2022-08-23, 00:28
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Putin tog makten år 2000 och självmords statistiken har sjunkit från 40 per 100 000 till rekordlåga 12 per 100 000 invånare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_in_Russia

Även alkoholismen har sjunkit avsevärd i Ryssland sedan år 2000

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7664947/

Ryssland är på uppgång.
Man skulle kunna säga att Ryssland haft en hyfsat bra uppgång sedan tidiga 00-talet. Större delen av befolkningen har numera riktiga toaletter ist för utedass, m.m.

Men i.o.m Putins klavertramp i Ukraina så är alla uppgångar definitivt över. 🤣 Vila i frid typ.
Senast redigerad av Jiren 2022-08-23 kl. 00:36.
Citera
2022-08-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Väst använder ju själva Rysslands påstådda intolerans mot homosexuella som ett propagandaverktyg, och som ett av motiven att driva kriget. Så det kan mycket väl nämnas i tråden. Lite märkligt att väst tycker bögarnas och flatornas intressen är viktigare än världsfreden. Kan det dölja någon annan agenda månne?
Innan jag ens hade läst andra meningen förstod jag att du skulle dribbla vidare med ditt jävla tjat om hur den ena väljer det andra efter sin egen viljas skull. Förstod NI inte vad jag sade eller efterfrågade här mr? Har du slipat skridskorna tillräckligt för att ta dina teser vidare ut på isen om vad VÄST, VÄST, VÄST, NATO, USA och all andra har gjort ENLIGT DIG? Kom för helvete med uppbackning på dina påståenden eller helt enkelt förstå vilken helylleidiot du är i din ensamhet. Detta gäller UKRAINA och INTE dina förvanskade besvikelser gentemot väst, simpelt.
Citera
2022-08-23, 00:30
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Nej, det gör den inte. Saknar ni förmåga att läsa innantill?
Svara på frågan från Once i stället för att posta irrelevant text. Vad är det för mängder med vapen du påstår att Nato hade försett Ukraina med innan 22/2 2022?

För de som följt kriget innan du dök upp i tråden är det i stället uppenbart att Ukraina i allt väsentligt slagits med gamla sovjetiska vapensystem: pansarfordon, artilleri, stridsflygplan, helikoptrar, handeldvapen, luftvärn, t.o.m. ATM Stugna. Det är därför som Nato-länderna i öst under kriget skickat sin gamla utrustning för i stället få ny från USA. Detta har sedan kryddats med de från twitter och YT kända ATM som Javelin.

Inget av detta innebär något som helst hot mot ryssar, såvida de inte invaderar sitt grannland förstås.
Citera
2022-08-23, 00:30
Medlem
Citat:
Tvärtom. Den här konflikten isolerar väst från världshandeln med förödande konsekvenser.
Världshandeln med vilka? För oss analytiker så skulle det vara fint om du presenterade denna fakta, för det har hela världen missat. Handeln med vilka går förlorad?
Citera
2022-08-23, 00:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Vilka insatser är det du pratar om? Att efter 6 månaders strider fortfarande lyckas hålla sig kvar i en liten del av Ukraina? Det kan jag hålla med om. Om den ukrainska militären verkligen motsvarar den samlade styrkan av Tyskland, Frankrike, och Italiens så hade man förväntat sig att ryssarna hade blivit utkörda för länge sedan. Isåfall är det remarkabelt av ryssarna att lyckats hålla emot såhär länge.

Ja, det är remarkabelt att ryssarna med en så pass relativt liten styrka kunnat avancera mot en så pass väl rustad, väl barrikaderad, och (av USA/UK/NATO) vältränad försvarsorganisation som Ukraina var i februari. Ryssarna har inte ens mobiliserat. Det visar ju att NATO skulle åka på storstryk om de försökte utmana ryssen på slagfältet i eller utanför Ukraina.
Citera
2022-08-23, 00:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Åh, det var dåligt av mig att inte läsa noggrannare, att inte begripa att felet med pisslands angreppskrig på Ukraina beror på Americas love and peace.

Möjligheterna att Mordor vinner är små - Jag har sett filmen
Du ska läsa boken i stället. De påstådda mordförsöken på Zelensky har likheter med Frodo och de svarta ryttarna på Väderklint. Jättespännande — jag lovar.

Vet för övrigt inte hur du bär dig åt för att göra kopplingen i ditt första stycke. Vi diskuterade ursprungligen det amerikanska militärindustriella komplexet. Hur USA legat i krig (direkt eller indirekt) under stora delar av efterkrigstiden. Att vapenindustrin i USA både tjänat storkovan och utvecklats i snabb takt tack vare de eviga krigen.
Citera
2022-08-23, 00:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Tvärtom. Den här konflikten isolerar väst från världshandeln med förödande konsekvenser.

Vänd på det så förstår du sanningen Avhandlat och klart sedan flera 1000 inlägg tillbaka .

