Citat:
Ursprungligen postat av
FuckSnakePlissken
Jag vet. Men den anknyter till temat i klimatpropagandan.
Varför anknyter du detta till någon "klimatpropaganda"?
Är det mina referenser som du avfärdar som propaganda? Varför ser du det inte för vad det är istället; publicerad vetenskap?
Citat:
Jag vet att människan förstört NATUREN, och stora delar av livet i havet tex. Men torkan har inget med människan att göra.
Hur vet du det?
Citat:
Det går i cykler som sagt. Det var samma torka redan på biblisk tid och innan. Syndafloder också. Och då hade människan garanterar ingen klimatpåverkan. Det är den stora skillnaden.
"Det går i cykler" är ingen förklaring. Vad som orsakar dessa cykler är förklaringen till cykliska fenomen. "Det går i cykler, alltså är det ingen mänsklig påverkan" är innehållsmässigt lika tomt som "det är magi, alltså är det inte mänsklig påverkan".
Många av de cykliska fenomen, som relaterar till paleoklimatologi har just cykliska CO2 koncentrationer som förklaring. Åtminstone som förklaring till de amplituder som cyklerna har. Om CO2 har haft en uppvärmande effekt tidigare, så borde det snarare vara väldigt konstigt om det inte skulle ha det nu. I synnerhet när detta kompletteras av de egenskaper molekylen har på kvantnivå, som vi har kunskaper om.