2022-08-24, 13:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Ursäkta?
Pratar vi Libyen eller Ukraina?

Håll dig för fan till ämnet

Vi pratar om Ryssland litar på NATO. förstår du kopplingen?
Citera
2022-08-24, 13:25
Medlem
Melange5738s avatar
Ryssland planerar en större false-flag operation i Ryssland: https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/08/23/7364426/

Citat:
FSB plans terrorist attacks with massive civilian casualties in Russia – National Security Council Secretary
Citera
2022-08-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Eftersom Ukraina förlorar ca 10 soldater mot 1, så kan det inte pågå hur länge som helst.

Kul påstående. Du har givetvis något som styrker detta skämt.
Citera
2022-08-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det där är mest propaganda från Väst.

Ryssland har verkligen kämpat för fredlig uppgörelse. Först med USA innan kriget, men där blev de helt ignorerade. Sedan med Kiev, men de var ovilliga också. Ryssland försökte in i det längsta undvika krig.
knappast, hmmm, Ryssland kämpat för fredlig uppgörelse? Vad tycker du om kravbrevet från Putin: Sverige Finland förbinder sig ej gå med i Nato, Ukraina avmilitäriseras, Nato drar sig tillbaka till gränserna från före 1997. Dvs ett antal länder som varit under Moskvas förtryck skulle stå utan Natos skydd,, snacka om att Putin skulle få upp den om den överenskommelsen gick igenom,, rena motorvägen fram till Östersjön över baltstaterna o återskapandet av sovjet är på rull,, roligt för Putin o ryssnazister,, resten av Europa ryser vid tanken av det hela, o varför i helvete skulle Sverige förbinda sig att låta Moskva besluta vilken allians vi skall tillhöra?
Citera
2022-08-24, 13:29
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Sveriges Television rapporterar:

Ryska försvarsministern: Vi gör allt för att undvika civila offer

Rysslands framfart har saktats ner i Ukraina. Enligt Rysslands försvarsminister Sergej Shoigu är det ett medvetet beslut för att undvika att civilia dödas, rapporterar BBC.

Under ett besök i den uzbekiska huvudstaden Tasjkent förnekade han också att civila är måltavlor.

- Under den speciella operationen följer vi strikt normer för mänskliga rättigheter. Strejker utförs på ukrainska militära platser med högprecisionsvapen, på ledningscentraler, flygfält, lagringsanläggningar, defensiva områden och militära produktionsanläggningar.

SVT-avatar
Kajsa EkströmSVT

Källa, länk: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Vår fetning. Är det ett effektivt ryskt taktiskt grepp med strejker, alltså arbetsnedläggelser, lr har Ms. Kajsa halkat på "strike"?
Citera
2022-08-24, 13:31
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
FN reagerade, med hjälp av NATO då civila slaktades i Libyen (humanitär hjälp).

Det är en ganska stor skillnad mot det du försöker påstå.

För övrigt var Ryssland ett av de länder som stod bakom detta.

Tycker du det var ett fel beslut?

Nej Ryssland stod inte bakom det. De la ner sin röst.

Ja, jag tycker det var ett felaktigt beslut. Men jag stod bakom NATO då, jag hade inte tiden att läsa på så mycket den gången på vad jag finner intressant. Efteråt har jag helt ändrat uppfattning. Gadaffi blev demoniserad, och alternativet (rebellerna) var lika illa som Gadaffi.

Dessutom liknade situationen den i Ukraina. Jag anser att 2014 hade Ryssland i princip moralisk rätt att gå in och förhindra folkmord i Ukraina om ingen annan gjorde det, MEN de gick ju in innan händelserna i exempelvis Odessa där 40 brändes ihjäl. På samma sätt hade väldigt få människor dött i Libyen, när NATO anföll.
Citera
2022-08-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vi pratar om Ryssland litar på NATO. förstår du kopplingen?

