2022-08-22, 20:35
Medlem
Lawlines avatar
Antonivskiy bridge ska vara bombad igen men nu gick den visst av.
Det lär komma bilder på den.
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/wuq525/antonivskiy_bridge_at_the_moment/

Mer broar stryker med.
Citat:
Great footage of Ukrainian SFO taking out a bridge in the Donetsk region.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/wuycej/great_footage_of_ukrainian_sfo_taking_out_a/

Nu står Kerch bron på tur
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/wuv83q/himars_getting_ready_to_target_kerch_bridge_for/
Citera
2022-08-22, 20:42
Medlem
Tror att attacken mot Kerchbron sker den 24 på nationaldagen.
Citera
2022-08-22, 20:50
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Julian Röpcke sammanfattar terroristdådet:
So the FSB
- knew her house
- searched her car
- filmed her routes
and still let her kill Dugina and leave the country safely?!
What a great service this is ...

Jag vet inte om det är så troligt att en mamma tillsammans med sin 12-åriga dotter kunnat vara kapabla att genomföra ett spektakulärt lönnmord.

Någon pro-ryss i tråden som har uppgifter från ryska källor om hur denna mamma är söndertatuerad med hakkors och nazistsymboler?
Citera
2022-08-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Ryssland drog sig tillbaka från hela Centraleuropa, varpå friktionen mellan Ryssland och NATO/EU blev närmast noll. Lycka till att hitta någon mer extrem avspänningspolitik i världshistorien.

Sedan expanderade både NATO och EU och återigen maximerades friktionen - i synnerhet de bisarra gränserna i Baltikum gör friktionen mellan de geopolitiska blocken långt högre än under Kalla krigets dagar.

Vill man maximera chanserna för krig så är det en fantastisk politik som förts.

Vad gäller "chanserna för krig" så är det som bekant den psykotiske dvärgen i kreml som inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta landets befolkning.

NATO "expanderar" inte. Flera länder har blivit medlemmar i försvarsalliansen för att skydda sig mot att åny bli invaderade, och ockuperade, av ryssland.

"Drog sig tillbaka"? Lämnade ockuperade länder menar du?

Hur ofta fick ryssar under sovjetunionen åka utomlands?

Vart 12:e år, Budapest 1956, Prag 1968, Kabul 1980.

Visst finns det "bisarra gränser" i Baltikum. Vad du kallar kaliningrad bör givetvis genast lämnas tillbaka till Tyskland. Karelen skall likaså återgå till Finland.
Citera
2022-08-22, 21:02
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har Ukraina lagt ett kontrakt på Pink Floyd-grundaren? För att han inte var med på Gilmours stödsingel tillsammans med en ukrainsk musiker?

Ytterligare en punkt där Kiev framstår som djupt suspekta...
Detta låter i förstone som ett ironiskt inlägg.

Men så ser man att HepCat skrev det. Jag behövde gnugga ögonen och se om det jag ser är sant.

Första stycket låter som skär ironi.

Andra stycket med ”Ytterligare en punkt där Kiev framstår som djupt suspekta...”

Skämtar HepatitKatten? Är detta en dubbelironi eller trippelironi a la Inception?

Jag har försökt Inception men den tappade mig, särskilt när de skulle går ner på tredje nivån.
Citera
2022-08-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nu är det inte det.....
du vill så gärna det inte är ett interna mord i ryssland,,men du kommer aldrig med fakta bara önskningar,, nu är ju det hetaste spåret den ryska gruppen som tagit på sig mordet,,att FSB redan skulle ha löst mordet efter en dag ter sig helt orimligt, särskilt i ljuset av att de inte löst ett enda av de mord som drabbat Putins oposionella, men jag väntar på den kommentar på att det nu skett en denazifiering? är det positivt?
Citera
2022-08-22, 21:17
Medlem
Reimers avatar
Ukraina stör kvällsron för ockupanterna i Kherson

Citat:
Meanwhile, in Kherson, an ordinary evening - 🇺🇦 is shelling Russian targets, and Russian air defense missiles do not work properly and just fall to the ground (this is what is on the video)

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1561789499558055938
Citera
2022-08-22, 21:19
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Dmitry Peskovs fru är i Grekland (eller troligen Turkiet) för att bekräfta att alla människors fördomar om ryssar inte är fördomar… det är så de är helt enkelt.

https://twitter.com/flash43191300/status/1561629987618308097?s=21&t=fBpDp9QT1CosA53bQSHmFA

Bekräftar nog snarare fördomarna om den usla allmänbildningen hos dig och andra hjärntvättade i Ukraina-klacken:

https://en.wikipedia.org/wiki/Plate_smashing
Citera
2022-08-22, 21:19
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja exakt, media köper i praktiken Ukrainas (och dess västliga allierades, t ex brittiska MoD:s) stories, deras versioner av allt möjligt, nästan helt utan kritiska frågor.
Jösses, du är helt avklädd. Du har inget att komma med längre.

Från repeterande av rysk falsk media till detta och ”skämtet om Pink Floyds Roger Waters”.

Ska du hålla på så här. Ingen fundeing på att vara interlektuellt ärlig och överge det som är oärligt?

Fundera på vad som faktiskt stöder din syn? Väg argumenten. Skippa ideologin för ett ögonblick
Citera
2022-08-22, 21:22
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaomegarice
Över 6 Månader in i kriget och jag ser fortfarande samma hjärntvättade idioter som forftfarande tror Ukraina kommer vinna kriget? HAHAHAHA Vafan.,.. Är du nazisttroll eller? Hållåååååå? Eller är du bara dum i huvudet?
Kriget?
Heter det inte "Special operation"?

Ser inte direkt ut som att Ryssland gör några jätteframsteg..
Citera
2022-08-22, 21:23
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Var har jag påstått detta?

Det enda jag redovisat är de senaste veckornas attacker på bla Krim där ryssarna fått flygbaser förstörda och där de nu evakuerar både flygplan, civila, fartyg och ledningen för Krim.

Att sen ryssens luftvärn inte ens klarade av att skydda vare sig flottbasen i Sevastopol eller armehögkvartet mot hobbydrönare från AliExpress, visar ju inte på nån större framgång för ryssen!

Men det kanske är en del i planen?

Så hur tror du frontlinjen utvecklar sig, baserat på det du skriver? Kommer Ukraina ha tagit Kherson inom x veckor? Kommer Ukraina att återta Severodonetsk inom x veckor? Vad är x enligt dig? De händelserna som du räknar upp har bara betydelse om det leder till framgångar i form av territorium.
Citera
2022-08-22, 21:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainska försvarets officiella Twitterkonto avslöjar att de har Himars redo att skjuta på Kerch-bron mellan Krim och Ryssland. Videobevis.
https://twitter.com/DefenceU/status/1561775821257379840

Kerchbron ska vara försvarad av lite bättre missilsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in