2022-08-22, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Go woke, go broke*

Elbilar kanske ser en temporär dipp i vissa marknader där elpriset går upp.
Men bara temporär. Förbränningsmotorer är 1800-tal. Släpp rinken och kom in i matchen

Om alla äger elbil imorgon skulle Sveriges elsystem kollapsa omedelbart.
Citera
2022-08-22, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scramscram
Go woke, get broke*

Stämmer in helt.

Har haft både taycan och plaid... Kommer inte tillbaka till elbilen förens de laddas fullt på Max minuter och känns premium.

Kolla in Nio och deras batterbyte stationer.
Citera
2022-08-22, 18:42
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Har märkt att elbilar på blocket inte blir sålda längre och jag har själv panik med min id3. Måste bli av med den asap. I vinter kommer dess värde att halveras.
PANIK!
Vad göra?

Ok då har marknaden förändrats en hel del senaste två veckorna då.

Tycker de försvinner snabbt och de betalar sjukt mycket för dem.
Citera
2022-08-22, 18:56
Medlem
Du he ej gjort fel! Själv skulle jag vilja köpa en VW ID-4 GTX. Fossilbilar är helt ute…beroende av Putins old school fossila bränslen! Elektriska bilar, tysta och inga avgaser. Bygg ut kärnkraften, köp en elbil!
Citera
2022-08-22, 19:19
Medlem
Kollade blocket nu på Renault...finns ju mängder där...men vad betyder hyrbatteri ??? vad är den kostnaden i mån ??
Citera
2022-08-22, 19:24
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Bör vara säljbar i norra sverige, om det nu är elpriset som spökar för dig.

Är inte elbilar värdelösa i snorkallt klimat?
Citera
2022-08-22, 19:26
Medlem
Tartariamannens avatar
Fy fan vad jag älskar min Renault Laguna diesel just nu , årsm 2010 med 27000 mil, 0 kr i avbetalning.

Det som behövs köpas till blir en dieselgenerator till villan över vintern men bara som en försäkring

ifallifall.
Citera
2022-08-22, 19:31
Medlem
Hyrbatteriet kan kosta 1200kr mån på en ZOE....tydligen så finns inte det alternativet längre....det blir ju alltså en svindyr småbil med batterihyra plus el...säkert dyr försäkring med...
Citera
2022-08-22, 19:46
Medlem
Trollet420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tartariamannen
Fy fan vad jag älskar min Renault Laguna diesel just nu , årsm 2010 med 27000 mil, 0 kr i avbetalning.

Det som behövs köpas till blir en dieselgenerator till villan över vintern men bara som en försäkring

ifallifall.

Köp elverk nu de säljer som fan jag köpte ett litet Honda på 3.2kw och där jag köpte det ifrån sa att de går åt snabbt som fan och priset går upp hela tiden nu
Citera
2022-08-22, 19:53
Medlem
Rimberts avatar
Att äga en elbil kommer alltid att vara en förlustaffär, särskilt med tanke på de elbristtider vi går mot till hösten och vintern.
Gör som miljöpartiet vill och skaffa en lådcykel för era dagliga ärenden.
Ni har ju röstat för detta helvetessamhälle.
Senast redigerad av Rimbert 2022-08-22 kl. 20:07.
Citera
2022-08-22, 20:03
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Känner många som har elbil. Allt de snackar om är att ladda sin bil hela jävla tiden. Ni som köpte elbil blev bra blåsta. Andrahandsvärdet ska vi inte ens prata om.
Citera
2022-08-22, 20:04
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Go woke, go broke*

Elbilar kanske ser en temporär dipp i vissa marknader där elpriset går upp.
Men bara temporär. Förbränningsmotorer är 1800-tal. Släpp rinken och kom in i matchen

+1
Ingen fattar att när elpriset är typ 10kr/kWh så är elbilen lika dyr att köra som fossilbil. Vem bryr sig? Det är ändå värdeminskningen som är den stora boven normalt sett, dock löser inflationen det för tillfället, men energipriserna överlag är också största boven för inflationen.

Det hänger liksom ihop…

Jag är mer rädd för min uppvärmingen och hushållsel inför vintern, elbilen är bara en liten del av den kakan 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in