Nej, vi pratar om att NATO anfaller Ryssland eller inte..
Svaret är Nej. NATO-länder hjälper Ukraina att försvara sig mot Nazi-Ryssland
Citera
2022-08-24, 13:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Nej, vi pratar om att NATO anfaller Ryssland eller inte..
Svaret är Nej. NATO-länder hjälper Ukraina att försvara sig mot Nazi-Ryssland

Där är ingen som påstått att NATO nu anfaller Ryssland. Du är förvirrad.
Citera
2022-08-24, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej Ryssland stod inte bakom det. De la ner sin röst.

Ja, jag tycker det var ett felaktigt beslut. Men jag stod bakom NATO då, jag hade inte tiden att läsa på så mycket den gången på vad jag finner intressant. Efteråt har jag helt ändrat uppfattning. Gadaffi blev demoniserad, och alternativet (rebellerna) var lika illa som Gadaffi.

Dessutom liknade situationen den i Ukraina. Jag anser att 2014 hade Ryssland i princip moralisk rätt att gå in och förhindra folkmord i Ukraina om ingen annan gjorde det, MEN de gick ju in innan händelserna i exempelvis Odessa där 40 brändes ihjäl. På samma sätt hade väldigt få människor dött i Libyen, när NATO anföll.

Hur kan man ha moralisk rätt att ockupera ett annat land och förhindra folkmord om inget folk blir dödat. Du inser väl att du helt missat att det inte förekom några stridigheter eller dödande i östra Ukraina före det att Ryssland valde att ockupera dessa områden?
Citera
2022-08-24, 13:38
Medlem
duqus avatar
Mysko info nu.
Zaporizhzhya kärnkraftverk ska ha stora lagerhögar med aska (?) från sin drift som har c:a 2-3ggr högre strålning än den naturliga bakgrundsstrålningen, vilket nu ryzzarna gladeligen beskjuter med granater för att orsaka stora radioaktiva dammoln i området, för att sen skylla på Ukraina.

Någon här får bena ut här hur fan ett kärnkraftverk kan generera aska med bränslestavar i bassängerna ?
Men jag är inte förvånad när idioterna tidigare grävde skyttevärn runt Tjernobyl och rörde upp marken i röda skogen som är svårt radiaksmittad med vistelseförbud.

Källa: https://english.nv.ua/nation/russia-shelling-zaporizhzhya-tpp-s-ash-dumps-to-raise-radioactive-dust-into-air-says-intelligence-50 265156.html
Citera
2022-08-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi diskuterade inte Ukraina utan Ryssland. Ryssland säger att Ukraina inte har rätt att gå med i Nato men Ryssland har skrivit på en mängd avtal där de bokstavligen ger Ukraina rätt att bestämma sin utrikespolitik och allianspolitik. Visst är det fånigt att ens behöva skriva ett sånt avtal men det är så internationell lagstiftning har kommit till. Sen är det komplicerat eftersom Ukraina var en del av Sovjetunionen för inte så länge sen vilket gör att det är mer än ett avtal. Budapestavtalet stipulerade ex. att Ukraina skulle ge upp alla sina kärnvapen till Ryssland i utbyte mot att Ryssland respekterade Ukrainas suveränitet och gränser. Alltså ett i mängden av avtal som Ryssland brutit mot.

Att ljuga och bryta avtal och överenskommelser är något som Ryssarna utvecklat till en konstform.
Det enda man kan vara säker på i dom här sammanhangen är nog just att om Ryssland skriver på ett avtal om något, så kommer det man avtalat om i alla fall inte att hända.
Citera
2022-08-24, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Och minst en kvarts miljon döda ukrainska ”soldater” hittills. Zelensky skickar ukrainas folk till slakt.

Du verkar ha "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta landets befolkning. Det är således hen, och ingen annan, som "skickar folk till slakt" (både ryssar och Ukrainare).

Vidare vore det intressant att veta var du fått uppgiften om "minst" 250000 döda Ukrainska soldater ifrån. Det är väl inget du hittat på alldeles själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in