutskastning är det inte tal om. Bättre att Solomon står upp för sina handlingar där han agerat fel, och visar att han tar ansvar & mognar och blir en bättre person.
Nu använder han sig bara av flyktbeteenden för att fly sitt förflutna..

Flyktbeteende & förnekelse är med stor sannolikhet en del av Solomons läkningsprocess, då han liksom Melina bär på en hel del bagage.

Tycker självklart att Solomon ska tala sanning & öppet bekänna sitt tidigare trauma för Melina men det är inte vi som ska tvinga fram det, då detta kan resultera i att han sluter sig ännu mer som en konsekvens av påtvingad bekännelse.

När tiden är mogen kommer han att öppna sig, det är jag säker på. Detta är en del av hans läkningsprocess & i 9 av 10 fall brukar en bekännelse komma förr eller senare. Tro mig, vän. Så är det.

Att riskera det gemensamma helandet i syftet att kräva en offentlig & individuell bekännelse av Solomon kan inte bara förstöra Solomons läkningsprocess utan även Melinas.

Sedan tror jag oxå att det finns en påtaglig risk att måla upp en bild av Solomon som våldsbenägen förövare, då det i nuläget öppnar upp att han hämtar kraft i detta & blir det monster som han i den här tråden felaktigt utpekas att vara.

Genom att låta honom få vara det offer han faktiskt är (& låta honom få det helande stöd han faktiskt förtjänar av Melina) så neutraliserar man de våldsamma tendenserna & själva läkningsprocessen kan få fortgå utan ngt avbrott.
Senast redigerad av Adonis. 2022-08-24 kl. 20:06.
Citera
2022-08-24, 21:28
Medlem
Dopys avatar
Jag förstår verkligen inte hur det kan finnas folk där ute som försvarar det Solomon gjorde mot sitt ex. Undra om samma vidriga människor tycker att våldtäkten som K´s kille gjorde också var tjejernas eget fel?
Det finns verkligen sjuka människor där ute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in