Nazi-Rysslands motsvarighet till Gestapo arresterar en pensionär som sittstrejkar till stöd för Yevgeny Roizman som blev arresterad tidigare idag. Hemskt att se vad Putain har gjort med Ryssland. Imponerande att se att folk vågar filma trots allt.
Visst är det så. Min uppskattning är ca 20 000 döda för Ukraina och 35 000 för Ryssland. Och så den klassiska X3-4 för sårade och skadade.
Jag tror 9000 ukrainska soldater som stupat är rimligt. Ryssarna har lidigt kollosala förluster medan UA har anammat västerländs krigföring fullt ut. I princip mejar UA ner våg efter våg av infanterister i en slaktmaskin i Donbas
Just saw a disturbing video of a Kadyrovites doing something inappropriate with a sheep.
Ukrainian soldiers were watching through a thermal laughing.
I won't post it but im sure you could find it😂
Nazi-Rysslands motsvarighet till Gestapo arresterar en pensionär som sittstrejkar till stöd för Yevgeny Roizman som blev arresterad tidigare idag. Hemskt att se vad Putain har gjort med Ryssland. Imponerande att se att folk vågar filma trots allt.
Jo NATO gick in i Libyen, kolla upp det. Däremot hade jag lite fel i min post med att där inte hade hänt något före, där var ett par upplopp med okänt antal döda före, som fick alla oroliga. Före kriget trodde man där var tusentals döda, efter kriget skruvades dödssiffrorna ner med 75%. Intressant men off-topic ifht tråden - förutom att jag tror att man alltid kan halvera dödssiffror på civila i alla moderna krig jämfört med de initiala nyheterna.
Så enligt dig så var det en invasion och inte en intervention?
🇺🇸The new US $3 billion aid package for Ukraine includes:
- 250,000 shells for artillery and mortars;
- 6 NASAMS systems;
- Drones RQ-20 Puma;
- A means of computer combat with Vampire drones;
- Counter-battery radars.
Just saw a disturbing video of a Kadyrovites doing something inappropriate with a sheep.
Ukrainian soldiers were watching through a thermal laughing.
I won't post it but im sure you could find it😂
Som sagt, Ryssland är den europeiska civilisationens räddning! Det enda landet som står emot västerländsk dekadens och värnar om traditionella värderingar istället för perversioner.