2022-08-23, 14:48
Medlem
Lifesum är helt gratis. Men du kan köp till PREMIUM.

Sinar det månne i kassan?
Var ett tag sen rosenserien och hälsokosten postades..

Men My. Varför skulle någon ta råd från dig?
Du äter ju inte ens grönsaker.
Gröna sörjan som visas ibland är garanterat från din tyck-synd-om-mig mapp. Samma bild, men olika vinklar. Kanske ett piffigt filter.
Citera
2022-08-23, 15:04
Medlem
TPLs avatar
Vad hade hon i kofferten? Senast jag reste till ett Medelhavsland (10 dar) hade jag en hälften så stor väska.
Har hon fyllt halva med Noccoburkar som när hon var till Mikes gym senast? 🤔
Citera
2022-08-24, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustitiae
Jag vet inte varför My envisas med att hålla fast vid och skriva ”cancerbesked” för det är som vissa påpekar lite missvisande. My har opererats för knöl/tumör som sedan analyserades och bedömdes som godartad/ej cancer. My står inför en liknande situation senare i höst då ytterligare knöl/tumör ska avlägsnas och analyseras. My har vad jag vet aldrig stått inför faktumet att meddelas någon cancerdiagnos. Men vad vet jag om hur det känns när man som My meddelas att man har en knöl/tumör? Kanske har Mys oro över hennes hälsa blivit överdrivet stark av bara risken för cancer? Jag tror att My är väldigt rädd just nu och att hennes konsekvenstänk blir lidande av hennes rädsla inför vad som komma skall. Och det är varken konstigt eller onaturligt att känna sig förvirrad och orolig, som My antagligen gör, när hon inte vet om knölen/tumören är god- eller elakartad.

Jag tror, även om det är olycklig att det sker i offentligheten, att My försöker minska sin rädsla genom att sätta ord på den. Att skriva om sin rädsla som My gör tror jag hjälper henne att ta bort kraften i rädslan så att hon kan hantera även sin ångest bättre. Jag önskar dock att My i det här fallet kunde kontrollera sig själv lite mer och förstå att hon kan minska sin rädsla utan att skriva om den på det här sättet i sina medier. Jag önskar att My, för sin egen skull, kunde hålla det här mer privat.

Jag tror tvärtom. Hon gör content av det (allt).

Jag funderar på vad som är så mkt lättare i Spanien. Det enda hon ska göra hemma är att skicka L till skolan och gå med Svea. Hon lagar ju ingen mat, har städerska, arbetar inte………….är det jobbigt att gå ut för att det är svalare i Sverige?

Dessutom helt galet att hon behöver lifesum som utbildad.
Citera
2022-08-24, 07:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Vad hade hon i kofferten? Senast jag reste till ett Medelhavsland (10 dar) hade jag en hälften så stor väska.
Det skulle kunna vara ett svar, den är gigantisk. Kanske hon packat mixern och sin "rymdmat"? (frystorkat och pulveriserade protein/vitamin,grönsaker med smak av choklad, vanilj och kanelbulle??)
Det är viktigt att dricka ordentligt när man tillsätter pulverproteiner, kanske även packat med sig cola zero?

Hennes sk njursten/urinsanfall, lämnar många frågetecken.. tror mer på en stor klump med avföring, även kallat förstoppning orsakat av fel kost och stillasittande/sängliggande.

Jag har själv lidit av gallstensbesvär och det kanske inte är jämförbart, men skräcken över smärtan när det slog till, gjorde mig paranoid över vad jag skulle undvika och även tänka på för att undvika attacker av "stenar".

Kanske MYtomanen har packat med sig lavemangsutrustning, ink. droppställning med tillhörande attiraljer?

Har J någon exflickvän? Eller är MYtomanen the "one"(and only)?

Jag måste dementera ett tidigare inlägg av mug, det var inte köttbullar, gräddsås och mos som inmundigades innan ombordstigning, utan det var Wallenbergare...
Rätt ska vara rätt..

Mysan verkar må avsevärt mycket bättre när ansvaret för L ligger hos någon annan.
Citera
2022-08-24, 07:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Har rest med en kvinna som haft 8 par skor med sig för en vecka som det sen i slutändan visade sig att hon använde bara två par. Insåg sitt misstag då men nästa resa var det samma visa igen. My verkar dock inte vara den typen. Jag själv brukar ha en stor resväska för att ha lite luft då jag gillar att handla diverse godsaker att ta med hem.
Citera
2022-08-24, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Jag funderar på vad som är så mkt lättare i Spanien. Det enda hon ska göra hemma är att skicka L till skolan och gå med Svea. Hon lagar ju ingen mat, har städerska, arbetar inte………….är det jobbigt att gå ut för att det är svalare i Sverige?

