2022-08-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Så det är okej att undanröja unga kvinnor för att de har obekväma åsikter tycker du?
Är det ok att bombardera köpcentrum för att folket där inne inte vill följa din livsfilosofi? Eller är alla nazzzzzzzzzzister där också? Eller kanske 103'e bataljonen gömde sig där, allihop samtidigt? Sluta spela Allan och som om att du helt plötsligt bryr dig om människors öden pågrund utav en stackars tös som glömde tömma askfaten i bilen
Citera
2022-08-22, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Hur många har blivit undanröjda av politiska skäl i det städer ryssarna har ockuperat, och sen alla andra kvinnor och barn som blivit slaktade av orcherna.

Det klarar du av att blunda för så borde inte vara några problem att blunda nu heller.
Dagens whataboutery!

Så här, det här måste helt vara en desperat handling från Ukrainas sida om det dessutom stämmer att Dugina var måltavlan. Jag skulle tro att man är orolig så man skiter på sig i Kiev just nu.

Fullständigt meningslöst mord på alla sätt och vis som verkligen kommer att slå tillbaka.

Bokstavligen!
Citera
2022-08-22, 15:52
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Dagens whataboutery!

Så här, det här måste helt vara en desperat handling från Ukrainas sida om det dessutom stämmer att Dugina var måltavlan. Jag skulle tro att man är orolig så man skiter på sig i Kiev just nu.

Fullständigt meningslöst mord på alla sätt och vis som verkligen kommer att slå tillbaka.

Bokstavligen!

Vad är det man ska vara orolig för? Ska ryssen invadera eller beskjuta landet med allt de har?
Alla vet att förr eller senare måste ryssen fabricera anledningar att mobilisera eller få hjälp av FN med fredsbevarande styrkor.
Citera
2022-08-22, 15:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Naturligtvis helt obekräftat utan bevis:

Citat:
22 AUG, 13:55

FSB solves Darya Dugina’s murder, masterminded by Ukrainian secret services
On August 21, a car Darya Dugina was driving exploded.

https://tass.com/society/1496687
Citat:
https://www.perild.com/2022/08/22/fsb-blamed-ukrainian-special-services-for-the-murder-of-daria-dugina/

Så FSB har alltså löst hela mordet på endast ett dygn?

Antingen så är FSB oerhört effektiva eller så är allt detta uppdiktat.
Citera
2022-08-22, 15:54
Medlem
Citat:
Då är det en officiell lögn.

Jag vidarebefordrar bara vad man säger från officiellt håll.

Skulle jag vidarebefordra från inofficiellt håll?
det ni ryssarna är på väg att förstå den hårda vägen efter att öppnat pandornas Ask : ett krig likt detta går inte hålla isolerat det väcker folks vrede det skapar allianser, det skapar farliga desperata människor som har din egen logik, det skapar terrorister, terrorister inspirerar andra att bli terrorister, troligen kommer detta dåd leda till fler liknande, troligen kommer kriget flytta in i Ryssland,
Citera
2022-08-22, 15:55
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Klart de är bäst i klassen, hela den här specialoperationen bygger på deras underrättelsearbete.
Kanske det bästa vi sett från en grupp med downs sedan Glada Hudik-teatern.
Citera
2022-08-22, 15:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
En kvinnlig underrättelseagent, Natalya Vovk, som blev förbindelseofficer med Azovregementet ligger bakom attentatet, enligt FSB.
Hur kom hon åt bilen då?
Den var ju sekundövervakad av FSB. En fluga hade inte kunnat landa på bilen utan att bli diarieförd.
Citera
2022-08-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Självklart har de inte löst mordet,, de har ingen jävla aning om hur det gått till!
Citera
2022-08-22, 15:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Då är det en officiell lögn.

Jag vidarebefordrar bara vad man säger från officiellt håll.

