2022-08-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Sandras svenskkunskaper blir bara sämre och sämre, nån mer som noterat det (utöver de- och dem-problemen)?

Även idag skrev hon fel på de och dem: ” men jag använder de snarare för att titta på kollektioner”.

Verkar som att när hon är osäker så kör hon på ”de”, vilket är smart för det blir oftare rätt då. Men förstår inte varför hon inte bara skriver ”dom”. Eller lär sig.
Citera
2022-08-21, 06:26
Medlem
Sov Sandra med familj på hotell under boråsvistelsen tror ni? Jag får den känslan, och det är väl lite udda när de hälsar på?
Citera
2022-08-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Sov Sandra med familj på hotell under boråsvistelsen tror ni? Jag får den känslan, och det är väl lite udda när de hälsar på?

Varför får du den känslan? Jag kan inte utläsa det någonstans. Tyckte det var ett mysigt inlägg, förstår om hon inte vill fota eller skriva för mycket därifrån. Tänker att det blir lite pinsamt för henne och märkligt för hans anhöriga om hon fotar massor hemma hos dom.
Citera
2022-08-21, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbollen
Varför får du den känslan? Jag kan inte utläsa det någonstans. Tyckte det var ett mysigt inlägg, förstår om hon inte vill fota eller skriva för mycket därifrån. Tänker att det blir lite pinsamt för henne och märkligt för hans anhöriga om hon fotar massor hemma hos dom.

Jag vet inte riktigt, det bara kändes så, inget kort från läggning och första kortet dagen därpå är ute på stan. Jag kan för övrig relatera till känslan att vilja ta in på hotell istället för hos svärföräldrarna, så kanske läste jag in grejer som inte fanns där.
Citera
2022-08-21, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag vet inte riktigt, det bara kändes så, inget kort från läggning och första kortet dagen därpå är ute på stan. Jag kan för övrig relatera till känslan att vilja ta in på hotell istället för hos svärföräldrarna, så kanske läste jag in grejer som inte fanns där.

Vet inte.. svårt att säga! Fick också den känslan lite men farmor verkar ju av bildena att döma bo i ett stort hus så då är det ju enklare att sova över, finns ju säkerligen mer en ett badrum så att de kunde få lite egen space. Men fattar absolut att det kan kännas väldigt jobbigt att sova över om man måste dela dusch och toalett med en person som man knappt känner. Förstår absolut känslan att det är jobbigt! Hon ville förmodligen bara inte fota allt för mycket i hennes hem!
Citera
2022-08-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatkenneth
Även idag skrev hon fel på de och dem: ” men jag använder de snarare för att titta på kollektioner”.

Verkar som att när hon är osäker så kör hon på ”de”, vilket är smart för det blir oftare rätt då. Men förstår inte varför hon inte bara skriver ”dom”. Eller lär sig.

Att hon inte kollar upp vilket som är rätt om det känns osäkert! Eller skriver ”dom” som sagt..
Citera
2022-08-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Att hon inte kollar upp vilket som är rätt om det känns osäkert! Eller skriver ”dom” som sagt..
Jag tror Sandra skiter i vilket faktiskt. Idag publicerade hon en sms-skärmdump med en särskrivning i. Sms är förstås något helt annat än text i blogg; det går snabbt, autocorrect ställer till det, osv. Men jag får för mig att hon nästan medvetet avstår från att lära sig/använda korrekt grammatik för att göra en poäng: ”jag skriver hur jag vill på min blogg”. Och det funkar ju, hon har läsare trots grammatiska haverier titt som tätt.
Hon brukar åtminstone inte vara den som böjer sig för andras uppläxningar.
Citera
2022-08-22, 09:53
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpersilja
Jag tror Sandra skiter i vilket faktiskt. Idag publicerade hon en sms-skärmdump med en särskrivning i. Sms är förstås något helt annat än text i blogg; det går snabbt, autocorrect ställer till det, osv. Men jag får för mig att hon nästan medvetet avstår från att lära sig/använda korrekt grammatik för att göra en poäng: ”jag skriver hur jag vill på min blogg”. Och det funkar ju, hon har läsare trots grammatiska haverier titt som tätt.
Hon brukar åtminstone inte vara den som böjer sig för andras uppläxningar.
Intressant, jag gjorde en precis likadan iakttagelse imorse samt med det övriga du tillägger. Av någon anledning verkar det särskilt vanligt i hipster-, feminist- och Södermalmskretsar att med flit skriva så dålig svenska som möjligt (och inte sällan direkt barnsligt), där ofta t.o.m. stor bokstav och punkt uteblir (speciellt i mer vardagligt tal som chatt och kommentarsfält). Detta är inget nytt fenomen utan något jag konsekvent sett hos just det klientelet sedan tidigt 00-tal. Vore lite intressant att veta orsaken.
Citera
2022-08-30, 11:30
Medlem
farlings avatar
Kan inte riktigt bestämma mig för om det är gulligt eller oroande att Sandra uppenbarligen har samma (kassa) handstil nu som när hon var 8 år?
Citera
2022-08-30, 11:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Kan inte riktigt bestämma mig för om det är gulligt eller oroande att Sandra uppenbarligen har samma (kassa) handstil nu som när hon var 8 år?

Hon har en helt otroligt ful handstil. Men det verkar vanligt nu för tiden. Folk skriver som barn .
Citera
2022-09-03, 07:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Gillade hennes vlogg idag!! Lite härligt skvallrigt att hon var ledsen/sur över att hon inte fick åka med alla bloggare till Köpenhamn! Undrar varför hon inte bjöds in? Hon passar inte riktigt in i den beiga klicken kanske?
Citera
2022-09-03, 08:00
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gillade hennes vlogg idag!! Lite härligt skvallrigt att hon var ledsen/sur över att hon inte fick åka med alla bloggare till Köpenhamn! Undrar varför hon inte bjöds in? Hon passar inte riktigt in i den beiga klicken kanske?
Oj, aj! Stackare! Men strongt att erkänna det. Tror att många skulle skämmas över att de inte blev bjudna och låtsas utåt som att de ändå inte var intresserade och därför inte var med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in