Jag tror hon är missnöjd i Sverige över att hon inte står högt i kurs bland sk kändisar. Ingen står ut med henne. Hon är inte bjuden på frisör-Tildas bröllop. Hon blev inte bjuden på Bobbys stora bjudning. Hon tycker hon hjälpt flera att marknadsföra sig. Men så är det ju inte. Hon är ovän med sin pappa, Maggan, Åza B… det går inte att räkna upp alla för det är väl i stort sett alla hon träffat. I Spanien vet hon att där är hon okänd. Har inte den känslan inombords att folk ska veta vem hon är och krusa henne. Försvinner den känslan känns livet lättare.
Citera
2022-08-24, 14:55
Avslutad
Nu är hon på sin favoritplats. Mikes gym 🌴. https://postimg.cc/ThxgVtc1
Citera
2022-08-24, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Nu är hon på sin favoritplats. Mikes gym 🌴. https://postimg.cc/ThxgVtc1
My happy place in the hole world
Har vi inte sett det förut?
Citera
2022-08-24, 18:01
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
My happy place in the hole world
Har vi inte sett det förut?

Kanske Tunnan är hennes spökskrivare?
Citera
2022-08-24, 20:18
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Kanske Tunnan är hennes spökskrivare?

Förmodligen.

Får nog sin beskärda del av stock "in the hole".
Citera
2022-08-25, 00:32
Medlem
TPLs avatar
Inlägget på bloggen var nerbantad ett tag. För redigering eller vad? Kordinatorn eller My har varit lika slarvig nu också.
Citat:
En sak jag jag ofta tänker på när jag kommer ner hit till Spanien är hur ”enkelt” allting är. Mindre stress. Alltid många hälsosamma allternativ på hälsosam mat på resturang och i affärer. Inte alls samma stress som hemma.
Mindre stress? Det är väl vad man gör det till vare sig man är hemma eller borta. Många upplever semestern stressfylld. Att lämna bort ungar och husdjur hos andra kan vara ett sätt att slippa en massa besvär så man kan slappa.
"När det inte lyckas blir istället sensommaren och tidiga hösten en tid för skilsmässor."
Hälsosamma alternativ finns i överflöd i affärer här hemma, både att laga till själv eller om man äter på restaurang. Bönpasta, mat utan tillsatser, glutenfritt.
Citat:
Men vi alla gör aktiva val. Några exempel på vad vi själva väljer att göra. Hur vi tar oss till jobbet.
Det är slött att åka bil till sin arbetsplats som ligger inom gångavstånd. Använd cykeln eller gå så slipper du flåsa fram på ett löpband inomhus under svensk sommar.
Citat:
Så för att bryta ovanor och skapa nya vanor så behöver man skaffa sig kunskap. Kunskap kring sig själv. Kring vad det man äter och shoppar i sig innehåller…
Nu shoppar jag inte i mig nåt alls och kunskap skaffade jag under hemkunskapen och på vägen mot vuxenlivet.
Med all den kunskap du säger dig ha förstår jag inte hur du år efter år brottas med det där sötsuget.
Citat:
Som PT och online coach möter jag dagligen nya målsättningar hos mina klienter. Standarden är, att gå upp i vikt, att gå ner i vikt, tighta till kroppen, komma i ett par gamla jeans osv…
Hur ser kostschemat ut för den som vill gå upp i vikt? Jag har alltid rört på mig och kunnat äta vad som helst utan att öka i vikt, till stor irritation bland tjocka soffpotatisar.
Citat:
Jag tar tyvärr inte emot nya onlineklienter just nu, då jag inte är tillbaka i jobb ännu.
Men var det inte precis det du gjorde innan resan till Spanien? Skrev att du nu kunde ta emot nya "klinkers"?

Gör nåt åt den bedrövliga hemsidan. Ser helst att den försvinner med alla sina fel. Det är ju ändå bara en handfull som kan använda den, dom få (om några?) som köpt paket.
Senast redigerad av TPL 2022-08-25 kl. 00:34. Anledning: Ändring.
Citera
2022-08-25, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Åter, vad fan lever människan på?? Varifrån rullar pengarna in för spendera kan hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in