Skulle jag vidarebefordra från inofficiellt håll?
Ett alternativ är att inte ”bara vidarebefordra” uppenbar propaganda ”från officiellt håll” utan någon som helst bakgrund i fakta, har du funderat på det?

Som jag skrev i mitt förra inlägg:
påståendet att man vet att attentatsmännen använde tre olika plåtar på samma bil är så dumt att var och en med ett spår av källkritik reagerar. Hur tänker du dig att man skulle veta det; finns det film när de står och byter från en plåt till en annan? Och byter man isf inte till en… rysk nummerplåt?

Du skriver och länkar till vilket skit som helst du hittar, och när du konfronteras med det så pekar du på avsändaren och tar noll ansvar. Men det var DU som valde att posta propaganda från FSB och Kreml. Varför gjorde du det?
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-08-22 kl. 16:07.
Citera
2022-08-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Sovjetunionen och dess satelliter hölls samman av vapenmakt, Gorbachov drog tillbaka Röda Armén och tvånget försvann.

Det kunde bara sluta på ett sätt, även om Gorbachov inbillade sig något annat.

Oavsett minimerades de geopolitiska spänningarna varpå expansion av EU/NATO lett till en långt farligare gräns mellan blocken än tidigare.
Ja, de minimerades, men inte utav NÅGON anledning än att luftslottet inte kunde göra annat än att låta pyspunkan bli ett tomt däck. Gorbatjov var en utav de största männen i historien för många skäl, men framförallt för att han SKAPADE det som IDAG finns i stora delar utav Ryssland. Det som nu åter igen raseras UTAN tillstymmelse till tanke på folket eller framtiden. De geopolitiska spänningarna minskade endast pågrund utav att den falska, ruttna, förljugna slaviska staten Ryssland inte klarade av att få lögnerna till att hålla ihop anledningen till sitt förfarande. I dessa neandertaliska drömmar förstörde och förslavade de ALLA satellitstater för decennier framåt. ALLA dessa stater är idag inte bara kritiska utan nästintill berädda att göra vad som helst för att inte åter igen få lida för vad vansinnets makt i Ryssland hittar på. Förr var till exempel Khazakstan en underutvecklad nästintill komisk del utav ett gammalt Mongolrike i modern tid, Idag är de lång, LÅNGT förbi det och långt mer utvecklade på mentala plan än vad Ryssland i gemen är. Det enda som håller dem tillbaks är att Ryssland har TVINGAT dem till att låta sin export utav naturresurser gå genom Ryssland. Varför??? Nazister? Ovänliga? NATO? Eller kanske till och med för att det är CIA som styr Khz? Som många av ni pro-ryssar säger - vänta litet till, bara litet till . (nu var jag nästan lika Nostrademisk som LeoExtravardo...med en liten skillnad.....jag har kontakt med jorden under mina fötter )
Citera
2022-08-22, 15:59
Medlem
Hur troligt är det att en "terroristbrud" får spana på Dugina och bo i samma hus, inneha en mini Cooper och kunna lägga in en bomb under förarsätet på Duginas bil, och sedan byta nummerplåtar tre gånger på sin egen bil....försvinna till Pskov och inte minste sedan som pangbrud ta sig över till Estland.

Vem tror på en sådan historia?

Skall "terroristbruden" gör en ansiktsoperation också?

Det är väl för övrigt ganska lång distans mellan Moskva och Estland.

Vilka skall luras?
Citera
2022-08-22, 16:00
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Klart de är bäst i klassen, hela den här specialoperationen bygger på deras underrättelsearbete.
Kanske det bästa vi sett från en grupp med downs sedan Glada Hudik-teatern.

Det där var väldigt nedvärderande mot de personer som har Downs syndrom. FSB är nog mer Fetal alcohol syndrome något som ett antal i tråden även lider av. Man rättfärdigar våldtäkter, mord på barn och kvinnor och massavrättningar och tortyr men skriker högt i falsett så fort en Rysk Nazi häxa får sätta livet till då är det allt från utrotning till terrorism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in