2022-08-23, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Snart ska han väl berätta att man kan ha oboypulver i mjölk så det blir oboy
Självfallet 🤣🤣🥇
Citera
2022-08-23, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totti2013
Höll på att skratta ihjäl mig över att hon skriver att Belle kommer bli en stor tjej, att hon växer så det knakar.
Det är ju tvärtom. Hon är mindre än genomsnittet längdmässigt och långt under medel i vikt.
Vart får hon allt från? För BVC kan ju knappast ha sagt att hon är stor🤷‍♀️
Förmodligen säger hon så för att hon vill att folk ska säga neeeej Belle är ju jätteliten!!!!

Eftersom hon tidigare fått kritik för att hon vill ha små barn
Citera
2022-08-23, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Förmodligen säger hon så för att hon vill att folk ska säga neeeej Belle är ju jätteliten!!!!

Eftersom hon tidigare fått kritik för att hon vill ha små barn
Men ush det låter ju snarare som att hon har en rejäl fetisch på små barn.
Citera
2022-08-23, 23:26
Medlem
En trebarnsmamma som ger första smakprovet med sked till en fyramånaders… och burkmat… 🤦🏽‍♀️ Bara jag som reagerade på det? Själv gav vi bara lite smått på fingertoppen första gångerna, av vår egen mat.
Citera
2022-08-24, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enblommiggardin
En trebarnsmamma som ger första smakprovet med sked till en fyramånaders… och burkmat… 🤦🏽‍♀️ Bara jag som reagerade på det? Själv gav vi bara lite smått på fingertoppen första gångerna, av vår egen mat.
Hon har inte ens ett stressigt liv och köper burkmat. Hon är hemma hela dagarna och kan inte ens göra iordning ordentlig mat, är man arbetarklass och har ett fullspäckat liv så kan jag köpa det. Dessutom finns det artiklar om att det som säljs i butik är placebo i ingredienser och istället sprängfyllt med socker.
ja du vad ska man säga..
Citera
2022-08-24, 07:15
Medlem
Citat:

Skit samma om hon ger burkmat, men mängden hon ger första gången 🤯🤯. Det ska vara smaksensation, som toppen av en tesked första gången. Men nej nej in med det många teskedar. snar är Belle förstoppad och har ont i magen.
Citera
2022-08-24, 07:17
Medlem
Citat:
Det kommer tillbaka sen med världens magont och skrik… tarmen är inte redo för så mycket mat vid 4 månader. Förstår inte varför föräldrar har så bråttom? Jag menar, ungen kan inte ens sitta upp själv smakportioner är litet på ett finger. Knappt en tesked. Så sa våran BVC i alla fall. Och gärna får man vänta till 5-6 månader
Citera
2022-08-24, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Det kommer tillbaka sen med världens magont och skrik… tarmen är inte redo för så mycket mat vid 4 månader. Förstår inte varför föräldrar har så bråttom? Jag menar, ungen kan inte ens sitta upp själv smakportioner är litet på ett finger. Knappt en tesked. Så sa våran BVC i alla fall. Och gärna får man vänta till 5-6 månader

Men precis, smaksensation och smakportion är ju inte samma sak. Mitt barn fick smaka mängden av max ett kryddmått.
Citera
2022-08-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justee93
Skit samma om hon ger burkmat, men mängden hon ger första gången 🤯🤯. Det ska vara smaksensation, som toppen av en tesked första gången. Men nej nej in med det många teskedar. snar är Belle förstoppad och har ont i magen.

Tänkte också på det, man ska inte ge sådär mycket första gången. Verkar inte fatta vad smaksensation är. Sen Simon som sitter och hånflabbar åt ungen "hon tycker inte om det höhöhöhö" den killen är verkligen helt befriad från intelligens, usch
Citera
2022-08-24, 10:46
Medlem
Citat:

Det sjuka är att detta är Linns TREDJE bebis. Hur kan hon inte veta detta?!
Citera
2022-08-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K3tch
Det sjuka är att detta är Linns TREDJE bebis. Hur kan hon inte veta detta?!

Fast det var väl lite väntat hon vill ju slippa amningen, tror inte det är långt bort föränn Linn ger gröt och ersättning
Citera
2022-08-24, 11:21
Medlem
Citat:

Idag ÄR rekommendationen att börja (obs smaksensation då och inte hel tesked) redan vid 4 månader. Dagens forskning har påvisat det fördelaktigt att börja tidigare än 5-6 månader utifrån allergier. Finns t.o.m forskning idag som förespråkar tre månader.

Gällande burkmat som andra skrivit om. Dagens burkmat är väldigt bra (inte alls sprängfylld med socker såsom någon påstår om vi nu pratar burkarna med MAT och inte fruktpurre) och min uppfattning är att det är väldigt få föräldrar som faktiskt lagar egen mat till bebis. Oavsett hur stressigt dom har det eller inte.
Tycker det är väldigt märkligt att kasta skit på dem för att de ger mat på burk.

Själv lagar jag all mat till bebis och börjar inte introducera förrän vid 6 månader. Men det är mitt val och det Linn gör nu (förutom att ge för mycket på en gång då) är att följa de rekommendationer vi har idag i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in