2022-08-23, 21:24
Medlem
ronaldo77s avatar
Om man räknar medelvärdet av senaste mätningarna från Skop, Sifo, Novus, Demoskop, Infostat och Sentio så är det helt jämt mellan blocken.. 49.1% för M+KD+SD+L och 49.1% för S+C+V+MP.

https://twitter.com/StatistiskO/status/1562142817081823232
Senast redigerad av ronaldo77 2022-08-23 kl. 21:35.
Citera
2022-08-23, 21:48
Medlem
Jirens avatar
Efter dagens gråt och tandagnissel från L om en jävla bussresa så kan vi lugnt konstatera att det kommer bli ett väldigt ostabilt samarbete mellan de s.k högerpartierna.

Jag tycker det är helt ofattbart att Kristersson ger så stort stöd till detta skitparti. Liberalerna var ju på väg till soptippen för bara några månader sedan. Vad fan hände?
Senast redigerad av Jiren 2022-08-23 kl. 21:50.
Citera
2022-08-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Efter dagens gråt och tandagnissel från L om en jävla bussresa så kan vi lugnt konstatera att det kommer bli ett väldigt ostabilt samarbete mellan de s.k högerpartierna.

Jag tycker det är helt ofattbart att Kristersson ger så stort stöd till detta skitparti. Liberalerna var ju på väg till soptippen för bara några månader sedan. Vad fan hände?

Dom ser väl L som endast ett stödparti. Men visst är det fel tänkt av Uffe, jag håller med dig här. Man kan inte nära en orm vid sin barm.

Både L, MP och C är helt hopplösa partier att "samarbeta" med. Tragiskt!
Citera
2022-08-23, 22:58
Medlem
oresundsbroens avatar
Är helt säker på att MP åker ur.

Att dom ligger på 4-5 procent i opinionen kommer inte räcka eftersom dom alltid varit överskattade med runt 2 procent jämfört med historiska valresultat.
Citera
2022-08-23, 23:09
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen

Att dom ligger på 4-5 procent i opinionen kommer inte räcka eftersom dom alltid varit överskattade med runt 2 procent jämfört med historiska valresultat.
Jag är helt säker på att jag hoppas att du får rätt.
Citera
2022-08-23, 23:55
Avslutad
Som mätningarna ser ut idag kan man med fog säga att Sverigedemokraternas stöd av väljarna är på kring 19-21%, vilket jag skulle anse vara mycket mycket bra som valresultat för SD efter den mandatperioden som varit, det får man anse är en kraftig tillväxt även i väljaropinionen därmed vilket syns allt mer tydligt i senaste dagarnas opinionsmätningar.
Citera
2022-08-24, 00:42
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Gör inte om samma misstag iaf, Entusiasmen i SD lägret var enormt förra valet. Allt tydde på ett kanonval.....men när det väl gäller så tar svenskarna en S sedel oavsett hur förbannade de är. Sossegenen är extremt dominant i det svenska folket. Kommer bli likadant i år, väl vid valurnan kör de sin S röst. Har gett upp....vet ärligt inte om jag bryr mig om att gå och rösta faktiskt .

Haha, ja jäklar, det minns vi, det blev lite av en flopp förra valet för SD om man litade blint på prognoserna i opinionstråden här på FB. Powergirl var i farten och 8711 fick något slags psykbryt i slutet av valperioden.

Minns att jag trodde ca 22%, ajajaj.

Efter det valet har det inte hänt speciellt mycket vad gäller tillväxt. Man minns ju 10-talet, årtiondet när SD chockerade media med sina nya rekord, vilken tid.

Nuförtiden är väl nästan alla svenska partier tvärtrötta på invandringen egentligen, förutom V och Mp.

Jag följer knappt svensk politik längre, kör USA för hela slanten. Vi ska vara glada över att alla riksdagsledamöter i Sverige är någorlunda mentalt friska, så är inte fallet på andra sidan Atlanten. Republikanerna har ju förvandlats till ett religiöst, vapenrunkande, anti abort-hallelujah-helvete a la Mellanöstern.

Kommer det bli en tävling i tråden där vi gissar valresultat för SD?
Senast redigerad av RingRing2014 2022-08-24 kl. 01:08.
Citera
2022-08-24, 00:45
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Om man räknar medelvärdet av senaste mätningarna från Skop, Sifo, Novus, Demoskop, Infostat och Sentio så är det helt jämt mellan blocken.. 49.1% för M+KD+SD+L och 49.1% för S+C+V+MP.

https://twitter.com/StatistiskO/status/1562142817081823232

Mycket intressant, detta kan bli en rysare alltså.
Senast redigerad av RingRing2014 2022-08-24 kl. 00:55.
Citera
2022-08-24, 01:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen

Var låg de vid de sista valet.., i "ungefärliga" procentenheter ?

Vid samma tid ?

Sedan så, på samma sätt som msm gärna plockar fram en "skandal" om SD någon vecka innan valet, lika säkert är det att miljötalibanerna kommer att haussas upp. Underskatta inte denna reklam. Coca-cola, McDonalds, etc.. vet värdet av reklam. Det fungerar ruskigt väl.., annars skulle de inte använda sig av det.
Citera
2022-08-24, 01:41
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var låg de vid de sista valet.., i "ungefärliga" procentenheter ?

Vid samma tid ?

Sedan så, på samma sätt som msm gärna plockar fram en "skandal" om SD någon vecka innan valet, lika säkert är det att miljötalibanerna kommer att haussas upp. Underskatta inte denna reklam. Coca-cola, McDonalds, etc.. vet värdet av reklam. Det fungerar ruskigt väl.., annars skulle de inte använda sig av det.

Miljöpartiet hade 5,5% i snitt i opinionsundersökningar i augusti 2018.
De fick 4,41% i valet.

Så en dryg procentenhet backade de med i valet jämfört med undersökningarna.

Källa: Val Digital
Senast redigerad av RingRing2014 2022-08-24 kl. 01:47.
Citera
2022-08-24, 02:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Miljöpartiet hade 5,5% i snitt i opinionsundersökningar i augusti 2018.
De fick 4,41% i valet.

Så en dryg procentenhet backade de med i valet jämfört med undersökningarna.

Källa: Val Digital

Tack. Ok.., får då dessvärre känslan att MP kommer att klara sig kvar. Om det skulle vara några månader till tills valet, säg nov-dec när elpriserna börjar bita ännu hårdare.., så vore möjligheten större att de skulle åka ut bättre.

Tja.., folket bestämmer sin framtid.
Citera
2022-08-24, 02:02
Medlem
Concac123s avatar
Efter dagens utfrågning av Maggan lär nog opinionssiffrorna dala. Otroligt svag insats. Tyckte att Milhouse-dvärgen var svag i söndags, men han var ju mil bättre än fyllot. Bara massa svammel och hade inte svar på något. Försökte bara undvika de flesta frågorna. Gällande klyftorna i samhället skyllde hon på småföretagarna och vill ändra i 3:12-regeln. Som om det inte vore tufft för småbolagen redan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in