2022-08-21, 00:27
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Min gissning : "Om" FSB misstänker att Ukriana stod bakom, så kommer det att skickas missiler mot Kiev. Skickas det inte missiler.., så hade hon "syltat in sig" i något annat..inom Ryssland.

De kommer antagligen skylla på Kiev, och skjuta av missiler av den anledningen.
Men min gissning är att FSB själva är inblandade i detta. Dugin borde vara en ganska skyddad person och en bilbomb borde vara svårt att placera i hans bil, såvida inte FSB var med på det.
Citera
2022-08-21, 00:31
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Hellre denna rysk fascist än hon. Men hon är av samma korn. Så inget att vara ledsen över. Den klassiska - "en död ryss är en bra ryss" stämmer bra i detta fall.
Daria Dugina var en rysk "politisk analytiker" som spred rysk propaganda och desinformation.

Daria Dugina:
Jag är en fullständig anti-rasist och jag menar att de västeuropeiska länderna är totalitära. De är fullkomliga rasister. Vad menar vår president (Putin) när han talar om det "kollektiva väst"? Han menar huvudsakligen liberalism. Väst är en liberal civilisation. En liberal kolonist-civilisation. En liberal nazist-civilisation, där de har problem med cancerkultur. Bla bla bla rysk propaganda-svada.

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=JcSIodrQVlg
Citera
2022-08-21, 00:32
Medlem
Kiddieoxos avatar
Jag känner att detta skulle kunna höra samman med Yevgeny Prigozhins eventuella död.
Citera
2022-08-21, 00:32
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så med din överlägsna kunskap fastslår du att den ryska specialoperationen går enligt plan?

Varför ställa en retorisk fråga. Hur tycker du att speciella militäroperation i UA har gått?
Citera
2022-08-21, 00:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Men min gissning är att FSB själva är inblandade i detta. Dugin borde vara en ganska skyddad person och en bilbomb borde vara svårt att placera i hans bil, såvida inte FSB var med på det.

Det är min spontana tanke även. Ukraina har fullt upp med att plocka högkvarter, ammo-depåer etc..

..istället för att plocka någon enskild stolle, eller hans stolle-dotter...
Citera
2022-08-21, 00:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Sätter min femma på att det är nån fraktion inom FSB. Det är säkert interna strider nu. Känns kontraproduktivt att UA skulle ligga bakom. Dom är för smarta för att göra nått sånt.
Citera
2022-08-21, 00:36
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Det ser verkligen ut som han: https://twitter.com/wartranslated/status/1561112185920700418?s=20&t=HL3coyY7hi6NE01SH5YzYg

Karma!
Shit.

Rysslands terror slår tillbaka mot dem själva. Dugin är ett ideologiskt rovdjur och en anstiftare till terrorn i Ukraina så det där svårt att känna sympati med honom där han står helt förtvivlad över att se sin dotter brinna upp. Möjligtvis att han som var det tilltänkta målet hade dött istället då.
Citera
2022-08-21, 00:37
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Verkar ju inte finnas nåt personskydd där alls. Ingen polis ens som har spärrat av brottsplatsen. Skrivs kanske av som en olycka. Typ som när folk ramlar ut genom fönster ungefär. Jag börjar fan tro att detta är maffian. De ska vara jäkligt sura på sanktionerna.

https://twitter.com/RhodesianKnight/status/1561118902805053441
Citera
2022-08-21, 00:38
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det är min spontana tanke även. Ukraina har fullt upp med att plocka högkvarter, ammo-depåer etc..

..istället för att plocka någon enskild stolle, eller hans stolle-dotter...
Samtidigt är det ett ganska bra sätt att tysta ryska krigshetsare. De ser sig om över axeln. De sover dåligt. Om ukrainarna fortsätter så här så kan det nog dämpa den ryska retoriken något. Putin personligen är inte värst i sitt propagandaspridande – hans knähundar talar om kärnvapenattacker mot Ukraina och sprider lögner om hur ukrainare mördar civila. Oklart bara om det har någon påverkan. Ryssarna har redan Putins penis så långt ner i halsen att det inte spelar någon roll.
Citera
2022-08-21, 00:39
Medlem
Läste nånstans att det var tänkt att han skulle köra bilen , kanske han som var målet.
Citera
2022-08-21, 00:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Även om kriget inte alls har gått som Putin har önskat, så har han inte givit upp än. En "joker" han hoppas nog på är oenighet inom EU. Finns politiker alleredan i Tyskland som hojtar om att öppna NS2.

Nord Stream 2: FDP lawmaker slammed for suggestion to open pipeline
Wolfgang Kubicki of the FDP faced criticism from his own party and the government after proposing the opening of the Nord Stream 2 pipeline from Russia. He said there was "no sensible reason" to keep the pipeline closed

https://www.dw.com/en/nord-stream-2-fdp-lawmaker-slammed-for-suggestion-to-open-pipeline/a-62866955

Hur är det, och hur går det med Italien ?

Draghi avgick så fort som ECB höjde räntan. Nationalistiska partier i Italien är (dessvärre) som jag uppfattat mera "pro Putin". Nyval väntar och de nationalistiska partierna har gjort det bra i polls. Italien är mycket gas-beroende..

Och detta är bara augusti.
Ja, du har en tydlig poäng — och det är, som jag ser att du senare skriver, bara augusti än...

Är tämligen på det klara med att det ingår i Putins strategi att så split i EU. Tyskarna har redan fått många européer förbannade med sin "senfärdighet". Ja, du har ju sett hur det ser ut i den här tråden. "Tyskjävlar!" Ja, jävla nazist-tyskar. Och detta är helt enligt plan för Moskva. Med sådana fiender/vänner... och det kan nog ta sig i vinter.

På ett sätt visar Ryssland vägen mot en annan, oviss politisk ordning. Tänk det gamla Europa. Inte 1648, men kanske 1914. Tror inte precis att den drygt halvsekelgamla freden på kontinenten är hotad, men kanske att EU skälver och skakar vid ingången till det nya året. Hur ska vi hantera Ryssland? Hur ställer vi oss till Ukraina? Var sitter gaskranarna någonstans, nu igen? Kom det inte någon rapport nu i dagarna som pekar på att det militära stödet till Ukraina ebbat ut lite, redan nu?
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Om man inte är en barnunge till diktator kan man så klart ducka en uppbjudning på bättre sätt än invasionskrig.
Alea iacta est, &c.
Citera
2022-08-21, 00:48
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Alea iacta est, &c.

Tärningen är bara kastad i dagisdiktatorns hjärna, en frisk politiker hade dragit sig ur och avgått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in