Citat:
Ursprungligen postat av
Judgment
De som bor i Donbas vill inte längre vara en del av Ukraina, det är inte Putin som bestämt det, utan de som konstant blivit förnedrade av sina egna (Ukraina) i form av bombningar och mördande. Innan ukrainska blev det enda officiella språket, var även ryska ett accepterat språk i Ukraina. Helt plötsligt togs det bort och de tvingas lära sig ukrainska. När de som pratar ryska tycker det är fel och protesterar så förtjänar de att dö enligt dig?
Du förstår väl att Ukraina dessutom är ett korrupt pissland? Nej, det betyder inte att jag tycker invasionen är något bra, men det kanske är nödvändigt ont när resten av världen vänt ryggen åt de drabbade? Eller skulle de fortsätta bli bombade tills de rysktalande ukrainarna var utrotade, det är ok?
Varför åker du inte ned dit och frågar de som bor där istället för att lita på svensk media?
Lille pajas. Du går alltså på vad som helst som dina hjältar i Kreml spottar ur sig?
Du är verkligen en nyttig idiot.
Om jag kommer hem till dig och hotar dig med min pistol och kräver att du och din katt får flytta, gör du det då utan att krångla?
Enligt dig bör ju även polisen hålla sig borta då de bara kan eskalera händelsen.
Jag har ju bestämt att du har behandlat din kissemiss illa. (Självklart med fabricerade bevis) så det är bara att flytta och lämna över dina ägodelar..
Störst och starkast bestämmer helt enkelt. Typ som på stenåldern. Känns väldigt modernt på något vis..