Citat:
Ursprungligen postat av
GROKNAK.Ankbonden
Gör inte om samma misstag iaf, Entusiasmen i SD lägret var enormt förra valet. Allt tydde på ett kanonval.....men när det väl gäller så tar svenskarna en S sedel oavsett hur förbannade de är. Sossegenen är extremt dominant i det svenska folket. Kommer bli likadant i år, väl vid valurnan kör de sin S röst. Har gett upp....vet ärligt inte om jag bryr mig om att gå och rösta faktiskt .
Haha, ja jäklar, det minns vi, det blev lite av en flopp förra valet för SD om man litade blint på prognoserna i opinionstråden här på FB. Powergirl var i farten och 8711 fick något slags psykbryt i slutet av valperioden.
Minns att jag trodde ca 22%, ajajaj.
Efter det valet har det inte hänt speciellt mycket vad gäller tillväxt. Man minns ju 10-talet, årtiondet när SD chockerade media med sina nya rekord, vilken tid.
Nuförtiden är väl nästan alla svenska partier tvärtrötta på invandringen egentligen, förutom V och Mp.
Jag följer knappt svensk politik längre, kör USA för hela slanten. Vi ska vara glada över att alla riksdagsledamöter i Sverige är någorlunda mentalt friska, så är inte fallet på andra sidan Atlanten. Republikanerna har ju förvandlats till ett religiöst, vapenrunkande, anti abort-hallelujah-helvete a la Mellanöstern.
Kommer det bli en tävling i tråden där vi gissar valresultat för SD?