Citat:
Ursprungligen postat av
dollargirl
Söndag 21 augusti
TV-tider:
19.40 M 800m / FINAL Andreas Kramer
Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Bara Kramer som tävlar av svenskarna ikväll..
Citat:
Ursprungligen postat av
CaseyRyback
Ställ larmet på 19.40
Citat:
Ursprungligen postat av
benspeed
Ska bli riktigt spännande med Kramer ikväll. 1500-världsmästaren Wightman och världsmästaren på 800m inomhus Garcia får gälla som favoriter. Skulle säga att Kramer och europatvåan Robert följer därefter i hierarkin. Ganska öppen final och Kramer kan såväl vinna som floppa, men såvida han inte springer väldigt offensivt igen så tror jag på en topplacering.
Såg också någon kommentar om att konkurrensen skulle vara hårdare i år än när han kom tvåa 2018. Det är jag tveksam till. 2018 slog Kramer den regerande världsmästaren Bosse och fick endast stryk av trefaldiga europamästaren Kszczot. I år fanns Patryk Dobek med som tog OS-brons ifjol men som varit dålig i år. Adrian Ben har varit i de två senaste globala finalerna på 800m men inte varit nära en medalj. Sen tillkommer de tidigare nämnda löparna, men jag skulle säga att bredden 2018 var lika god och 2018 var toppen helt klart bättre. Alla möjligheter för Andreas att slå till om dagen finns!
Citat:
Ursprungligen postat av
Nossenos
2018 var 8 européer under 1.45. Hittills i år är 16 under, och året är inte slut än. Antalet under 1.44 har ökat från 1 till 2. Så nog tycker jag att det har hårdnat en del. Andreas chans till topplacering är nog att hålla sig till semifinalstaktiken och hoppas på luckor. Tar han täten som i de inledande heaten tror jag chansen är nära nog noll till medalj.
Citat:
Ursprungligen postat av
DurexPlayHeat
Det tror jag inte. Trea om han har tur. Weightman vinner nog. Har inte koll på startlistan men det finns ett par goa gubbar som är snäppet bättre. Jag tror på en femteplats...
Osäker på vad det är värt, det kan säkert Alkibiades klargöra, men om man kollar på säsongsbästa i startlistan för dom 8 som är i finalen, så är Kramer 2'a med 1.44.59. Att han var 2'a förvånade mig lite. Dock har han inte sprungit i närheten av den tiden under heatet och semin.
Nordiskt schema för avslutningskvällen:
19:10 100m häck, semi 1, Mette Graversgaard
19:26 100m häck, semi 3, Reetta Hurske
19:40 800m,
Kramer
19:50 spjut, Lassi Etelätalo, Toni Kuusela
20:00 10.000 m, Bjørnar Sandnes Lillefosse, Magnus Tuv Myhre,
20:45 100m häck, damer