2022-08-23, 19:59
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
De har börjat svettas ordentligt i ryssland nu. Förra gången man såg parlamantsledamoten Gurulyov hos stollen Solovyov så ville han börja invadera fler länder. Nu står han och nästan lipar och varnar för att NATO snart anfaller Ryssland. Solovyov själv gnäller mest på hur oduglig rysk industri är. Han säger att om man inte kan uppfylla sina uppgifter så ska man skjuta sig själv. En av han gäster vänder förvånat på huvudet när han säger det haha.

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1561919383022313473

Det börjar bli läskigt hur likt ryZZland är Nazityskland.

När får vi höra ryZZarna hålla tal som Goebbels i sport palatset?
https://youtu.be/DRmHOSnehTk
Citera
2022-08-23, 19:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Lend/Lease börjar gälla från slutet av nästa månad. Nu är det gåvor och presenter.

Det jag menar är att amerikanerna har redan "PMat" om det totala beloppet redan, det är redan kända pengar.
Citera
2022-08-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det börjar bli läskigt hur likt ryZZland är Nazityskland.

När får vi höra ryZZarna hålla tal som Goebbels i sport palatset?
https://youtu.be/DRmHOSnehTk
Ja, det er tydelig hvem som de har lært av.

At Daria Dugina's funeral, the Russian Liberal-Democratic party leader just made a statement "One Country. One President. One Victory", almost citing the nazi slogan "Ein volk. Ein Reich. Ein führer", says russian free media.
Citera
2022-08-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Eftersom Kremls talespersoner brukar använda "tvärtom-språket" så blir jag lätt stressad när jag hör detta.

Inte jag! Det här var skönt att höra!
Citera
2022-08-23, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Lend/Lease börjar gälla från slutet av nästa månad. Nu är det gåvor och presenter.

USA har ju inga pengar att ge bort alls. Är ren penningtvätt. Dom lånar ju pengarna från Kina, ger till sina kompisar och tar procent emellan. Och skattebetalarna ska betala det i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det jag menar är att amerikanerna har redan "PMat" om det totala beloppet redan, det är redan kända pengar.

Ja, lite som svenska politiker. Pressrelease:a samma pengar 10 ggr. Socialdemokraterna ska satsa på "högkostnadsskydd" för el (=Svenska kraftnät ska betala tillbaks en del av vad dom är skyldiga folk).
Senast redigerad av HappyUW 2022-08-23 kl. 20:14.
Citera
2022-08-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
…och det förefaller som om det inte kommer att finnas några begränsningar.

Nu har ju äntligen Tyskland lättat på plånboken tillsammans med många länder så nu förefaller det som om att alla är överens om att det enda alternativet är en seger för Ukraina, oavsett kostnad.
Man fegar inte längre.
Även Sverige kommer att bidra med mer utrustning/vapen.

Du brukar ju spekulera väldigt mycket i tråden, tror du att Krymbron är ett mål? Konsekvenser med eller utan bro?
Citera
2022-08-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus

Du brukar ju spekulera väldigt mycket i tråden, tror du att Krymbron är ett mål? Konsekvenser med eller utan bro?

Hittills har väl Ukraina bara sprängt sina egna broar, sina egna krigsfångar och skjutit på sina egna kärnkraftverk och utropat det som nån form av segrar
Skulle ju onekligen vara ett framsteg om dom sprängde en rysk bro, dock tror jag det är lika troligt att Ukrainarna spränger Kiev i förebyggande syfte och utropar det som en seger.
Senast redigerad av HappyUW 2022-08-23 kl. 20:22.
Citera
2022-08-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Tvärt om logik igen jag tror du borde vända på påståendet och inse att när Putin och Lavrov
befinner sig i ett gruvhål i Sibirien och gör sin lilla del i att betala av Krigsskadeståndet till Ukraina.
Då får den nya förhoppningsvis demokratiskt valda regeringen i Ryssland be snällt att få
bli insläppta i världshandeln igen för att sakta kunna bygga upp landet igen.
Dom kommer säkert skita i Europa och USA framöver.. Framtiden får vi garanterat med tiden.
En av oss kommer troligtvis ha fel.
Vinter kommer troligtvis avgöra.
Citera
2022-08-23, 20:22
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
…och det förefaller som om det inte kommer att finnas några begränsningar.

Nu har ju äntligen Tyskland lättat på plånboken tillsammans med många länder så nu förefaller det som om att alla är överens om att det enda alternativet är en seger för Ukraina, oavsett kostnad.
Man fegar inte längre.
Även Sverige kommer att bidra med mer utrustning/vapen.

Vilka ska hantera alla dessa vapen?

Ukrainas armé är ju i stort sett utslagen.

Resten har deserterat pga. dåligt ledarskap samt att Ryssland gör slarvsylta av de dåligt tvångsintagna "soldaterna" hela tiden, varje dag.
Citera
2022-08-23, 20:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ungefär som när Kremls talesperson sa att de inte alls tänkte invadera Ukraina.
Blev du lättad då också?
Citera
2022-08-23, 20:26
Avslutad
Nu säger Magdalena Andersson ifrån, hon ska stötta Ukraina mer!!!

Sweden DOES not and WILL not recognise Russia’s illegal annexation of Crimea, or any other future attempts to unlawfully annex Ukrainian territory. We must continue to stand united in our support for Ukraine, now and in the long term. We must ensure that the international community continues a coordinated and principled response to stop Russia’s aggression and hold those responsible accountable.
We owe it to Ukraine and its people, and we need it to prevent similar aggression from being repeated elsewhere. Might does not make right.
Sweden will continue its steadfast support to Ukraine. My government will shortly present additional comprehensive support packages that will strengthen Ukraine’s resilience. The stronger Ukraine is, the safer the rest of us are.
Thank you. Slava Ukraini.”

Fy fan så jävla bra säger jag. Hoppas hon bombar skiten ur ryssland
Citera
2022-08-23, 20:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity

Detta var nog också skönt att höra (i januari):

Citat:
Russia has no intentions of invading Ukraine, even if talks on security guarantees with the US and NATO fail, Deputy Foreign Minister Sergey Ryabkov said Wednesday.

https://www.aa.com.tr/en/world/russia-says-it-has-no-plans-to-invade-ukraine-even-if-talks-fail/2480023
Citat:
Russia dismisses claims it is ready to invade Ukraine as ‘ridiculous’. “At this time, they’re saying that Russia threatens Ukraine — that’s completely ridiculous,” ​Nikolai Patrushev, the head of Russia’s Security Council, said.

https://nypost.com/2022/01/30/russia-says-ukraine-invasion-claims-are-ridiculous/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in