Citat:
Ursprungligen postat av
Judgment
Jag gillar varken Ryssland eller Ukraina mer än något annat land. Men jag förstår att om man inte hejar på det land ni hejar på är man automatiskt en ryss eller Putinälskare.
Det är inte jag som blivit hjärntvättad av västerländsk media, utan du, så det vore väl onödigt att jag som redan vet om sanningen åker dit, för att få det jag redan vet om konstaterat?
Du hade ju skrikit ”rysspropaganda!!!” om jag så var på plats och livestreamade intervjuer med invånare i Donbas, för verkligheten stämmer inte överens med vad du tror.
Det bästa är om ni åker dit och upptäcker sanningen själva. Vi blir matade med lögner dagligen i Sverige. Eller trodde du att det bara hände i Ryssland? Frågan är vem som ljuger mest och det är vad du kommer få reda på.
Lägg ner ditt skitsnack.
Jag hjälper en familj med boende från Donbass, vars de flydde ifrån 2015 - till Irpin.
Nu är de fast här, i det land jag för närvarande bor i (efter en semesterresa i slutet av januari, utan att ha någonstans att ta vägen.
Deras hem är sönderbombat. Deras bil är aska och deras framtid är borta i nuvarande stund.
De påstår helt annat än vad dina vänner påstår som lever i Ryssland.
De skrattar när jag översatt vad du och andra rysstroll skriver.
Jag frågar i övrigt ganska mycket eftersom jag är nyfiken på verkligheten.
Jodå.. de har också vänner och familj i Donbass idag, likt dina ryska polare "som läser både svensk och rysk media".
Men kan påtala för dig att de vågar knappt prata i telefon öppet om vad som händer där idag eftersom (som du vet) allt avlyssnas där idag.
De får hålla sig till, hur mår du osv.
Jävla ryssar säger jag.
Om jag hade varit ryss och levt i Ukraina och inte trivdes så hade jag flyttat till Ryssland och det är det dessa jävla ryssar skulle ha gjort istället för att infeltrera sig i ett annat land politiskt eller på andra sätt.
Hur fan skulle det se ut om jag och mina övriga svenskar skulle börja infeltrera oss likt ryssjävlarna gjort, i det land jag för närvarande lever i?
Skulle Sverige ha något med det att göra? Nej inte ett skit!