2022-08-22, 06:47
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Håller med dig. Det blir en lång vinter. Blir den kall och snörik i Tyskland kan det få konsekvenser.

Det pågår en evig debatt om kärnkraften i Tyskland. Just nu ställs ultimatum hit och dit. Kriget i Ukraina sätter igång en kedjereaktion med politiskt kaos i Tyskland, Italien, etc. Vissa länder knyter närmare vänskapsband. Storbritannien, Polen, m.fl. Mellan andra uppenbarar sig sprickor. Allt kan knappast tillskrivas Putins politiskt geni — kanske är det snarare så att kriget blottlägger fel och brister i den europeiska gemenskapen. Sårbarheten hos enskilda medlemsstater. Bräckligheten inom EU.
Javisst den blottlägger idioter som sålt sin själ till djävulen Putin och helvetet Ryssland.
Citera
2022-08-22, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Och bevisen?

För att klargöra, det är alltså inte jag som ställer krav på bevis i tråden.

För mig räcker spekulationer följt av logiska argument.

Random text på internet.

Logiken däremot är svårare, typ, någon skrev det, som länkar tillbaks till någon som skrev det?
Citera
2022-08-22, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Jag har ingen aning om vilka förväntningar Kremlin hade, det är däremot ett viktigt krig för Rysslands överlevnad som en regional och kulturell stormakt.

Vem kallar honom Putins hjärna? Ryssland är historiskt en stormakt och det förflutna är viktigt för att förstå sig på Putin och Ryssland idag, ett historielöst och liten land har säkert svårt att förstå sig på en person som Putin.

Hvilke lande er ikke historisk stormagter - det er der en del der er.

Men Rusland er det eneste land som fører imperial angrebskrig på baggrund af historien.

Der er ingen i det enogtyvende århundrede der forstår og accepterer at man fører imperial angrebskrig på baggrund af påstået historisk storhed.

Verden ville blive et ragnarok hvis alle de tidligere stormagter indledte imperial angrebskrig på baggrund af historisk storhed - det har alle andre lande forstået, og Rusland kommer også til at forstå det på et eller andet tidspunkt.

Bare tragisk at så mange mennesker skal miste livet, og at så mange byer og kulturarv gå tabt på baggrund af Putins og Ruslands uforstand.
Citera
2022-08-22, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Random text på internet.

Logiken däremot är svårare, typ, någon skrev det, som länkar tillbaks till någon som skrev det?
Aha, du vill ha sådana här "bevis" förstår jag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k64LBk/ilja-ponomarev-pekar-ut-rysk-motstandsgrupp-for-bilbomben

Högst osannolikt då Dugin inte är "Putins hjärna" utan en marginell figur som ingen vill associera sig med.

Däremot finns "Ockham's razor".

Dugin har - lite orättvist faktiskt - blivit beskylld för att propagera för folkmord av ukrainare. Det har gjort honom till en av de mest hatade särskilt bland ukronazis. Det är mest i väst han är betraktad som någon inflytelserik kultfigur vilket är en bild av honom han själv tyvärr varit med om att skapa.

Så närmast till hands är bl.a. SBU eller associerade eller rent av CIA eller MI6 som märkligt nog verkar tro på sin egen propaganda ibland.

Konsekvenserna av detta tragiska mord blir dock det motsatta vad man tänkt sig särskilt som det nu var dottern som dog istället för Dugin som troligtvis var det tilltänkta offret. Dugin lär nu få ryssarnas sympati på en nivå han aldrig själv skulle kunna ha nått. Flera kanske t.o.m. börjar uppmärksamma hans teorier. Vem vet?

Och jag är ganska säker på att FSB kommer att få reda på exakt vem som ligger bakom och om det är SBU så kommer säkert flera att likvideras i all tysthet då jag inte tror att man kommer att göra något officiellt.

SMO:n fortsätter som planerat och lär inte påverkas av detta.
Citera
2022-08-22, 07:18
Medlem
Citat:
Aha, du visste inte om att Ukraina har en "hit list" Jo, det har de:

https://t.me/mapsukraine/1638

Enligt en telegramkanal postat av en av Putlers största lap dogs? Inte så tillförlitlig källa precis😉
Citera
2022-08-22, 07:19
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Det finns en vad jag tror en inofficiell dödslista. Kiev blev lite sura efter denna intervju tror jag:

Another brick in the wall, Roger Waters destroys CNN Ukraine propaganda | Redacted w Clayton Morris

https://youtu.be/eyfD7IC0qJs
Jaha nu TROR du att det finns en dödslista?

Nyss fanns det en! Du verkar blanda frisk med vad du tror och önskar med verkligheten!

Du borde söka psykologhjälp.

Var tog dina bevis vägen för att Ukrainas säkerhetstjänst låg bakom mordet på Dugins dotter?

