Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Också Moretex (februari):
Detta med sanning verkar svårt. För somliga.
Ukraina har redan fallit och det har jag ansett länge. USA och EU håller på med konstgjoprd andning för ett döende land. För lite militär utrustning kvar, de bäst militärt utbildade soldaterna dödade eller skadade och ekonomin är snart helt förstörd och väst har inte råd att upprätthålla dom.
Vad som blir kvar av Ukraina kanske får behålla sin självständighet. Det enda som kan stoppa ryssarna i Ukraina är ett kärnvapenkrig som jag ser det. NATO har inte tillräckligt med soldater att kasta in och folk i EU är för bekväma för att kriga, precis som ni här i tråden som inte åkt ner och dödat ryssar (och ukrainare i Donbas) utan vill att Ukrainaska folket ska göra det åt er.
Visst är det tragiskt för det bästa hade vart att haft Ukriana som land intakt men erkänt Krim som ryskt, sparat liv, genomfört Minskavtalet, förhandlat fram en ny säkerhetslösning för Europa, gett Ukraina fler ekonomiska alternativ med både öst och väst. Väst ville ha krig och fick det.
Smickrande att du har koll på vad jag skriver, fortsätt med det så kanske du till slut förstår.