2022-08-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
En sak man måste fråga sig....varför kommer det aldrig kritiska frågor om energiskatterna från våra journalister ????? är alla rödgröna eller ???
Ja, all msm är styrd av samma globalister som styr riksdagen.
Citera
2022-08-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Även med skatter så är dieselbilar billigare att köra än elbilar.

Varför ska elbilar vara billigare förresten? Är det en naturlag?

Dom vill flera ska köra elbilar. Blir svårt motivera om det är mycket dyrare nu när elen är så dyr.
Citera
2022-08-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
En sak man måste fråga sig....varför kommer det aldrig kritiska frågor om energiskatterna från våra journalister ????? är alla rödgröna eller ???

75% minst ja.
Citera
2022-08-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom vill flera ska köra elbilar. Blir svårt motivera om det är mycket dyrare nu när elen är så dyr.

Vilka är ”dom”? Folk ska få köra det de vill köra.

Jaja, de vill lura folk att leasa en sketen elbil för 6000kr i månaden när motsvarande dieselbil kostar 2000kr i månaden att köra.
Citera
2022-08-21, 17:51
Bannlyst
Citat:
Vilket innebär att dieselpriser på 24kr inte är en naturlag.

Det är sossar och skatter.

Naturlag? Varför valde du att använda dig av det ordvalet?

Sveriges följer priserna i Europa. Vi har inte fått mer ökning på dieselpriset än någon annan.
Jag tycker det är bra med höga drivmedelspriser. Inte lika många som kör bil. Min 4.2L TDI blir billigare utan trafik.
Plus klimatet blus bättre
Citera
2022-08-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Erehan
Naturlag? Varför valde du att använda dig av det ordvalet?

Sveriges följer priserna i Europa. Vi har inte fått mer ökning på dieselpriset än någon annan.
Jag tycker det är bra med höga drivmedelspriser. Inte lika många som kör bil. Min 4.2L TDI blir billigare utan trafik.
Plus klimatet blus bättre

Vad pratar du om din lilla blatte. Vi har Europas högsta drivmedelspriser din pappskalle. Det beror på skatter.

Korkade blatte
Citera
2022-08-21, 17:58
Bannlyst
Citat:
Vad pratar du om din lilla blatte. Vi har Europas högsta drivmedelspriser din pappskalle. Det beror på skatter.

Korkade blatte

Ta bussen då om du inte har råd din luffare
Miljöpartiet vann över dig. Fuck you.

Du fattar trögt va? Vi har inte får mer ökning i % än något annat land i Europa.
Citera
2022-08-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ta bussen då om du inte har råd din luffare
Miljöpartiet vann över dig. Fuck you.

Du fattar trögt va? Vi har inte får mer ökning i % än något annat land i Europa.

Jag har råd med 100kr/liter. Det är ovidkommande för diskussionen din lilla svartskalle.

Diesel ska kosta under 20kr litern, precis som i alla andra civiliserade länder, lilla blatte.
Citera
2022-08-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Företagen längs vägen vill ju ha sitt till. Även andra länder har höjt priset.

Inte i nivå med våra priser, och jag antar att företagen på vägen vill ha sitt 2014 också.
Citera
2022-08-21, 18:06
Bannlyst
Citat:
Jag har råd med 100kr/liter. Det är ovidkommande för diskussionen din lilla svartskalle.

Diesel ska kosta under 20kr litern, precis som i alla andra civiliserade länder, lilla blatte.

Dieseln kostar 23kr i Norge med all den olja de har. Norge har tjänat mest av alla på export sen Ukraina - Ryssland olyckan.
Ska vi ha billigare än dom? Landa på jorden din lilla luremus
Citera
2022-08-21, 18:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

I USA alltså motsvarande 8,50. Lika förbannat vill Rockström att det ska hållas högt pris vid pump i ...Sverige.

https://twitter.com/jrockstrom/status/1541712370162089986?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1541712370162089986%7Ctwgr% 5Ede10f25db0f87c23db5d46aaa99acaee027ee30c%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2F nyheter%2Fa%2FOrMXkq%2Fdieselpriset-klimatforskare-kallar -prissankningar-pumpsnyftande
Citera
2022-08-21, 18:08
Medlem
Citat:
Dieseln kostar 23kr i Norge med all den olja de har. Norge har tjänat mest av alla på export sen Ukraina - Ryssland olyckan.
Ska vi ha billigare än dom? Din lilla luremus

Ja det ska vi, blatte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in