Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-20, 18:41
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Du skriver till Bauer som inte läser här, vilken värld lever du i? Om han har skulder hos Kronofogden pga uteblivet underhåll till sin dotter föreslår jag att du tar en skärmdump på domen och lägger upp här! Det är du som kommer med påståendet så upp till bevis nu!
Där är du ju Jutta, undrade vart du tagit vägen.
Önskar jag kände hans båda ex så väl att jag kunde be om kopia på domarna som finns.
Nu gör jag inte det tyvärr.
Men en dom kan man få tillgång till genom tingsrätten och CBs personnummer. De fyra sista siffrorna är relativt lätta att få fatt i.
Lycka till
Citera
2022-08-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotandsecretsanta
Där är du ju Jutta, undrade vart du tagit vägen.
Önskar jag kände hans båda ex så väl att jag kunde be om kopia på domarna som finns.
Men en dom kan man få tillgång till genom tingsrätten och CBs personnummer. De fyra sista siffrorna är relativt lätta att få fatt i.
Lycka till
Du känner inte hans ex så väl, hur vet du då att det finns domar? Det är DU som kommetr med med ett påstående som ska bevisa det.
Citera
2022-08-20, 19:36
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Du känner inte hans ex så väl, hur vet du då att det finns domar? Det är DU som kommetr med med ett påstående som ska bevisa det.
Jag behöver inte bevisa någonting. Utan har kollat upp det på tingsrätten och KF för att jag är nyfiken.
Citera
2022-08-20, 19:59
Medlem
Citat:
Jag behöver inte bevisa någonting. Utan har kollat upp det på tingsrätten och KF för att jag är nyfiken.
Ok! Länka gärna domar och beslut så blir du mer trovärdig!
Citera
2022-08-21, 09:18
Medlem
Citat:

....and the truth is exposed!
Du känner alltså hans ex lite mer på håll?
Känner du dom ens tillräckligt för att ha ett direkt samtal om vad som hände mellan dem och CB?
Citera
2022-08-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ok! Länka gärna domar och beslut så blir du mer trovärdig!

...eller så kollar man Ratsit och gör en räntekontroll: hög %-sats eller "Ej med" betyder dålig ekonomi.

CBs resultat = Ej med

Dvs, han har sämre ekonomi alt. urkass ekonomi än de flesta.

Därför är Hotandsecretsantas uppgifter högst trovärdiga.
Citera
2022-08-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Someone1
Ska denna man jobba med skönhetssortimentet 😂. Chefen måste vara ett Pernilla fan, för utan henne hade han aldrig fått detta jobb. Jag tänker så här! Han gjorde bort sig på det företag som vi var kollegor på. Det är bara positivt att han är på ett stort företag. Desto fler kommer bli varse om hans riktiga jag.
Har förresten också vänner på ICA 😊.
Men snälla, detaljer....? Så jävla nyfiken på vad som är sant om denna man !
Citera
2022-08-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
....and the truth is exposed!
Du känner alltså hans ex lite mer på håll?
Känner du dom ens tillräckligt för att ha ett direkt samtal om vad som hände mellan dem och CB?

Tomten känner inte hans ex överhuvudtaget, utan känner någon som känner dem Han visste inte ens att döttrarna inte har samma mamma. Tomten har ”hört” mycket och killgissar det mesta.
Citera
2022-08-21, 20:10
Medlem
Citat:

Om du nu har kollat med tingsrätten så måste du ju ha en handling på domen som du kan dela med dig av.
Citera
2022-08-22, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Tomten känner inte hans ex överhuvudtaget, utan känner någon som känner dem Han visste inte ens att döttrarna inte har samma mamma. Tomten har ”hört” mycket och killgissar det mesta.

Utesluter inget, men gissar också på att det är någonting åt det hållet. Tror det är ganska vanligt att det är ungefär så när någon säger sig känna/känna till någon/något.
Sen kan det ju mycket väl vara sant iofs, det säger jag ingenting om, men jag är lite allergisk mot folk som ropar sanning om något som de faktiskt egentligen bara har hört på håll från personer som är mer eller mindre nära.
Rent krasst så blir det ju bara sanning ifall personen ifråga bekräftar att det är så, annars är det spekulationer.
Citera
2022-08-22, 08:01
Medlem
Citat:

Öh, alltså påstår du någonting så är det faktiskt du som sitter på bevisbördan.
Hur skulle det fungera i domstolarna ifall åklagaren bad försvaret att själv kolla upp uppgifter som denne anger som bevis? Åklagaren måste ju kunna presentera bevisen för att de ska godtas.
Citera
2022-08-22, 10:55
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Öh, alltså påstår du någonting så är det faktiskt du som sitter på bevisbördan.
Hur skulle det fungera i domstolarna ifall åklagaren bad försvaret att själv kolla upp uppgifter som denne anger som bevis? Åklagaren måste ju kunna presentera bevisen för att de ska godtas.

Visste inte att detta var en rättegång.
Och vad är det som ska godtas?
Bevisbördan?!
Du som försvarare kanske kan/ska bevisa motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in