2022-08-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är redan olagligt att kontakta någon under 15 år i sexuellt syfte, så det är bara att anmäla redan idag. I ditt scenario så är det ju en vuxen som utger sig för att vara under 15 år som blir kontaktad, vilket dumparna vill kriminalisera. Min fråga är då: Vem är målsägande i ett sådant scenario?

Beträffande betalning så finns det ingen sådan för något brott. Du kanske menar skadestånd, men då måste offret ha lidit någon form av skada.
Det ska vara olagligt att kontakta barn på nätet helt och hållet .Finns inte ett enda skäl att inleda ett samtal med okänt barn som är 12 år ute i samhället inte heller finns det ett enda skäl att göra det på nätet. Har nämligen väldigt svårt att se att någon tycker att det är ok att främmande vuxna män går fram till en 13-åring som sitter på en bänk utanför Ica och inleder samtal
Citera
2022-08-19, 23:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det ska vara olagligt att kontakta barn på nätet helt och hållet .Finns inte ett enda skäl att inleda ett samtal med okänt barn som är 12 år ute i samhället inte heller finns det ett enda skäl att göra det på nätet. Har nämligen väldigt svårt att se att någon tycker att det är ok att främmande vuxna män går fram till en 13-åring som sitter på en bänk utanför Ica och inleder samtal
Ok, men vad har det du skriver med min fråga att göra? I ditt scenario så finns det ju inga personer under 15 år.

Det finns för övrigt massor av skäl att som vuxen ha kontakt med personer under 15 år, så det du föreslår kommer aldrig att bli verklighet.
Citera
2022-08-19, 23:56
Medlem
Citat:
På nätet håller jag med dig. Men skulle inte jag som vuxen man inte få prata med ett par trettonåringar som sitter på en parkbänk vid Ica?
Menar du att man ses som en pedofil om man står vid en busshållplats tillsammans med två tonårskillar och man frågar dem var de ska åka och snackar lite om hur fort deras kickboard går?
Då är endast jag en pedofil av sällan skådat slag eller du en människa som vill få alla barn att tro att varje vuxen man som tilltalar dem vill ha förgripa sig på dem.
Citera
2022-08-20, 00:00
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Du är totalt gränslös. Först var det nätet, nu är det ICA. Ett ganska skrämmande samhälle som framställs av Adina- där en kille över 15 som samtalar spontant med en tjej under 15 ska komma att betraktas som en potentiell sexualförbytare. Ingen framtid som jag vill uppleva i alla fall. Typiskt mansfientligt tänkande som kommer att förtära det västerländska samhället tills det kan bektraktas som oigenkännlighet.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-08-20 kl. 00:03.
Citera
2022-08-20, 00:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du är totalt gränslös. Först var det nätet, nu är det ICA. Ett ganska skrämmande samhälle som framställs av Adina- där en kille över 15 som samtalar spontant med en tjej under 15 ska komma att betraktas som en potentiell sexualförbytare. Ingen framtid som jag vill uppleva i alla fall. Typiskt mansfientligt tänkande som kommer att förtära det västerländska samhället tills det kan bektraktas som oigenkännlighet.
Jag håller med. Det låter ungefär som Afghanistan, fast med skillnaden att det är män och pojkar som skall hållas inne.
Citera
2022-08-20, 00:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
På nätet håller jag med dig. Men skulle inte jag som vuxen man inte få prata med ett par trettonåringar som sitter på en parkbänk vid Ica?
Menar du att man ses som en pedofil om man står vid en busshållplats tillsammans med två tonårskillar och man frågar dem var de ska åka och snackar lite om hur fort deras kickboard går?
Då är endast jag en pedofil av sällan skådat slag eller du en människa som vill få alla barn att tro att varje vuxen man som tilltalar dem vill ha förgripa sig på dem.

Det är ett sjukt tänkande i så fall, ett tänkande som Dumpen skapar som följd av ren hysteri, vi ser det här i tråden. Det är helt sjukt..
Citera
2022-08-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vem har försvarat pedofili, jag tycker mig har läst den här tråden ganska så mycket, och inte sett någon som försvarar pedofili. Visst, vissa säger som jag, att det inte är fel att vara pedofil, trots att det är en störning, men varför ska någon annan bry sig om vad folk tänder på, så länge det inte drabbar någon annan. Och pedofili drabbar ju ingen annan, så länge man inte lever ut den.

Att Dumpen skulle vara ensam på något som helst sätt att motverka pedofili är, helt ärligt ganska korkat att påstå. Vi har Polisen, en hel del människor arbetar heltid där med just sexuella övergrepp mot barn, och verkar enligt mig få ganska mycket gjort när man läser på Dumpen.
Vi har Childhood, och helt ärligt, så är gruppen här i tråden som har någon som helst insikt om vad Childhood gör väldigt liten.
Finns en massa företag som arbetar fram lösningar för att skydda barn.
Vi har socialtjänst som arbetar aktivt, tillsammans med skolhälsovård.
Föreningslivet.

