2022-08-20, 08:55
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebraTigerZebra
Jag tänkte rösta SD förut men har nog aldrig sett ett parti svänga så mycket som SD! :P Det är faktiskt riktigt omoraliskt och fegt gjort av dom. Hur kan man påstå sig själv vara emot globalisering och sen bara vända och säga att man är för den? Bye bye Sd!
Just deras agerade i Nato-frågan har varit förkastligt. Att helt utan en djupare diskussion svänga i frågan visar att deras ledning ännu är alldeles för känslig för de politiska vindarna.
Citera
2022-08-20, 08:55
Medlem
SvartaVargens avatar
De här kampanjen gör dom för att folk ska tro att SD får dåligt resultat och mentalt "vänja" sig för att vid valet sedan inte bli kritisk, upprörd eller chockad för att nyheterna har spytt ut det senaste månaden. Simpel manipulativ teknik som tyvärr verkar fungera hos alla sovande svenskar.

Vi är snart en minoritet i vårat eget land, ett land som våra förfäder har dött för och folk sitter med sitt hbtq skit och kollar aftonhoran medans våra barns framtid ruineras.

Sd2022 🇸🇪🇸🇪🇸🇪

Vi viker oss aldrig
Citera
2022-08-20, 08:57
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
har ju skett de senaste valen så jo , valsedlar som slängts bort , affischer som dras ner , allt för dålig koll på vallokalerna och vilka som är valobservatörer.

Idiotiskt att det inte sker röstning elektroniskt med bank-id.

Inget tyder på att affischer eller valpropaganda påverkar väljare nämnvärt, snarare största påverkan att bara cementera väljarens första åsik. Så att saker riva eller förstörs betyder ingenting.

Lagen har ändrats så att det är upp till vallokalerna att handhållna valsedlar, annars hade det väl bara vara att dela upp sig några polare och ha ansvar för en fyra fem vallokaler var och gå emellan och kolla så det finns sedlar under dagen. Det har jag själv gjort, så det vet jag fungerar kanon.
Citera
2022-08-20, 09:05
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Skulle inte förvåna mig om SD får cirka 16% i valet, höger sidan lär väll få
typ 47.3% rödgröna 49.8% och övriga 2.9%

and the shit show continues. sen kommer människor beklaga sig över den horribla utvecklingen i landet. Det kommer bara bli värre och värre . Men rösta SD eller höger

Nääh kommer aldrig på frågan!

snark….

Media är ju bra på att utmåla sd som rasister så det är inte så många som öppet kan säga att man röstar på SD utan att få skit. Det är rent av farligt för sin karriär att nämna att man ska rösta på SD
Citera
2022-08-20, 09:05
Medlem
htdgs avatar
Jag har röstat på SD de senaste 4 valen men det blir nog något annat nu. De har blivit ännu ett borgerligt parti. De omfamnar EU och knallar rakt in i onkel Sams varma NATO famn utan betänkligheter. Vad hände med nationalismen? Jag funderar på att rösta på V. De står i alla fall upp för sina ideal, trots allt HBTQ trams har de en del vettiga idéer kvar.
Citera
2022-08-20, 09:06
Medlem
Rasseltasss avatar
Hade endast svenskarna fått rösta hade sossarna varit passé för länge sedan. Men nu är också några hundratusen utlänningar utan naturlig koppling till landet röstberättigade. De röstar på sossarna för bidrag, förmåner och rätten att ta hit släktingar.

Därför är Sverige fast i status quo och denna situation kommer heller aldrig att bli bättre. Sverige är på många sätt ett förlorat land.
Citera
2022-08-20, 09:08
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hade endast svenskarna fått rösta hade sossarna varit passé för länge sedan. Men nu är också några hundratusen utlänningar utan naturlig koppling till landet röstberättigade. De röstar på sossarna för bidrag, förmåner och rätten att ta hit släktingar.

Därför är Sverige fast i status quo och denna situation kommer heller aldrig att bli bättre. Sverige är på många sätt ett förlorat land.

Precis.

Det är inget märkligt att folk känner en dissonans mellan S/SD:s valresultat och hur typ alla i deras bekantskap röstar. D.v.s inrikes född, svensk medelklass. För där är SD/M störst med bred marginal, och de få som röstar S är i regel 70+.

Svenskar mitt i livet röstar M/SD idag. Punkt.
Citera
2022-08-20, 09:11
Medlem
heggeness avatar
Jag tror inte folk här förstår hur mycket SD förlorar på alla skandaler, och utspel som exempelvis Tobias Anderssons Kabul-tweet.

SD gör anspråk på att ligga på 16-20%, partiet längre ut AfS ligger på några promille. Utbytet fram och tillbaka mellan SD och AfS är i storleksordningen max 0.1% över tid, medan utbytet mellan SD och riksdagspartier mer åt mitten ligger på flera procent fram och tillbaka.

Dvs det som SD eventuellt vinner från AfS på ett sådant tweet överskuggas 10-20 gånger om på vad de förlorar åt mitten.
Citera
2022-08-20, 09:12
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Precis.

Det är inget märkligt att folk känner en dissonans mellan S/SD:s valresultat och hur typ alla i deras bekantskap röstar. D.v.s inrikes född, svensk medelklass. För där är SD/M störst med bred marginal, och de få som röstar S är i regel 70+.

Svenskar mitt i livet röstar M/SD idag. Punkt.

Jag känner många svenskar mitt i livet som även röstar KD, L, S, MP eller V (C tror jag inte jag känner någon som röstar).
Citera
2022-08-20, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatasossesvinen
Föga förvånande men ändå. SD svängde i frågorna rörande EU och NATO och nu får de betala priset. Allt enligt förväntan.

https://www.expressen.se/nyheter/val-2022/folj-expressens-valbevakning-2022/
Samma medier som sa att biden ledde i undersökningar trots att han spenderade nästan ett helt år i källaren där han gömde sig från covid ?

Men visst , medier bestämmer vem som vinner och vem som får makten / får synas . Alltid varit så och kommer fortsätta vara det så länge människor tillåter det
Citera
2022-08-20, 09:27
Medlem
TheJackets avatar
Förberedelser för ännu ett valfusk.
Citera
2022-08-20, 09:40
Medlem
Jag tror att nära nog en majoritet av Sveriges befolkning (nya svenskar inräknat) kan sympatisera med SD:s åtstramningar av invandringen.

Jag tror däremot att de tappar massor av väljare pga NATO/Ryssland, EU och inte minst sin ovetenskapliga inställning till klimatförändringar.

Numera är det i de senare frågorna SD är ett extremparti, inte vad gäller invandring.

Senaste dagarnas stora snackis har varit Jimmies uttalande om att fler dör av köld än av värme. Det sticker mer i ögonen på gemene man än något annat.

Lägg till hans pro-ryska uttalande just innan invasionen i Ukraina så är det givet att de förlorar Svensson-väljare.

Se detta som en opinionsanalys, jag är inte intresserad av att diskutera sakfrågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in