2022-08-21, 22:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Fy fan vad värdelös du är. Du försvarar ett övergrepp på Folkrätten och tror att du kan argumentera utifrån den?
Sopa.
Er militär befinner sig på fel sida gränsen. Och det kommer kosta er så oerhört mycket mer än vad ni någonsin kan föreställa er. RyZZland har lyckats iscensätta sin egen utplåning.

Jag tror du missuppfattar det hela. Annika förklarar ju att Ryssland har ansvaret för de har invaderat, hon är på Ukrainas sida.

Citat:
Ursprungligen postat av %
Typiskt vatniks att ljuga helt ogenerat över saker som är lätta att kolla upp. Europa var Rysslands största handelspartner.
https://www.worldstopexports.com/russias-top-import-partners/
Dessutom är handelsunderskottet med Kina gigantiskt. D.v.s Ryssarna köper kina grejer men kineserna köper inte av Ryssland. Rätt stort handels underskott mot Sverige med glädjande nog.

Förklarar varför jag aldrig ser någon produkt från Ryssland. Förut trodde jag att Smirnof-vodka var ryskt men det är amerikanskt.
Citera
2022-08-21, 22:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det plingade till på Twitter och då var det dags för en Himars o'clock igen. Står bara Alchevsk och där har det smällt tidigare så är inte helt säker på att denna är ny dock.

https://twitter.com/Tendar/status/1561453292286255104
Citera
2022-08-21, 22:55
Medlem
X3treams avatar
Här är riktiga män som städar upp efter nazisternas framfart.

https://www.tiktok.com/@tipofthespearrmh/video/7133967870903487790?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1
Citera
2022-08-21, 22:55
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
USA kommer nästa år att nå en rekordnivå på oljeproduktionen. Så på grund av Rysslands aggression flödar oljan mer än någonsin och kommer då att minska bögfascismen Rysslands inkomster.

Jag antar att man utnyttjar tillgångarna bättre än vad man gjort hittills. Man har ju förekomster i Alaska bla annat och mycket skiffer där man har bra metoder för fracking.

Tyskarna har dessutom öppnat för politiska samtal om att återuppta gasfracking i landets norra delar igen (Förbjöds 2017)
Citera
2022-08-21, 23:00
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssar som ägnat sig åt plundring och stulit en mobiltelefon som dom filmat med där filmerna hamnat hos ägarens molnlagring. Tonvis med filmmateriel från deras plundringar.

Sånna är dom, ryssarna, plundrar våldtar mördar och är helt enkelt dumma i huvudet:

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1561412663787266053?t=UQtKsWdkpRkHBjJzWzpULg&s=19

Otroligt. Vilken enastående speciell militär operation… Spritfest i främmande land. Fullt rimligt att filma med stulen telefon.

Dock tror jag inte att dessa neandertalare lever idag.
Citera
2022-08-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Vilket knappast hade behövts om inte spänningarna gentemot Ryssland maximerats genom att expandera koalitionen mot landet...

I avsaknad av viktig gräns mot NATO/EU hade Kina varit den enda rimliga fienden för Ryssland. Varpå landet hade blivit en vital kugge i en antikinesisk koalition.

Frågan är bara varför du och dina meningsfränder tycker det är så fantastiskt med ett antivästligt Ryssland istället för ett antikinesiskt?

Expandera en koalition? Länder som Polen avskydde ryssarna så mycket att de sökte sig så långt bort från Ryssland som möjligt. Att gå med i västliga organisationer var prio 1, prio 2 och prio 3 i Polen efter frigörelsen från Sovjetväldet.

Skulle man (och i så fall vem?) ha nekat dem att gå med i EU och NATO? Och motiverat nekandet med omtanke av Ryssland? Det kanske skulle ha glatt Kreml, men polackerna skulle ha varit både förtvivlade och ursinniga och känt sig oerhört svikna av den demokratiska världen ifall de skulle ha omvandlats till en sorts buffertzon för att tillfredsställa Ryssland.
Senast redigerad av Auric 2022-08-21 kl. 23:29.
Citera
2022-08-21, 23:03
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Ha-ha

Folkrätten reglerar och kräver att kontrollerad mark ska ockuperas, och den saken medför ett ansvar.

Ockuperat mark skall kontrolleras , menar du väl ?
Citera
2022-08-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jösses. Han är verkligen Rasputin upp i dagen!