Eller vad det också bara nåt som du trodde eller önskade?
Citera
2022-08-22, 07:23
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Aha, du vill ha sådana här "bevis" förstår jag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k64LBk/ilja-ponomarev-pekar-ut-rysk-motstandsgrupp-for-bilbomben

Högst osannolikt då Dugin inte är "Putins hjärna" utan en marginell figur som ingen vill associera sig med.

Däremot finns "Ockham's razor".

Dugin har - lite orättvist faktiskt - blivit beskylld för att propagera för folkmord av ukrainare. Det har gjort honom till en av de mest hatade särskilt bland ukronazis. Det är mest i väst han är betraktad som någon inflytelserik kultfigur vilket är en bild av honom han själv tyvärr varit med om att skapa.

Så närmast till hands är bl.a. SBU eller associerade eller rent av CIA eller MI6 som märkligt nog verkar tro på sin egen propaganda ibland.

Konsekvenserna av detta tragiska mord blir dock det motsatta vad man tänkt sig särskilt som det nu var dottern som dog istället för Dugin som troligtvis var det tilltänkta offret. Dugin lär nu få ryssarnas sympati på en nivå han aldrig själv skulle kunna ha nått. Flera kanske t.o.m. börjar uppmärksamma hans teorier. Vem vet?

Och jag är ganska säker på att FSB kommer att få reda på exakt vem som ligger bakom och om det är SBU så kommer säkert flera att likvideras i all tysthet då jag inte tror att man kommer att göra något officiellt.

SMO:n fortsätter som planerat och lär inte påverkas av detta.

En riktigt bra och vass pojkrumsanalys.
Förutom då att du saknar det mest troliga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jaha nu TROR du att det finns en dödslista?

Nyss fanns det en! Du verkar blanda frisk med vad du tror och önskar med verkligheten!

Du borde söka psykologhjälp.

Var tog dina bevis vägen för att Ukrainas säkerhetstjänst låg bakom mordet på Dugins dotter?

Eller vad det också bara nåt som du trodde eller önskade?
Om du producerar dina bevis på att Ukraina vinner detta krig så ska jag visa mina.
Citera
Medlem
Citat:
Och bevisen?

För att klargöra, det är alltså inte jag som ställer krav på bevis i tråden.

För mig räcker spekulationer följt av logiska argument.

Vad låga krav på bevisföring ni har i Ryssland..
Citera
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ha ha skojar du eller?

Fan vad blåst du är?

Tycker du verkligen att det är är en dödslista överhuvudtaget?

Ett inlägg från rysk propaganda på Telegram!

Ta och kamma dig nu…..
Citera
2022-08-22, 07:24
Medlem
Citat:
Aha, du visste inte om att Ukraina har en "hit list" Jo, det har de:

En telegramlänk till någon random person, finns ingenting som 100% knyter Ukrainska officiella källor till denna länk, samt verkar som om någon intern Rysska organisation tagit på sig dådet.
Du spammar tråden med påståenden, ibland med länkar.
Dessutom så är det inte alltid dina länkar styrker dina påståenden, då du verkar ha vissa brister i din läsförståelse/Eller att du har för brottom för att läsa hela texten.
Nu verkar någon ha tagit på sig dådet, vilket gör det svårare för Kreml att det handlade om en olycka eller självantändning.
Citera
2022-08-22, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
En riktigt bra och vass pojkrumsanalys.
Förutom då att du saknar det mest troliga.
Ta inte mina ord på detta som sanning. Här ett ryskt perspektiv:

Maria Dubovikova
@politblogme
The attempt to kill Dugin, Russia’s philosopher, resulted in the death of his daughter, that is cheered in the Ukrainian and western segments of social media does nothing but two things:
• raises the level of hatred to extreme among the Russians
and
• leaves no illusions
And if before few Russians were aware of Dugin’s existence and his ideas, be sure that now everybody will know about him and many will follow him.
“Participation in the SMO is a feat in a holy war. It is something deeply religious. This applies not only to blessed memory but also to the afterlife. Our warriors are holy. This is a holy war. The West is against us, the devil is against us.” —That’s what Dugin believes in.
And many started supporting this idea, especially observing what’s happening in the West, considering the ongoing clash as a clash of the good and the evil, of God standing by the side of the Russians and the devil standing by the side of the West.
His yesterday’s post on Telegram, somehow prophetical, tough, calling for changing the status quo.
https://t.me/Agdchan/6891
(For those who don’t know Russian, there’s an option to translate the posts within the app. If you haven’t enabled this feature yet, Google how to do that):
Dugin has never ever played the roles that the Western mainstream has assigned to him. He was a marginal player with marginal ideas, representing marginal circles of the political spectrum.
The assassination of his daughter will strengthen positions of the hawkish wing of the political establishment and influencers.
The little understanding of Russia’s political circles plays a bad trick with the West,making it believe that the current leadership is hawkish. Oh guys, you don’t know what the real hawks are.
And a small remark: hawks not in terms of offense, but in term of defence and national interests protection.
https://twitter.com/politblogme/status/1561213415946915840?s=20&t=do2GNPTljqCkce6-F9ipvQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in