2022-08-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Ställer de in Malmö Festivalen ikv? Konstigt man begår massskjutning på köpcenter när de kan göra med kaoz bland 20k på Stortorget ikv

Är det gängrelaterat är det ju som vilken dag som helst.
Citera
Medlem
En bekant ringde och säger det ryktas om att två artister är skjutna. Med många skott. Tveksamt om dom avlider.

Har det med festivalen att göra tro?
Citera
Medlem
Var på Emporia runt 16 tiden så det hände efter jag lämnat Nordens största köp center. Rätt sjukt att det händer inne i centret där tusentals människor befinner sig varenda dag.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Två GM. Måltavorna i mellan?
Kan ju vara så men reagerar också att det rapporteras att ”någon” flytt över torget? Willys ligger på källarplan så mer troligt isåfall att personen flytt från planet där Zara är. Det är en bit att springa inne på emporia för att sen fly ut över torget
Senast redigerad av Kellywoman 2022-08-19 kl. 18:18. Anledning: Felstavat
Citera
2022-08-19, 18:17
Medlem
Fan sjukt att man knappt reagerar längre. Jag personligen är inte alls förvånad över detta men är jävligt arg. Kl 17 en fredag, fullt med folk, BARN. Helt sjukt att man inte ska kunna gå på köpcentrum.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwarfwajder
En av BO ska vara en oskyldig ungdom som verkar ha blivit "caught in the crossfire".

Video finns.
Vart finns videon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Att kvinnor skulle vara skjutna, var kommer den infon ifrån?

Stod på Sydsvenskan innan det ändrades till "personer".

Det står (minst) en kvinna nu.
"– Det var en gravid kvinna som höll på att svimma. De hade sett hur flera skott hade avlossats. De hade sett hur en kvinna blev skjuten."
Citera
2022-08-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Ställer de in Malmö Festivalen ikv? Konstigt man begår massskjutning på köpcenter när de kan göra med kaoz bland 20k på Stortorget ikv
Om det är gängrelaterat är min bedömning att det riskerar leda till hämndaktioner.

I så fall ”RIP slutaskjutprojektet i denna del”. Det gick sådär……

Är det festival ikväll med mycket folk där hämndlystna hitmän lätt kan försvinna i folkhav?
Citera
Moderator
Mappings avatar
Förvånar mig inte alls om det är Shahin, har gått mycket rykten senaste tiden om att flera personer crowdfundat ett rätt stort pris på hans huvud. Och, det är nog många i Malmö som haft anledning att göra det med tanke på Shahins historik.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kan ju vara så men reagerar också att det rapporteras att någon flytt över torget? Willys ligger på källarplan så mer troligt isåfall att personen flytt från planet där Zara är. Det är en bit att springa inne på emporia för att sen fly ut över torget

Var det inte en MG som sprang över torget?
Citera
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Skottlossning på två ställen, vid Willy:s och vid Zara.

Oklart om GM är gripen.

Sägs att personen "sköt på måfå".

1 förs ut från platsen på bår.

ÄR DET MUSLIMER?!?!
Vad jag minns från senaste besöket där så är de butikerna på olika plan.
Flera babbar som skjuter samtidigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vart finns videon?

Skickad privat mellan "oskyldige BO" vänner och några jag känner. Kan inte lägga ut än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in