Dumpen är inte ensam, långt ifrån. Finns inte heller någon data som pekar mot att Dumpen skulle ha någon större effekt än andra insatser i samhället heller, snarare tvärtom.
Är inget som helst fel att klaga på Dumpen, Polisen lyckas arbeta mot pedofili utan att gång på gång på gång bryta mot lagen. Så ja, Dumpen förtjänar absolut kritik. Att tro något annat är fel.

Ok, du tycker dig ha läst tråden ganska mycket och inte sett någon som försvarar pedofili, vad skall man säga, det är som satan läser bibeln, eller i dessa tider politikernas krystade vallöften och diskussioner i debatterna, det känns bara fel, jag är så tacksam över Dumpen som verkligen bryr sig.
Alla argument som: ( Visst, vissa säger som jag, att det inte är fel att vara pedofil, trots att det är en störning, men varför ska någon annan bry sig om vad folk tänder på, så länge det inte drabbar någon annan. Och pedofili drabbar ju ingen annan, så länge man inte lever ut den )
Det är äkta pedofilargument, så här har pedofilmaffian argumenterat i alla år.
Att hänvisa till Childhood, socialtjänsten, skolhälsovård, polisen och föreningslivet som motargument känns rätt tunt, vi vet ju att de inte lyckas särskilt väl med att motverka pedofili.
Dumpen däremot, de gör skillnad, pedofilerna är livrädda, de vet inte om de blir avslöjade eller om de klarar sig, just denna osäkerhet som Dumpens avslöjanden gör, stoppar många pedofiler att ta steget fullt ut.
Dumpen skyddar våra barn, hur fel kan det vara.
Citera
2022-08-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ok, men vad har det du skriver med min fråga att göra? I ditt scenario så finns det ju inga personer under 15 år.

Det finns för övrigt massor av skäl att som vuxen ha kontakt med personer under 15 år, så det du föreslår kommer aldrig att bli verklighet.
Ge mig några skäl för främmande vuxna män att kontakta en okänd flicka som är 14 år och börja prata med henne henne på nätet .
Förälder som kommer på främmande medelålders man som slagit sig ned på bänken utanför Ica och pratar med hans dotter på 14 år skulle knappast uppskatta detta utan snarare blivit tämligen upprörd.
Citera
2022-08-20, 00:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Jag håller med. Det låter ungefär som Afghanistan, fast med skillnaden att det är män och pojkar som skall hållas inne.

Du misstolkar här. Det är exakt som i Afghanistan. I framtiden kommer flickor och kvinnor att hållas inne i Sverige, för Dumpen och deras framtida anhängare har lurat i pöbeln att de måste skyddas mot de hemska männen med enorma drifter. Det är ren talibanism vi talar om här. Framtiden är riktigt otäck, vissa delar av den invandrade befolkningen lär inte ha några protester.
Citera
2022-08-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Det hade säkert varit ok för dig att snacka med vem du vill om du inte kallat dig "Ronkmonken"!
Det är mitt alias inspirerat av Eddie Medusa.
De flesta i aktuell ålder som diskuteras här där vi bor skulle bli imponerade och kunna recitera ett citat där Mr Ronkmonk har en framträdande roll.
Så det skulle snarare få oss alla att ha ett rolig stund vid busshållplatsen.
Men nu presenterar jag mig inte som Ronkmonken annat än här.
Citera
2022-08-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Skrev jag inte vuxna män kille på 15 år är inte vuxen man
Barn blir tillsagda från tidig ålder att inte prata med främlingar och det är något som sitter i även när man är 14 år att inte prata med vuxna okända som tar kontakt .
Citera
2022-08-20, 00:19
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ge mig några skäl för främmande vuxna män att kontakta en okänd flicka som är 14 år och börja prata med henne henne på nätet .
Förälder som kommer på främmande medelålders man som slagit sig ned på bänken utanför Ica och pratar med hans dotter på 14 år skulle knappast uppskatta detta utan snarare blivit tämligen upprörd.
Jag behöver egentligen inte redogöra för några situationer då det kan finnas bra skäl, men du kan få ett motexempel. Han kanske vill fråga om något som är relaterat till skolgången? Det är bara ett exempel, men det visar varför den typ av lagstiftning som du förespråkar är omöjlig att införa. Att du ens lyfter frågan tyder ärligt talat på att du är ganska hysterisk.

Jag har aldrig blivit upprörd när min dotter har blivit tilltalad av någon. Faktiskt inte ens de gånger då hon faktiskt har fått dickpics skickade till sig. Det är bara att ignorera eller trolla, så är det "problemet" löst. I värsta fall så kan hon även ta till storsläggan och blocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in