2022-08-15, 01:30
Medlem
fearreapers avatar
Haha sicken otur & tur. 😊. Var så lite så. 😊

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Inte många rätt av min beskrivning där, men du hittade den Tack!
Citera
2022-08-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metallian
Stinkfist med Tool då?

Tyvärr inte. Låtintrot är betydlig mer "barnsligt".
Citera
2022-08-15, 11:28
Medlem
Någon som har en aning vad låten heter?

https://streamable.com/r53o80
Citera
2022-08-17, 00:08
Medlem
HasseBanans avatar
Nu kommer jag nog med en riktig "utmanare".

När man beställde skivor från Sound Pollution på 90-talet kunde det ibland följa med något som jag tror kallades promo-CD:s, dvs en CD med på sin höjd 4-5 låtar som var för att göra "reklam" för nyare, lite okända band. Jag minns att jag fick en skiva med något death/ industrimetal band där bilder på 4 kända massmördare fanns på baksidan. Har för mig om att sången på någon låt var tysk. Minnet är suddigt, men har för mig om att gruppen eller någon av låtarna hette något med Post (Post mortem eller liknande, men när jag söker på Post Mortem får jag inte fram det jag letar efter på youtube). Minns att det var bra och inte lät riktigt som vanlig death metal, därför gissar jag på att det var mer industri.

Hoppas någon kan hjälpa mig. Detta är vad jag minns just nu.
Senast redigerad av HasseBanan 2022-08-17 kl. 00:11.
Citera
2022-08-17, 17:25
Medlem
Det finns en låt som heter "Shake hands with danger" som förekommer i filmen med samma namn.
Jag vet att den finns utgiven på vinylskiva och att det även ska finnas en svensk version på låten som heter "Faran är din vän" eller "skaka hand med faran" Den svenska versionen fanns på youtube för några år sedan men den ligger inte kvar. skulle någon kunna ladda upp den.
Citera
2022-08-19, 14:45
Medlem
svartblods avatar
Söker ett power metal-band

Fick en länk skickad till mig från syrran för något år sedan med en låt från ett power metal-band. Det var tralligt och jävligt men nu när jag inte hittar länken längre har jag börjat sakna den. Det som är lite speciellt med detta är att bandet sjunger om rymden och skit inte drakar och mjöd. Nån som kan ha en aning om vad det är jag söker. Kan väl inte finnas många futuristiska pw-band?
Citera
2022-08-19, 14:47
Medlem
TheJackets avatar
https://www.reddit.com/r/PowerMetal/comments/32vhyu/scifispace_themed_power_metal/

Här kanske?
Citera
2022-08-19, 15:00
Medlem
borrasss avatar
Gloryhammer
Citera
2022-08-19, 15:27
Medlem
NoTruces avatar
Kan det vara norska Keldian?
Citera
2022-08-19, 15:31
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Scanner - hypertrace?
Ayreon?
Gamma Ray?
Citera
2022-08-19, 15:36
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Scanner - hypertrace?
Ayreon?
Gamma Ray?

Tralligt och jävligt och med rymdtema, då sitter Gamma Ray som en smäck, som du så fint hintade om.

Gamma Ray - Shine On
Citera
2022-08-19, 15:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Fick en länk skickad till mig från syrran för något år sedan med en låt från ett power metal-band. Det var tralligt och jävligt men nu när jag inte hittar länken längre har jag börjat sakna den. Det som är lite speciellt med detta är att bandet sjunger om rymden och skit inte drakar och mjöd. Nån som kan ha en aning om vad det är jag söker. Kan väl inte finnas många futuristiska pw-band?

(FB) Vad heter låten/artisten? Fråga här! - Den stora officiella tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in