2022-08-19, 10:19
Medlem
Oj vilken SEGER för Ukraina gårdagen blev. Även om vi reducerar ned siffrorna så skall skadade beaktas och USEL rysk hälsovård i fält och helt klart kan 400 våldtäktsbarbarer inte längre skrämma dom ukrainska barnen.

69 utslagna fordon och tankbilar för bögfascisterna tyder på att Ukraina framgångsrikt angriper logistiken.

Jag börjar firandet i eftermiddag... ...Jag tycker också det ser bra ut att man eliminerar ryska pedofilers artillerisystem, 6 st artilleripjäser och 1 MLRS....enda smolken i glädjebägaren är att inga flygplan eller helikoptrar var med i statistiken.......

Kriget är ohållbart för Ryssland. Man har fastnat i något man inte reder ut, landet förlorar sin framtid, alla måste avgå: Putin---Lavrov--horan Zacharova och bögen Peskov.
Citera
2022-08-19, 10:19
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det tror jag knappast. Zelensky talar väl dominerande Ryska. Han torteras väl inte hoppas jag.

Vad det egentligen handlar om är att Ryssland ska erkänna Ukraina. Inte språket.
Du har fel och det kommer du få se i slutändan. Ryssland kommer inte ta över hela Ukraina och de kommer inte utrota varenda ukrainare. Det är endast era hjärnspöken som talar vilket är en konsekvens av västerländsk hjärntvätt.
Citera
2022-08-19, 10:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Har du någon källa för det påståendet?
https://spektr.press/tolko-pyat-ballov-kak-idet-borba-za-shkolnikov-samoprovozglashennyh-respublik-donbassa/

Det finns flera liknande rapporter.

Donetsk och Luhansk har ju även förbjudit Google för att barnen inte ska bli "lurade". Vilken frihet.
Citera
2022-08-19, 10:21
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Lösningen är givetvis förhandlingar i stil med Minsk II.
Men Ryssland har aldrig varit intresserade. De vill återupprätta Storryssland. Har du lyssnat på vad Putin m.fl. säger helt öppet? Eller duger han inte som källa för dig?
Skitsnack. Det är Ukraina som ej varit intresserade. Vad har Putin sagt helt öppet som är så hemskt?
Citera
2022-08-19, 10:22
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Självklart är det en komplicerad konflikt, men det är inte det minsta komplicerat att ta in att Putin startat ” specialoperation” och i samband med detta fullständigt förstört städer o med öerhörda mängder döda,, detta faktum är meningslöst att problematisera o myntet har inte 2 sidor, av sunda människor fördöms detta enhälligt

Nu var ju det jag skrev bara en kommentar på det där med "ryssland försökte utrota ukrainskan". Det var fel av Putin att initiera operationen.
Citera
2022-08-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför skulle de ha ryska som officiellt andraspråk? Ska Sverige ha arabiska som officiellt språk? Fuckoff.

Jag känner folk som växte upp i Ukraina under sovjettiden och de fick inte lära sig ukrainska förrän att Ukraina blev självständigt. De fick inte prata sitt modersmål.

Det fetade: Därför att ryska talas av en massa jävla människor i Ukraina. Dess president inkluderad.
Citera
2022-08-19, 10:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du har fel och det kommer du få se i slutändan. Ryssland kommer inte ta över hela Ukraina och de kommer inte utrota varenda ukrainare. Det är endast era hjärnspöken som talar vilket är en konsekvens av västerländsk hjärntvätt.
Ok, vi får se vad som händer.

Många Pro-ryssar hävdar att Odessa snart ska falla så det blir intressant att se om Ryssland stoppar där. När faller Odessa tror du?
Citera
2022-08-19, 10:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Om du ena dagen kunnat prata norska i Sverige och det sedan tas bort som godkänt språk i Sverige, vad tror du händer?

https://www.reuters.com/article/us-ukraine-parliament-language-idUSKCN1S111N

De skriver självklart inte rätt ut att de förbjuder ryska, men åk till östra Ukraina och fråga de som bor där själv så får du höra vad detta har haft för innebörd för de rysktalande. Det är det enda sättet för er att förstå. Jag är ju bara ett ryzztroll.
Så låt se. Du hänvisar till en artikel från 2019 om att den avgående presidenten skall underteckna en lag om att ge ukrainska särskilt status, samtidigt som en ny folkvald rysktalande president (Zelenskyj) just skall tillträda?

Rysstroll eller inte så förstår du nog att detta inte övertygar någon om ditt påstående att ”de förbjudits tala ryska”.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-08-19 kl. 11:01.
Citera
2022-08-19, 10:28
Medlem
Citat:
Har du någon källa för det påståendet?
Kremls egen kanal Ria Novosti är väl trovärdig!
https://medium.com/@jkmuf1861/a-russian-plan-for-the-genocide-of-the-ukrainian-people-8c866bed9c63
Citera
2022-08-19, 10:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det är du som inte kan läsa. Vad lagen säger och hur nationalister tolkar lagen är två olika saker. Det finns människor som skiter fullständigt i lagen om du inte visste det. Till och med ukrainare.
Fast nu flyttar du målstolparna rejält.

Du började ju med att klaga på just lagarna och sa att ryska är "otillåtet".
Att det finns individer som inte följer lagar har NOLL med ditt första argument att göra.
Citera
2022-08-19, 10:33
Medlem
X3treams avatar
Det är väl läge att avliva Putin på G20 mötet? Eller kommer han använda sig av dubbelgångare, vad tror ni?
Citera
2022-08-19, 10:33
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du förstår inte att Polen och andra östländer fyllt på med stridsflyg från sovjettiden?

Det vet jag. Bara att tacka Ukrainas vänner och hoppas på att det levereras fler. Dock redovisade orcherna dubbelt upp förstörda UAF:s flyg redan före dessa leveranser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in