Själva attentatet kan förstås ha olika förklaringar. T ex en elak f d pojkvän.

Detta är ju en extraordinär händelse i sig. En bilbomb riktad mot en av landets "höjdare". Det finns också några ytterligare extraordinära omständigheter kring denna händelse.

1. Dugin och dottern skiljs åt efter eventet de varit på. Dottern åker iväg i sin bil, Dugin i sin (åt ett annat håll enl artikeln i TASS).
2. Dotterns bil exploderar någonstans på en väg i närheten av Moskva. Hon måste dött omedelbart och kan så klart inte meddela fadern.
3. Dugin, som varit på väg någon annanstans, får supersnabbt veta att dotterns bil exploderat. Vem meddelar honom? Han tar sig mycket snabbt till olycksplatsen (bilen brinner fortfarande kraftigt när han kommit, det syns på bilderna. Räddningstjänsten har inte ens börjat sin insats)
4. Inte bara hinner Dugin dit snabbt, han ställer sig också mitt i kameravinkeln med dramatiskt chockad uppsyn (okänd person filmar)
5. Den som filmar måste omgående ha känt igen Dugin för bilden hamnar direkt på nätet med Dugin själv inzoomad och identifierad.

Det känns lite.....fake. Men allt kanske bara är slumpen. Det kanske gick till precis på detta sätt.

https://tass.com/emergencies/1496355
Bilder olyckan: https://www.dailymail.co.uk/news/article-11131413/Alexander-Dugin-holds-head-hands-amid-aftermath-Moscow-car-bomb-killed-daughter.html
Citera
2022-08-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Den dag USA/EU vrider av penga och vapenkranen så avslutas kriget.

Du verkar inte ens veta att ukrainska staten är nära bankrutt och att regeringen i Kiev har lika lite makt över utvecklingen som du eller jag. Totalt beroende av EU och USAs militära och ekonomiska stöd.

Ukrainare i "Rest-Ukraina" i gemen har nog i dagsläget mindre inflytande över krigets förande än valfri väljare i USA och EU. Så förslavade är ukranarna.
Vilken tur då att vi är villiga att ge dem de 1-2% av våran budget som de behöver för att hålla ryssen stången 🙂 och förhoppningsvis besegra sen
Citera
2022-08-21, 23:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Detta är ju en extraordinär händelse i sig. En bilbomb riktad mot en av landets "höjdare". Det finns också några ytterligare extraordinära omständigheter kring denna händelse.

1. Dugin och dottern skiljs åt efter eventet de varit på. Dottern åker iväg i sin bil, Dugin i sin (åt ett annat håll enl artikeln i TASS).
2. Dotterns bil exploderar någonstans på en väg i närheten av Moskva. Hon måste dött omedelbart och kan så klart inte meddela fadern.
3. Dugin, som varit på väg någon annanstans, får supersnabbt veta att dotterns bil exploderat. Vem meddelar honom? Han tar sig mycket snabbt till olycksplatsen (bilen brinner fortfarande kraftigt när han kommit, det syns på bilderna. Räddningstjänsten har inte ens börjat sin insats)
4. Inte bara hinner Dugin dit snabbt, han ställer sig också mitt i kameravinkeln med dramatiskt chockad uppsyn (okänd person filmar)
5. Den som filmar måste omgående ha känt igen Dugin för bilden hamnar direkt på nätet med Dugin själv inzoomad och identifierad.

Det känns lite.....fake. Men allt kanske bara är slumpen. Det kanske gick till precis på detta sätt.

https://tass.com/emergencies/1496355
Bilder olyckan: https://www.dailymail.co.uk/news/article-11131413/Alexander-Dugin-holds-head-hands-amid-aftermath-Moscow-car-bomb-killed-daughter.html

Menar du att hon lever?
Citera
2022-08-21, 23:12
Avstängd
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror du missuppfattar det hela. Annika förklarar ju att Ryssland har ansvaret för de har invaderat, hon är på Ukrainas sida.

Mig lurar hen inte.
Citera
2022-08-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Menar du att hon lever?

Ingen aning. Vad som pågår i Ryssland är svårt (omöjligt) att veta. Men det är lite väl många märkligheter tycker jag. Extraordinär händelse + extraordinära efterföljande omständigheter = utrymme för tvivel. False flags från ryssar har vi sett förut. Vi får väl se vad regimens "take" på det hela blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in