2022-08-22, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Med andra ord en terroristorganisation med anknytning till Kyiv regimen, dödar familjemedlemmar till så kallade "fiender", väldigt lågt. Dugin är inte ens en del av Kremlin eliten utan snarare en intellektuell pro-rysk opinionsbildare, att döda hans dotter säger väl vad vi har att göra med? Ynkliga Terrorister.

Om du inte vet vem Dugin är så rekommenderar jag att du läser på lite innan du uttalar dig. Han brukar kallas Putins hjärna.
Citera
2022-08-22, 02:07
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Jag har inte kallat det ett misslyckade. Jag har bara frågat vad som för dig att kalla det en framgång.

Så du tror att rådande läge är helt i fas med vad ryssarna förväntade sig när de startade kriget. Att det till och med har gått bättre än vad de förväntade sig?

Jag har ingen aning om vilka förväntningar Kremlin hade, det är däremot ett viktigt krig för Rysslands överlevnad som en regional och kulturell stormakt.

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om du inte vet vem Dugin är så rekommenderar jag att du läser på lite innan du uttalar dig. Han brukar kallas Putins hjärna.

Vem kallar honom Putins hjärna? Ryssland är historiskt en stormakt och det förflutna är viktigt för att förstå sig på Putin och Ryssland idag, ett historielöst och liten land har säkert svårt att förstå sig på en person som Putin.
Senast redigerad av Whitewidow1 2022-08-22 kl. 02:13.
Citera
2022-08-22, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yay
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k64LBk/ilja-ponomarev-pekar-ut-rysk-motstandsgrupp-for-bilbomben

Tydligen nån Rysk motståndsgrupp som sprängde Daria Dugina

Personen det kommer i från är lite för mycket ryss. Han är ökänd att inte vara så noga med sanningen. Så det behöver inte stämma.
Citera
2022-08-22, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Jag har ingen aning om vilka förväntningar Kremlin hade, det är däremot ett viktigt krig för Rysslands överlevnad som en regional och kulturell stormakt.

Fast om du inte vet det hur kan du då kalla det en framgång?

Om det nu är en militär framgång, varför har då så många militärer på ledande positioner fått lämna sina poster och blivit ersatte?

Om allting gått bättre än vad man planerade borde väl dessa rimligtvis blivit belönade istället?
Citera
2022-08-22, 02:23
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Fast om du inte vet det hur kan du då kalla det en framgång?

Om det nu är en militär framgång, varför har då så många militärer på ledande positioner fått lämna sina poster och blivit ersatte?

Om allting gått bättre än vad man planerade borde väl dessa rimligtvis blivit belönade istället?

Jag erkänner, jag är ingen militär expert och jag kan personligen inte avgöra om det är en framgång eller ett misslyckande så här långt, kan du? Om det går så uselt för Ryssland, varför sprids så mycket disinformation, varför alla desperata sanktioner?
Citera
2022-08-22, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Så Ryssland är killen med bomullsvadd där eller... eller var ryssen "världens starkaste man" som fick spö. Bägge överensstämmer ju med verkligheten
Det är Ukraina som är killen med bomullsvaddarna, ocb han får dessutom nya hela tiden samtidigt som domaren är riggad att döma till hans förmån.

Liknelsen är inte tänkt att avläsas i detalj, men poängen är att Kiev till 95% slåss med lånade resurser, som dessutom till stor del måste sättas på honom medan duellen pågår. Av någon anledning märker stora delar av publiken inte vad som pågår...

Sedan utnyttjar Ryssland inte alls sin fulla eller totala kapacitet, det är klart att man i teorin hade kunnat terrorbomba Kiev och kröna det med en atombomb rakt in i regeringskansliet, avfyrad från en u-båt. Priset för detta hade emellertid blivit skyhlgt, både inför Europa och inför den egna hemmaopinionen.
Citera
2022-08-22, 03:27
Medlem
fernebos avatar
Angående attentatet mot Dugins dotter, så är det omöjligt att veta vem eller vad som ligger bakom. Jag tvivlar på att Ukraina ligger bakom det, men indirekt så kan det såklart ha med kriget att göra. Det lär nog finnas en del missnöjda grupperingar som vädrar morgonluft. Kriget har inte gått särskilt bra och Putin har försatt Ryssland i en rätt eländig sits. Därmed skulle jag tro att vi kan komma att få se en rätt våldsam utveckling i Ryssland framöver med mord och attentat. Missnöjet behöver nödvändigtvis inte komma från ”folket” och riktas mot kriget. Det kan också handla om missnöje med att kriget har gått dåligt och skötts illa. Att krigsmakten har skämt ut sig. Det handlar också om att många rika och inflytelserika ryssar och har förlorat enormt mycket på det som Putin dragit igång. Att regimen inte drar sig för vare sig mord och attentat kan vi också vara rätt säkra på. Ryssarna lär gå en skakig framtid till mötes.
Citera
2022-08-22, 04:16
Medlem
Vi som är rädda för att kaxa oss med Ryssland!

Tjaba!

WOW! Det som hittills kommit fram verkade först vara ett tjafs mellan Ukraina och Ryssland huruvida Ukraina skulle gå med i NATO eller inte! Ryssland sa nej och Ukraina sa ja! Sen eskalera det hela totalt med USA/NATO/EU vs. Kina Indien, Iran, m.m Det jag ser är inte bra! Varför kaxa sig med en supermakt? Många TROR att Ryssland är skit och har bara skit-krigsleksaker men NATO VET att så är INTE fallet! Jag är livrädd för vad detta kan eskalera till (global holocaust) och tycker att det vore bäst med en deeskalering men det verkar inte hända så varför kaxa sig mot en supermakt med 5000 atombomber?
Senast redigerad av Mistyarrow 2022-08-22 kl. 04:19.
Citera
2022-08-22, 04:24
Medlem
Klart som fan det är Ukraina som ligger bakom! NUKE THEM TO HELL! Glöm inte Nukea USA/EU/NATO också!!! För visst har väl Ryssland 5000 Atombomber eller? Oh..shit..enligt NATO-anhängarna är det bara 5 atombomber som fungerar av 5000st...shit!
Senast redigerad av Mistyarrow 2022-08-22 kl. 04:32.
Citera
2022-08-22, 05:01
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Klart att det är orcherna själva som gjorde fyrverkerier av subban. Skulle inte vara förvånande om det är psykfallet dugin själv offrat dottern.
Hon var inte ens speciellt känd bland det ukrainska folket.

Tydligen skyller ryssarna på spec-ops från Georgien, antagligen för att kunna utvidga kriget dit.
Min fråga till putte är: "You and what army ?"

Rest in piss dugina. Cyka blyat.
Senast redigerad av dragan-shitfucker 2022-08-22 kl. 05:21.
Citera
2022-08-22, 05:03
Medlem
NATO vet att även Rysslands kärnvapen är skit, och att de därför aldrig kommer att starta ett kärnvapenkrig. Därför är det riskfritt att kaxa sig mot denna skurkstat.
Citera
2022-08-22, 05:13
Medlem
M_A_Rs avatar
Det är ryssmongolerna som kaxar sig, inte vi. Det kommer att stå dem dyrt. Är du ängslig kan du lägga dig och sova bredvid din mamma och pappa eller gömma dig under sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in