Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Verkar så.
Allmänbildning och My i samma mening skär sig. 😬
Ofattbart att Jonas lyckades skruva ihop gymutrustningen. My fick klura länge innan hon förstod (?) hur den där Smithmaskinen funkar.
Dom behövde hantverkare för att hänga upp en tavla. En elektriker för att hänga upp en lampa (det var ju inte så att det saknas uttag, sitter ett ovanför fönstret där matbordet ska stå).
Hjälp från grannen för att göra ren väggen i trappuppgången.
Oduglig i köket, kan på sin höjd röra ihop lite gröt och steka kyckling. Behöver hjälp med städning av en så liten lägenhet. Sköta tvätten för 3 personer är nästintill omöjligt.
Hon har fått avbryta flera utbildningar för att hon inte klarade av dom, inte ens med hjälp.
Nånting fattas. Inget av det jag räknat upp har nåt med hennes dyslexi att göra.
#memyselfandi
Jag tycker att det är smart av My att ta hjälp med det som hon känner att hon inte själv klarar av. Vad är det för fel på det? Dessutom är hon med och skapar arbetstillfällen vilket är superbra. My måste inte städa själv för att vara en bra och värdig människa, My måste inte kunna (eller ens gilla att) laga mat för att vara en bra och värdig människa, My måste inte vara bra på att tvätta för att vara en bra och värdig människa. Det är hennes liv, hennes val, hennes pengar och ingen annan har med allt detta att göra. My reder sig själv PÅ SITT SÄTT. Det är 2022 och vi lever i en fri värld där också kvinnor har friheten att göra val som andra (som studerar minsta steg My tar) nödvändigtvis inte skulle göra själv.
Vad gäller Smithmaskinen så håller jag helt med. Den behöver My har stenkoll på för att inte någon ska råka riktigt illa ut.