Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Jag har faktiskt aldrig hört talas om en person vars pengar har blivit frysta (såklart går det att googla fram sådana fall, men det är inte poängen). Är det verkligen ett sådant problem att vi ska kasta bort hela vårt finansiella system? Låter mer som ett juridiskt problem i så fall.
Jag har fått mitt PayPal fruset.. och alla jag känner.
Ditt konto fryser med pengarna och du tvingas skicka din ID-dokument och liknande som bevisar ditt ägande. Bitcoin frågar inte efter sådant.
Det är inte ett juridiskt problem. Det är olösbart problem med byråkrati och politik.
Det finns ett krig emot cash nu för att digitala pengar ska vara totalt övervakade och kontrollerade.
Bitcoin är fria digitala pengar. Det är digitala cash. Dessutom är det fast penningmängd så "inflationen" som sker idag hade inte kunnat ske, orsaken till inflation är pengatryckande.
Man kanske måste testa använda Bitcoin själv för att förstå hur självklart det är i jämförelse med det ruttna traditionella finanssystemet.
BTW. PayPal är bara ett betalningssystem för fiat. Bitcoin ÄR pengarna plus betalningssystemet inbyggt.