2022-08-20, 08:26
Medlem
Du vet inget om denna kvinna i dags läget, folk förändras, låter som de vill leva gott på dig.

Undrar som alla tycker du ska betala själva betalar stora summor till sina ex varje månad?

Dom kommer troligen bara be om mer hela tiden.

Lyssna på din fru hon verkar ha mer vett än dig, hon kanske även bör ta hand om din lön. Ta pengarna och sätt in på konto till dina egna barn istället.

Om din mor är så kär i ditt ex kan hon väll skicka pengar?
Citera
2022-08-20, 08:28
Medlem
Exet vet att du har pengar och ljuger?
Citera
2022-08-20, 08:32
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumant
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.

Att du ens starta denna tråd bevisar på att du är lite efter

Hade jag suttit i samma sits och min mamma hade sagt nåt sånt, så skulle jag fråga om hon är helt jävla störd i huvudet.
Och levt vidare mitt med mitt liv.
Citera
2022-08-20, 08:54
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Var ihop med mitt ex i 8års tid tills hon var otrogen mot mig och slängde ut henne ur mitt hem. Hon är med samma kille och fått en son men bor inte längre i Sverige för det var jag som drog hit henne. Jag träffa en ny tjej, svensk. Gifte oss och fick en dotter och lever fint. Har bra ställt.

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige. Hennes familj är super fattiga, även killen. Berätta nyheten för min mamma som älska henne skit mycket, som sin riktiga dotter som hon aldrig fick. Har fortfarande kontakten med varandra. Min mamma vill att jag skickar 5000€ och jag tänker på saken. Jag råka berätta det här för min fru som är starkt emot det. Är jag korkad på riktigt. Det kan fan inte va sant säger hon. Hon fick döds ångest att jag ens funderar på att skicka pengarna. Vad håller jag på med.

Mitt ex och jag bråka inte ens en gång under våra 8år. Det var jag som ville skiljas sen träffa hon den här snubben under tiden hon höll på att fixa annat. Vissa säger otrohet, andra inte som min morsa. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Skicka eller inte. Jag vet inte riktigt vad min fru kommer göra om jag nu skickar. Vet inte riktigt vad hon går för. Hon och jag har heller aldrig tjafsat. Vill inte starta ett krig här hemma. Samtidigt tycker jag synd om mitt ex för tänker på att mitt eget barn får allt medan hennes inte får något inte ens mat över dagen vilket gör att jag mår dåligt. Hon var en mycket bra tjej, godhjärtad vilket gör det extra svårt för mig.
Du skall under inga omständigheter skicka pengar. Din fru kommer såras oerhört utav det.

Din mamma uppvisar även ett illojalt beteende emot din fru och dig.
Citera
2022-08-20, 08:57
Medlem
Dummaste ja hört.... varför i helvete ska du skicka pengar? Simparnas simp herregud! Du ger inte henne ett skit att du ens funderar påt låter så sjukt nolligt så de finns inte!
Citera
2022-08-20, 09:00
Medlem
Ifall du går på denna scam så synd om din fru.
Citera
2022-08-20, 09:08
Medlem
Du verkar ju inte skriva hela saningen eftersom du får ångest över att inte skicka pengar till henne när jag tänker efter.

Var det så att du utnyttja hennes utsatthet som fattig. du drog med henne hit. Hon var fattig såg detta som en räddning. Du tröttnade på henne och hon vart utslängd från ditt hem. Träffade en annan flyttade "hem".

Nu har hon det svårare än någonsin. Hon vet att du har mycket pengar och ber om hjälp. Du får ångest för att du behandla henne som du gjorde. Samvetet kommer ikapp?
Citera
2022-08-20, 09:47
Medlem
Ja om du skickar pengar kommer hon tillbaka nästa månad för o tigga igen. Låter som karma i mina öron.
Citera
2022-08-20, 10:29
Medlem
Vet ej om dur seriös men klart som fan man inte skickar pengar till en brud som man ej är ihop med längre hon valde en annan man och är ju upp till honom att försöka försörja henne hon valde fel kille om hon sökte trygghet.

Du har nu en ny familj att ta hand om.
Citera
2022-08-20, 11:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

I onsdags ringer mitt ex mig efter snart 3år och säger hon behöver pengar för mat, hyra, är riktigt fattig och där hon bor existerar inte soc som i rika sverige.
Jag tänker att du kanske bara inbillat dig att ditt ex hört av sig och vill ha pengar? Om man tittar på tidigare trådar du skapat så verkar du synnerligen förvirrad. För två veckor sedan skrev du att du har fru och en dotter på ett och ett halvt år. För ett år sedan skrev du att du skaffat en ny sambo och du var orolig för att inte kunna göra henne gravid då du misslyckats tidigare.

(FB) Kanske problem att göra kvinnan gravid "orolig som fan"
(FB) Snålar jag med mat trots att man har pengar

Men eftersom du har en årslön på 120000 per månad och ärvt huset värt 5,7 miljoner av din föräldrar (mamma kvar i livet??) så kan du nog utan att det märks skicka 100000 kronor till ditt stackars ex.

(FB) Snålar jag med mat trots att man har pengar
Senast redigerad av Kämpendahl 2022-08-20 kl. 11:03.
Citera
2022-08-20, 12:04
Medlem
Om du skickar pengar så har du ett bekräftat genetiskt fel och är underutvecklad mentalt, borde i så fall låsas in för undersökning/forskning.
Citera
2022-08-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Asså kan du inte skicka typ 3-500kr i månaden? Borde väl räcka till förnödenheter i det landet dom bor i. Och det är ju tydligen inte en jättesumma för dig och din nuvarande familj. Du borde t o m kunna övertala din nuvarande fru till att få det att låta som välgörenhet vilket det i själva verket är.

Varför i helvete ska han skicka pengar till ett otroget ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in