Citat:
Är du inte extremt fel på den med 20 000 man? (jag antar du menar döda). Bryt ner det.
Hur många förlorade de runt Kiev? Ryssarna förlorade kanske 3000 man där, högt räknat.
Anta att de förlorade 700.
Hur många har de förlorat på missilattacker (och flyg tidigt i kriget) långt bakom frontlinjen? Tänk på hur många Iskanders/Kalibrs som avfyrats.
Låt oss anta 100 attacker mot personal som inte är rena missar. Det anser jag toklågt satt. I snitt 50 döda. 5000 döda.
Hur många förlorade de i Mariupol - inklusive POWs?
Jag tänker: 15.000 man ?
20700 bara här.
Och sedan kommer den svåra: Hur många har de förlorat i Donbass-fronten? Den är svårare att bryta ner.
100 döda per dag i 6 månader = 30*6*100 = 18.000
200 döda per dag i 6 månader = 36 000
300 döda per dag i 6 månader = 52 000
200 döda är inte högt, om man tittar på artilleriattacker. Det är artilleri som dödar mest.
Jag blir förvånad om under 60 000 har dött (+ några tusen POWs). Men felmarginalen är väldigt stor. Hur ser din kalkyl ut, i min breakdown?
Edit: Här är ett nytt dokument som "läckts"/eller fakats: https://twitter.com/elskorpione/status/1562450016123244545
Bedöm själva: 75K döda, men låga skadade-siffror (40K). Låter rimligt.
Hur många förlorade de runt Kiev? Ryssarna förlorade kanske 3000 man där, högt räknat.
Anta att de förlorade 700.
Hur många har de förlorat på missilattacker (och flyg tidigt i kriget) långt bakom frontlinjen? Tänk på hur många Iskanders/Kalibrs som avfyrats.
Låt oss anta 100 attacker mot personal som inte är rena missar. Det anser jag toklågt satt. I snitt 50 döda. 5000 döda.
Hur många förlorade de i Mariupol - inklusive POWs?
Jag tänker: 15.000 man ?
20700 bara här.
Och sedan kommer den svåra: Hur många har de förlorat i Donbass-fronten? Den är svårare att bryta ner.
100 döda per dag i 6 månader = 30*6*100 = 18.000
200 döda per dag i 6 månader = 36 000
300 döda per dag i 6 månader = 52 000
200 döda är inte högt, om man tittar på artilleriattacker. Det är artilleri som dödar mest.
Jag blir förvånad om under 60 000 har dött (+ några tusen POWs). Men felmarginalen är väldigt stor. Hur ser din kalkyl ut, i min breakdown?
Edit: Här är ett nytt dokument som "läckts"/eller fakats: https://twitter.com/elskorpione/status/1562450016123244545
Bedöm själva: 75K döda, men låga skadade-siffror (40K). Låter rimligt.
Det tror jag inte ett dugg på. Är man nedgrävt så behövs det en direktträff av artilleri för att det ska döda. Och ryskt artilleri är inte känt för träffa rätt. Är man inte i skydd så är det inget bra.
Ukraina överdrev antalet granater ryssarna använde och säkert även sina döda då för att få mer resurser från väst.
Under WWI sköt man ibland miljontals granater dagligen och i princip inga döda hos motståndaren om de var i skydd.