Citat:
• Att hon inte har någon värdering att visa upp, trotts att hos sagt att hon gjort två och Esbjörn tagit del av dem.
• Att hon fick huset precis över oskäligt billigt. Samt att hon i sina Facebook inlägg skriver att Det avkörning ska stå för vissa hantverkskostnader.
• Att inget av de 300 000 kr i avdrag hon anser sig ha ha rätt till inte nämns i kontraktet.
• Att hon själv skriver att alla träden hon målat röda inte ska bort och omnämner total renoveringen av huset som restaurering.
• Att hon själv säger först sa Esbjörn nej sedan kanske och till sist ja. Det tyder på en övertalningsprocess ägt rum.
• Att Esbjörn höjer så lite som 100 000 vid budgivningen. Trotts att han hade en köpare som tjatat till sig huset.
• Att det är stök i trädgården den dagen kontraktet skrivs. Samt att Esbjörn beskriver det som han inte såg.
• Att Ebba lovar att inte genomföra affären om Esbjörn inte finns.
• Att Ebba rotar till sig ett förtal. Genom att, likt en yrkeskriminell, gräva i Esbjörns juridiska ombuds privatliv.
• Att säljaren efter genomförd affär säger att något måste slagit runt i skallen på mig när jag skrev på.
Vad säger du? Ska jag fortsätta en stund till?
Att ha större motiv att skriva i en Flashback tråd är inte vanligt. Så bara för att du själv har det. Ska du göra nye tänka så om andra.
• Att hon fick huset precis över oskäligt billigt. Samt att hon i sina Facebook inlägg skriver att Det avkörning ska stå för vissa hantverkskostnader.
• Att inget av de 300 000 kr i avdrag hon anser sig ha ha rätt till inte nämns i kontraktet.
• Att hon själv skriver att alla träden hon målat röda inte ska bort och omnämner total renoveringen av huset som restaurering.
• Att hon själv säger först sa Esbjörn nej sedan kanske och till sist ja. Det tyder på en övertalningsprocess ägt rum.
• Att Esbjörn höjer så lite som 100 000 vid budgivningen. Trotts att han hade en köpare som tjatat till sig huset.
• Att det är stök i trädgården den dagen kontraktet skrivs. Samt att Esbjörn beskriver det som han inte såg.
• Att Ebba lovar att inte genomföra affären om Esbjörn inte finns.
• Att Ebba rotar till sig ett förtal. Genom att, likt en yrkeskriminell, gräva i Esbjörns juridiska ombuds privatliv.
• Att säljaren efter genomförd affär säger att något måste slagit runt i skallen på mig när jag skrev på.
Vad säger du? Ska jag fortsätta en stund till?
Att ha större motiv att skriva i en Flashback tråd är inte vanligt. Så bara för att du själv har det. Ska du göra nye tänka så om andra.
En muntlig överförd värdering är omöjlig att visa upp
Vad är oskäligt? Är det något mätbart eller handlar det om en magkänsla?
Vad Ebba skriver efteråt på sin Facebook, kan inte ha lurat Esbjörn innan det är skrivet. Vad står i kontraktet? Jag håller dock inte med om att det står så på Facebook, att Esbjörn ska stå för hantverkskostnader.
Träden som målades, målades efter kontraktsskrivningen och har inte heller de något med lurt att göra som fick Esbjörn att skriva på.
Alla förstår att det krävs omfattande renovering för att förvandla det huset till ett åretrunthus. Det utesluter inte att Ebba kommer restaurera där det är möjligt.
Övertalning genom att sockra erbjudandet, eller övertalning a la maffian? Stor skillnad på varför man kan gå från nej till ja. Esbjörn började aldrig på ett hårt nej.
Är vi säkra på att Esbjörn bara sa 3.9? Han kan ha sagt 5.0 också och Ebba tackade nej och Esbjörn började backa sina prisönskemål tills han kom ner på 3.9, vilket passade Ebba som sa ja.
Var det stök i trädgården när det skulle skrivas kontrakt? Det är en absurd historia om folk med motorsågar faktiskt stod där och gasade utanför fönstret för att stressa Esbjörn att skriva på. Jag finner den lika trovärdig som månsken och stearinljus. Var är vittnena till den händelsen? Borde ha triggat halva byn att motorsågar hördes därifrån.
Ebbas löfte många veckor efter affären, kan inte ha lurat Esbjörn att skriva på, oavsett om man väljer att tro på Ebba eller inte.
Förtalet samma sak.
Runtslagningen i skallen, hör den hemma i månljusfacket, eller är det sanning? Oavsett vilket, så bevisar det inte att Ebba felat. Det är inte ens en anklagelse mot Ebba, från Esbjörn.