2022-08-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
För att majoriteten är rysktalande i dessa regioner, de vill ta avstånd från ukrainsk nationalism och dess idéer (vilket de anser är bra för ingenting). Detta har ingenting med etnicitet att göra, det gäller både ukrainare och ryssar i regionerna.

Du tycker förstås att kinesernas sterilisering av lokalbefolkningen i Tibet samt tvångsinflyttning av kinesäckel och skall innebära att man får utrota tibetanerna om man säger emot?

Fattar du inte att du är ett offer för din svagbegåvning och påvekanskampanj från Kreml?
Det är exakt sådana som dig dom riktar sig till.
Att vi andra normalbegåvade skulle gå på skiten vet dom redan är lönlöst.

”Ingen rök utan eld” är ju det bästa sättet att påverka idioter. För inte skulle väl någon kunna hitta på så absurda historier. Det måste därmed ligga sanning i det. Typ som Bucha. Ryzzarnas förklaring var väl att det var Nato som mördat alla.. Vääääldigt trovärdigt..
Citera
2022-08-19, 14:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Självklart vet han detta ja. Putin är verkligen inte en på något sätt korkad eller obildad man, men hans förhoppningar om att andra innerst inne är som honom kommer från en blindhet skapad i just denna narcissismens anda. Han gjorde och gör ett fel, han litar på ryssar. Han gjorde helt enkelt misstaget att tro att bara för att han är den han är så är andra ryssar det också.....historien och drömmarna förtäljde ju honom detta....även den observante och kunnige blir lurad utav egoism, vilket han verkligen fick veta denna gången. Han trodde verkligen att Ryssland var vad som målats upp i tanken och historier skrivna i Ryssland. Sanningen är att han i den tanken förlorade inte bara sin dam utan även sitt torn i rockad, i utbyte mot en undernärd springare

Eller så trodde han att de inte var som honom, att det längre ned i hierarkierna finns okorrumperade hederliga sovjetiska arbetarryssar. Att det bara var den högsta eliten som roffade åt sig inte kontrollanterna som skulle kontrollera att alla stridsvagnar fungerade eller tjänstemännen i säkerhetstjänsten som bedyrade att de betalat alla kontanta dollar till samarbetsmän i Ukraina. Han har glömt vilken liten korrumperad tjuv han själv var som låg tjänsteman i början på sin karriär i Östtyskland.
Citera
2022-08-19, 14:25
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ren och skär lögn utan någon som helst bärighet i verkligheten. Men visst, lyckas man skrämma eller bombardera iväg fler ukrainare så blir de ju majoritet så småningom.....vilket är den uppenbara planen och har varit sedan 2005

Det är högst troligen sant idag. Kanske det är så sjukt att där sitter extremister på bägge sidor och realistiskt kalkylerar med att kriget slutar med att de inte får det territorium som de tänkt sig, men det som de får/som återstår kommer vara monokulturellt.
Citera
2022-08-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eller så trodde han att de inte var som honom, att det längre ned i hierarkierna finns okorrumperade hederliga sovjetiska arbetarryssar. Att det bara var den högsta eliten som roffade åt sig inte kontrollanterna som skulle kontrollera att alla stridsvagnar fungerade eller tjänstemännen i säkerhetstjänsten som bedyrade att de betalat alla kontanta dollar till samarbetsmän i Ukraina. Han har glömt vilken liten korrumperad tjuv han själv var som låg tjänsteman i början på sin karriär i Östtyskland.
Ungefär exakt vad jag sade ja - Han litade på ryssar
Citera
2022-08-19, 14:26
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
[/b]
Underbart resonemang som gör att det alla diskussioner blir meningslösa: "Erkänn att du blivit hjärntvättad annars talar jag inte om sanningen för dig"!
Vad är du uppfödd med för slags värderingar och syn på logik?
Så jag har fel i mitt påstående? Ser du inte hur alla debatterar i detta forum?

Dags att ta på dig läsglasögonen. Ingenting som sätter Ukraina i dåligt dager tåls att acceptera och förkastas automatiskt som propaganda. Det är så man förstår att människor är hjärntvättade, när det endast kan vara på ett sätt, alltså deras. Ni är för låsta i era idéer.
Citera
2022-08-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är högst troligen sant idag. Kanske det är så sjukt att där sitter extremister på bägge sidor och realistiskt kalkylerar med att kriget slutar med att de inte får det territorium som de tänkt sig, men det som de får/som återstår kommer vara monokulturellt.
Det har du helt rätt i Sailor, och vi vet ju alla hur länge monokulturella samhällen överlever. Inget har lyckats de sanaste 20.000 åren, och inte kommer det monokulturella ryska/ukrainska göra det denna gången heller. Därav nödvändigheten att styras upp från mer förstående folk och makter
Citera
2022-08-19, 14:32
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jag skulle inte åka in i en krigszon om jag inte behöver det nej.

