2022-08-19, 19:56
  #202501
Medlem
Nova Kakhova får påhälsning av HIMARS (hoppas jag).

https://liveuamap.com/en/2022/19-august-explosions-audible-in-nova-kakhovka
Citera
2022-08-19, 20:00
  #202502
Medlem
Opaques avatar
[quote=more4you|81316214]Verkar som kvällens föreställning tar sin början.
Luftförsvaret på Krim arbetar. Varför skriver vissa här Krym???

När du ändå är där, så kan vi kanske också vänja oss att skriva Odesa (Och inte ryska Odessa)
Citera
2022-08-19, 20:03
  #202503
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Nova Kakhova får påhälsning av HIMARS (hoppas jag).

https://liveuamap.com/en/2022/19-august-explosions-audible-in-nova-kakhovka

Mycket troligt HIMARS, Ukraina ska väl avsluta jobbet de påbörjade igår, det att spränga bort allt som orcherna försökt laga bron med
Citera
2022-08-19, 20:05
  #202504
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Nova Kakhova får påhälsning av HIMARS (hoppas jag).

https://liveuamap.com/en/2022/19-august-explosions-audible-in-nova-kakhovka
Jo men jag tycker inte de låter som Himars på denna filmen iaf.

https://twitter.com/BlogUkraine/status/1560686907067170819
Citera
2022-08-19, 20:05
  #202505
Medlem
Ja krim kommer ryssland så småning om få överge. Ukraina kommer skära av krim tillsammans med stora delar av Rysslands arme. Antagligen slutar kriget så och ryssland får retirera ut från hela ukraina. Men tror det kommer ske i vår. Blir en hård vinter för ryssland nu när Ukraina kommer svälta ut dom.
Citera
2022-08-19, 20:06
  #202506
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssalnd å Ukraina kom överens om att Ukraina inte ska gå med i Nato, vilket resulterade i att ryssland backade från kiev och håller sig till dem två områden där det bor många ryssar.
Kriget är typ över


Vad händer om det inte bor så många ryssar kvar på ockuperad mark om ett år ?
Om ockupanterna, hororna, tjuvarna och dom medelålders, nedsupna "männen" inte är önskvärda ?

Mmenar du verkligen att ryssfittor, ockupanter i ett annat land skulle nå några som helst framgångar, när dom aldrig gjort det innan ?

Börja med dig själv !
Citera
2022-08-19, 20:06
  #202507
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hur gick det med kocken till Putin, kommit något bekräftelse åt något av hållen?
Nej.
Bara någon bild som det inte finns bevis på att den är nytagen eller att det är han eftersom han har en body double.
Citera
2022-08-19, 20:07
  #202508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jo men jag tycker inte de låter som Himars på denna filmen iaf.

https://twitter.com/BlogUkraine/status/1560686907067170819
Håller med, låter som ett ammoförråd som självantänder.
Citera
2022-08-19, 20:08
  #202509
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Håller med, låter som ett ammoförråd som självantänder.
Dessa smällarna var det lite mer tryck i däremot. Nova Kakhovka igen.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1560686440920584194
Citera
2022-08-19, 20:09
  #202510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Enkelt tjäna pengar under dessa tider, 100% investerad i energiaktier Mer krig och mer vapen ger mig mer pengar, man tackar och tar emot..
Din lilla horunge. Ta ditt pengasnack i aktier och värdepapper - delen. Vi skiter totalt i din ekonomi. Detta handlar om Ryssland och Ukraina. Fattar du dåligt?
Citera
2022-08-19, 20:10
  #202511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vad händer om det inte bor så många ryssar kvar på ockuperad mark om ett år ?
Om ockupanterna, hororna, tjuvarna och dom medelålders, nedsupna "männen" inte är önskvärda ?

Mmenar du verkligen att ryssfittor, ockupanter i ett annat land skulle nå några som helst framgångar, när dom aldrig gjort det innan ?

Börja med dig själv !

Ryssarna har bott i det områden i flera hundra år, dem har behandlats dålig efter 2014 kuppen tyvärr.
Börja med mig själv vad din fjant? sug kuk å dö.
Citera
2022-08-19, 20:11
  #202512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av more4you
Har ni en länk till påskrivet dokument som bekräftar denna sensationella nyhet?


Du får läsa lite nyheter din fjant,

https://www.france24.com/en/live-news/20220308-in-nod-to-russia-ukraine-says-no-longer-insisting-on-nato-membership

Dagen efter backade ryssarna från Kiev.
Även i krig har man backdoor förhandlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in