2022-08-22, 16:02
Medlem
Kul att Kina kan bidra med drönare till Ukrainas försvar. För det var tydligen en just drönare som går att köpa på en kinesisk säljsajt som damp mer i det ryska flottans högkvarteret på Krimhalvön. Blev väl inte så mycket skador men symboliken och förnedringen för rysslössen är ju oslagbar.
En nation, visserligen fattig och lite efterbliven, men som ändå vill kalla sig stormakt får alltså försvara mot i sammanhanget billiga enkla drönare från Kina där en hittat ända fram till ryska flottans högkvarter mitt på ljusa dan.
Herregud, den där Krimbron måste ju i så fall vara rena barnleken att åtminstone temporärt slå ut om Ukraina nu känner för det.

Så hur det nu än går så är Ryssland så tokförnedrad inför omvärlden att det säkert tar decennier innan Ryssland tas på fullt allvar.
Citera
2022-08-22, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Kommer ni ihåg när FSB skulle kleta terrorism på några spolingar i våras och något ljushuvud hade köpt Sims3-dvd:er istället för SIM-kort. Det och helt oanvända svastika-tshirts.

Nu är det en Mini Cooper med tre olika nummerskyltar som ska ge nån slags trovärdighet.

Fan vilken låg kvalitet de har i sitt arbete.
Ja, framförallt en MINI COOPER, den infon är bäst i hela denna blixtsnabba utredning, som konstigt nog inte kändes till ett dugg om för två dagar sedan, men nu har all skyltutbytanden på just denna MINI COOPER (måste vara britterna igen ja ahahahahahaha) registrerats och dessutom kan den spåras till inget annat än AZOV. Imponerande....imponerande! Jag tappade en nyckelknippa för 57 år sedan, så tros det vara värt de 42 rublerna FSB vill ha för att hjälpa mig? Eller skall jag bara skaka liv i Saida igen?
Citera
2022-08-22, 16:06
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madickenz
Hösten är snart här så det kommer bli tuffa månader med andra ord. Ryssland har snart förlorat 30-40% av sitt material och de kan inte fortsätta så länge till för då har de satt sig riktigt i skiten. Ser fram emot siffrorna om 2 månader, då lär mer än hälften av Rysslands försvar vara raderat.
Ryssland hoppas förmodligen på att alla operationer kommer att vara omöjliga under gyttgesäsongen, så att man har ett fönster till vintern att reorganisera.
Frågan är hur gyttjan påverkar Ukrainas robot/drönar-operationer.
Citera
2022-08-22, 16:11
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag har bara spekulerat.

Som alla andra i tråden.

Och nu till dig och bevis på att Ukraina går mot en seger.
Var har jag påstått detta?

Det enda jag redovisat är de senaste veckornas attacker på bla Krim där ryssarna fått flygbaser förstörda och där de nu evakuerar både flygplan, civila, fartyg och ledningen för Krim.

Att sen ryssens luftvärn inte ens klarade av att skydda vare sig flottbasen i Sevastopol eller armehögkvartet mot hobbydrönare från AliExpress, visar ju inte på nån större framgång för ryssen!

Men det kanske är en del i planen?
Citera
2022-08-22, 16:13
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Självklart har de inte löst mordet,, de har ingen jävla aning om hur det gått till!
Om de inte själva är inblandade…..

Märkligt att någon kunde placera en bomb i den bilen….
Citera
2022-08-22, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ja, framförallt en MINI COOPER, den infon är bäst i hela denna blixtsnabba utredning, som konstigt nog inte kändes till ett dugg om för två dagar sedan, men nu har all skyltutbytanden på just denna MINI COOPER (måste vara britterna igen ja ahahahahahaha) registrerats och dessutom kan den spåras till inget annat än AZOV. Imponerande....imponerande! Jag tappade en nyckelknippa för 57 år sedan, så tros det vara värt de 42 rublerna FSB vill ha för att hjälpa mig? Eller skall jag bara skaka liv i Saida igen?
Lägligt nog har hon dessutom försvunnit ur landet. Har den där ”Azovagenten” överhuvudtaget existerat?
Citera
2022-08-22, 16:15
Medlem
Citat:
Då är det en officiell lögn.

Jag vidarebefordrar bara vad man säger från officiellt håll.

Skulle jag vidarebefordra från inofficiellt håll?
Men.....DU vidarbefordrar ju ENDAST från inofficiellt håll, så vad menar du nu? Menar du att du vidarbefordrar NÅGOT från officiella källor? Eller vänta, ja....ALLA officiella källor är ju propaganda ja. Att vi kunde missa det
Citera
2022-08-22, 16:15
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Lägligt nog har hon dessutom försvunnit ur landet. Har den där ”Azovagenten” överhuvudtaget existerat?
Tror ni verkligen att denna uppdiktade information om sprängning är till för någon utanför Ryssland? Känns mer som något för att försöka övertyga den egna befolkning. Då ingen utan för Ryssland är dum nog att tro på detta.
Påminner mer och mer om Nord Korea, och de berättelser om deras stora ledare som de pumpar ut
Citera
2022-08-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Mycket, mycket underligt ja. Jag kan undra om hon faktiskt inte körde till Vladivostok i sin Cooper ändå? Jag har hört att det är där man har alla reservdelar för flytetyg i dagar som dessa
Citera
2022-08-22, 16:17
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Man är nu tydligen väldigt orolig i Kiev:

Baron of the Taiga
@baronichitas
⚡️🇺🇦: Ukrainian Telegram channel legitimny stated they are worried about the results of the killing.

"Killing a civilian media person in Moscow is not partisanship, it is a terrorist attack. We immediately wrote that this case for Ukraine will have more negative than positive."
https://twitter.com/baronichitas/status/1561695329950507011?s=20&t=w5mkqQHHCEMoJRRyBAE5ug
Vad är dom oroliga för? Att det ska bli krig och Ryssland invaderar Ukraina

Men det har ju redan hänt!
Citera
2022-08-22, 16:20
Medlem
Citat:
Så det är okej att undanröja unga kvinnor för att de har obekväma åsikter tycker du?

Det är lika okej som att ryssalnd invaderade Ukraina
Citera
2022-08-22, 16:25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Vad är dom oroliga för? Att det ska bli krig och Ryssland invaderar Ukraina

Men det har ju redan hänt!

Jag tror mer att det är Ukraina som svär sig fritt från ansvar.
Att tro att Ukrainska partisaner skulle operera i Moskva, är att dra lite väl höga växlar
(man kunde lika väl skylla på James Bond).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in