Vilka skall jag prata med? Folk tvångsinflyttade från ryzzland? Folk som åker i fängelse om dom kallar det dör krig?

Ja, det känns verkligen som att man kan få svaren av dessa individer..
Du kan väl börja med att resa till ryZZland och fråga människorna som är ”tvångsinflyttade”? Eller är du rädd att Putin dödar dig med nervgift? Jag tror du mest är rädd för svaren du kommer få, eftersom de inte kommer stämma överens med västerländsk media. Kognitiv dissonans deluxe.
Citera
2022-08-19, 14:33
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tror du som är nyfiken och insatt i konflikten att det kommer bli några inte motsättningar nu i Ukraina när presidenten gått ut med att han kände till Putins invasionsplaner ett halvår innan utan att förbereda eller meddela befolkningen?

https://www.washingtonpost.com/national-security/interactive/2022/ukraine-road-to-war/?utm_source=android-app.expressen.se

Du kan väl läsa på här så får du lite fakta till att börja med?
Citera
2022-08-19, 14:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Alltså som Ukraina in reverse. Ukraina har utfärdat inkallningsordrar vid några tillfällen och grävt ned sig, har alldeles för lite materiel (fråga Zelensky...) och får sina inkallade soldater söndersprängda.

Ja Ukraina gör det de kan, de kan inte trolla fram vapen. Men Ryssland hade kunnat åtgärda personalbristen. De har nästan 4 gånger så många invånare som Ukraina.

Du menar att lilla Ukraina är dåliga för att de har färre tunga vapen än kärnvapenmakten Ryssland? Då tycker du väl att Sverige är urusla och förtjänar att få sina städer sönderbombade också, för vi har inte heller tusentals stridsvagnar och flygplan. Ja du är en lite mer resonabel putinälskare än de flesta, men ditt folkmordsstöd lyser igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Hade dom tänkt lite till hade dom väntat till maj juni med att invadera.
Då hade dom inte kört fast pansarvagnar i leran. Europa hade haft mindre tid att ersätta vinterns gas.

ja många misstag
Citera
2022-08-19, 14:34
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad säger de om sin privatekonomi och det allmänna tillståndet i landet? Hur är det med arbetslöshet, sanktioner och problem att resa utomlands?
Antagligen ungefär samma sak som du säger om vår situation i Sverige. Ett nödvändigt ont.
Citera
2022-08-19, 14:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tror du som är nyfiken och insatt i konflikten att det kommer bli några inte motsättningar nu i Ukraina när presidenten gått ut med att han kände till Putins invasionsplaner ett halvår innan utan att förbereda eller meddela befolkningen?

Vet inte, kan inte detaljerna. Har han erkänt att han var säker på att Ryssland skulle invadera?

Ryska Truppuppbyggnaden var ju känd i media.
Citera
2022-08-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Jag har aldrig påstått att jag är expert. Endast att det ni läser i västerländsk media inte är sanning, vilket du återigen förstår om du åker dit själv. Mina vänner har ingen agenda, det har ”experterna”.

Mina vänner berättar endast det de själva sett och hört antingen själva eller från släkt i dessa områden, de kunde inte bry sig mindre om jag trodde på vad som sades eller ej.
Jo, genom att du har suttit här i dagar nu och förtäljt ALLA andra om hur fel de har och hur rätt ENDAST du har, så har du definitivt framhävt, poserat och påstått dig själv vara expert. I allra högsta grad! Det är bara det att du är lite för trög, lite för blind, lite för dum, lite för subjektivt förstörd pågrund utav din tillhörighet, lite för....the list goes on, för att inte ens se dig själv i den mest uppenbara bortgörningen uatv dig själv. Tror du verkligen att vi alla här är lika korkade och inbilska som dig så att vi missar det eller att vi behöver det framställt i aftonbladet för att veta om det? Du har suttit i dagar och pissat på andra medlemmar här nu, från allt att de är från väst till att de är blinda och dumma, när sanningen är att den som vilsen är är du och ingen annan. Men det är ok att vara, räkna bara med att bli sedd, vilket du nu är. Håll dig till tråden och presentera lite RIKTIG fakta som jag ödmjukt frågade dig om för mer än en timme sedan. Att du skruvar saker åt ett håll för att undvika verkligheten gör dig verkligen inte mer trovärdig. Det krävs en utomordentligt naiv och korkad idiot till att se en spegel utan att se reflektionen den återger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in