Ryssland är på väg ner i ett djupt hål . Snart är det dags för hederliga ryssar att finna en väg ut ur Putins röra utan att förlora allt för mycket .

Du får hoppas på att de hederliga lyckas annars blir det Nordkorea del två Inte ens Kina Indien eller Bangladesh kan eller vill handla mer er när eran valuta ej handlas med eller kan omsättas Tick tack tick tack välj om du ska vara en tillgång eller en belastning
Citera
2022-08-23, 00:34
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Innan jag ens hade läst andra meningen förstod jag att du skulle dribbla vidare med ditt jävla tjat om hur den ena väljer det andra efter sin egen viljas skull. Förstod NI inte vad jag sade eller efterfrågade här mr? Har du slipat skridskorna tillräckligt för att ta dina teser vidare ut på isen om vad VÄST, VÄST, VÄST, NATO, USA och all andra har gjort ENLIGT DIG? Kom för helvete med uppbackning på dina påståenden eller helt enkelt förstå vilken helylleidiot du är i din ensamhet. Detta gäller UKRAINA och INTE dina förvanskade besvikelser gentemot väst, simpelt.

Ukraina är splittrat, östra Ukraina är pro-rysk och de föredrar Ryssland framför Nato. Det finns inget singulärt Ukraina, kolla bara hur folk röstade 2007
https://en.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Ukraine#/media/File:Ukrainian_parliamentary_election,_2007_(first _place_results).PNG

Rysslands mål är östra Ukraina och de har det öst Ukrainska folket på sin sida.
Citera
2022-08-23, 00:37
Medlem
Citat:
Uppenbarligen en väl kvalificerad akademiker till skillnad från dig. Du får nog framföra lite tyngre argument än "stolle" om någon ska ta dig på allvar. Han har ju bevisligen rätt i sak. Eller vill du rätta hans truppsammanställningar tidigt 2022 i UA?

Nej, han har inte rätt i sak. Väst byggde inte upp den ukrainska armén. De hade mest sovjetmateriel.
Citera
2022-08-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ja, det är remarkabelt att ryssarna med en så pass relativt liten styrka kunnat avancera mot en så pass väl rustad, väl barrikaderad, och (av USA/UK/NATO) vältränad försvarsorganisation som Ukraina var i februari. Ryssarna har inte ens mobiliserat. Det visar ju att NATO skulle åka på storstryk om de försökte utmana ryssen på slagfältet i eller utanför Ukraina.
Nu är det visserligen ryssen som åker på storstryk i Ukraina. Men att de har kunnat åka på storstryk så länge utan att ge upp, ja, det är remarkabelt.
Citera
2022-08-23, 00:40
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
....Och tvärtom serrö. Den siste Ukrainare är beredd att kämpa för USA, för det är där sympatin och den moraliska övertygelsen ligger. Det skulle du också fatta ifall du vore en patriot för ditt land där dina förfäder har bott och verkat, men inte har lust att bli ockuperade av fascister som är där för att förvandla dig och din familj att bli underordnade och evigt förfölja . Men det kanske du inte riktigt fattar. Du verkar vara rätt lost och identitetslös själv. Man känner igen fascister på deras sätt att resonera. Och liksom som ditt anhnag av rysslandsdräggen här på tråden så gör du ett utmärkt jobb att åskådliggöra den typen av fascism som först och främst verkar genom att helt enkelt plocka bort människorvärde och avhumanisera sina fiender.
Det blir bekvämare så. Hatet stiger upp till huvudet och vips...så har man blivit en karikatyr av en fascist som skiter i vilket som...

Jag håller tyst och överlämnar ordet till Dan Crenshaw (ledamot av USA:s representanthus och f.d. Navy Seal): "Yeah, because investing in the destruction of our adversary’s military, without losing a single American troop, strikes me as a good idea."
https://twitter.com/dancrenshawtx/status/1524454243297546249?lang=en

Men ok, om Ukraina vill proxykriga för USA mot Ryssland så inte mig emot, det är ju de som betalar priset. Du som tangentbordskrigare förefaller mig ändock lika grundlurad av Washingtons propaganda som kanonmaten i Ukraina.
Senast redigerad av Drozd 2022-08-23 kl. 00:43.
Citera
2022-08-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Ukraina är splittrat, östra Ukraina är pro-rysk och de föredrar Ryssland framför Nato. Det finns inget singulärt Ukraina, kolla bara hur folk röstade 2007
https://en.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Ukraine#/media/File:Ukrainian_parliamentary_election,_2007_(first _place_results).PNG

Rysslands mål är östra Ukraina och de har det öst Ukrainska folket på sin sida.

Nej, det har de inte om de inte om du inte menar östraste delarna av Donbas som redan tidigare var ockuperat. I Donbas totalt vill dock fler tillhöra Ukraina än Ryssland.
I de södra delar som de fascistiska massmordsryssarna ockuperar vill endast en liten minoritet vara del av Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in