2022-08-24, 14:44
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Va!? Är han 169cm? En dvärg ser ju lång ut i jämförelse…
Citera
2022-08-24, 16:12
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten

Om en man säger att de tycker det är äckligt med feta kvinnor på reklamaffischer går feministerna bananas. Samma kvinnor sitter sedan och skrattar åt högermäns kläder/utseende, åt incels mm.

Inte bara kvinnor skrattar åt incels. Många män med små penisar gör det också, sk blå pillrade män eller simps. De anser att någon är bara man sålänge kvinnor säger att han är det. Svårt komma på någon slags man mer patetisk och svag än denna sort som är helt beroende av kvinnors klappar på hans huvud för att han inte ska börja gråta, börja sminka sig och gå med högklackat för ingen kvinna har bekräftat hans manlighet.

Samma män gnäller förstås på Ulf Kristiansson, för han är inte manlig nog för dessa kvinnodyrkare.

Att Ulf sedan blivit ledare för ett stort parti, vilket är ca 10 ggr mer manligt än något av hans kritiker klarar av, det blundar de helt för såklart.
Senast redigerad av SexgalenZombie 2022-08-24 kl. 16:15.
Citera
2022-08-24, 16:20
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Ulf Kristersson är inte 169 cm! Han är kortare än så. Den här tråden går ut på att lura oss att han är längre än i verkligheten.

Han kan ju så klart vara kortare, men jag gick på Wikipedias fakta. Har ingen bättre källa just nu. Men du får gärna presentera en!
Citera
2022-08-24, 16:36
Medlem
ConnyJonssons avatar
Han kallas väl friskt för Dvärgen av alla på Flashback?
Citera
2022-08-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Ser varje dag på Instagram att det skämtas om att Ulf Kristersson är så kort (1.69 cm). Det kanske inte systematiskt använts av röd-gröna blocket i valrörelsen, utan det är för det mestadels privatpersoner som håller på. Men det har ändå med valet att göra då det på något sätt används för att trycka ner motståndaren. Mod får flytta annars.

Jag vill diskutera hur vänstern (för det är främst vänstern) kan tycka det är OK att gå på en meningsmotståndares utseende? Tänk er ett scenario där det friskt skulle ha skämtats om Magdalenas dålig munhälsa, eller det faktum att Per Bolund ser ut som Benjamins Syrsa, på olika instakonton - det hade blivit rabalder. Men aldrig förs någon kritik fram i varken media eller hos V-politiker att det är problematiskt med mobben mot Kristerssons längd.

Ja, han är ju kort, inget snack om saken. Men Magdalena har äckliga tänder. Det har dock inget med dem som politiker att göra (OK, Maggan kan ju faktiskt gå till tandläkaren, men ändå).

På samma sätt som det skojas om Kristerssons längs. Skämtas det också om Morgan Johanssons längd.
Men det tycks gått din näsa förbi
Citera
2022-08-24, 16:58
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Va!? Är han 169cm? En dvärg ser ju lång ut i jämförelse…

Varifrån fick du 169? Han mäter ju knappa 2 cm, enligt TS.
Citera
2022-08-24, 17:01
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Varifrån fick du 169? Han mäter ju knappa 2 cm, enligt TS.

Läs trådstarten igen och återkom när du fått koll.
Citera
2022-08-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Varför skriver man "Vänsters mobb"?

De enda jag någonsin sett håna Kristersson för detta är snarare folk på yttersta högerkanten. Det är ju sådana som oftast hånar på grund av yttre attribut, och skriver saker som "dvärgen" och liknande...

Är av samma uppfattning. Har nog inte stött på ett enda fall där någon vänstersympatisör gjort narr av hans längd. Däremot desto fler på yttre högerkanten.
Citera
2022-08-24, 17:41
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Ser varje dag på Instagram att det skämtas om att Ulf Kristersson är så kort (1.69 cm). Det kanske inte systematiskt använts av röd-gröna blocket i valrörelsen, utan det är för det mestadels privatpersoner som håller på. Men det har ändå med valet att göra då det på något sätt används för att trycka ner motståndaren. Mod får flytta annars.

Jag vill diskutera hur vänstern (för det är främst vänstern) kan tycka det är OK att gå på en meningsmotståndares utseende? Tänk er ett scenario där det friskt skulle ha skämtats om Magdalenas dålig munhälsa, eller det faktum att Per Bolund ser ut som Benjamins Syrsa, på olika instakonton - det hade blivit rabalder. Men aldrig förs någon kritik fram i varken media eller hos V-politiker att det är problematiskt med mobben mot Kristerssons längd.

Ja, han är ju kort, inget snack om saken. Men Magdalena har äckliga tänder. Det har dock inget med dem som politiker att göra (OK, Maggan kan ju faktiskt gå till tandläkaren, men ändå).

Fast han är kort och anorektisk, han har ett oproportionerligt stort huvud. Han ser ut som ett freak en märklig manga figur.
Citera
2022-08-24, 18:34
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Stämmer dåligt. Både Kristersson och Morgan Johansson är ganska exakt 1.60 långa. Kristersson har dock längre överkropp och Morgan längre ben vilket gör att de inte ser riktigt lika proportionella ut. Jag har en god vän som jobbar för Morgan och är ca 10 cm kortare än mig (är själv 1.88), men på bild med Morgan så ser han ut att vara ett huvud längre..

https://www.youtube.com/watch?v=7D86O7nNgRg

Nah, Morgan är flera cm kortare.
Citera
2022-08-24, 18:40
Medlem
Pughs avatar
Känns som vi egentligen skulle behöva få några klara källor på Kristerssons längd, jag utgick från Wikipedia, men om någon kan ge säkrare källor kommer jag självfallet utgå från det.

Faktum kvarstår dock oavsett 1.69 cm eller kortare att jag ser vänstermänniskor driva om hans längd på Instagram, i synnerhet i olika kommentarsfält. Detta kan vara kommentarsfält såsom P3 Nyheter och Dyngbaggegalan.

Min uppfattning är att högern håller en mer respektfull ton och håller sig till sak, till och med kan säga "Jag respekterar Dadgostar, även fast jag inte håller med henne!". Detta gör inte vänstern i samma utsträckning. Har faktiskt bara sett ett enda exempel på när SD:are försvaras av en V-anhängare.
Citera
2022-08-24, 18:40
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Är av samma uppfattning. Har nog inte stött på ett enda fall där någon vänstersympatisör gjort narr av hans längd. Däremot desto fler på yttre högerkanten.

Detta har gått mig förbi. Minns du i vilka sammanhang du sett detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in