2022-08-19, 07:51
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag har läst igenom dina inlägg, och i allt vad du skriver vill du lägga över ansvaret för invasionen på Ukraina/EU/USA, har inte sett ett enda inlägg där du inte på något sätt försöker försvara Ryssland.
Eller förstår du inte vad du skriver.
Jag hanterar inte dessa frågor med några snabba googlingar för de getr inga korrekta svar, du kan nog hitta svar som stödjer din tes också.
Men läser d på om krisen och då menar jag från starten 1991 så kommer du att inse att det fanns ett flertal frågetecken gällande beslutstordningen och mandated mellan Parlamentet i Ukriana(Finns nog forfarande om man går igenom allt)framför allt efter ett par lagar som klubbades som i efterhand ansågs bryta mot grundlagen.
Men forsätt du sprida Kreml propagandan för att försöka försvara Rysslands invasion.

Irriterande när det är fel på google och de ger inkorrekta svar som inte stödjer ens världsbild.
Citera
2022-08-19, 07:53
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nja, ”en avgörande militär seger” är väl så vagt det kan bli? Vad är det, erövring av Kramatorsk? Att man håller N Kherson oblast mot ukrainska attacker?

Men av resten av ditt inlägg att döma verkar att du menar att status quo är en sådan seger för Ryssland. Då får du nog inse att åtskilliga skulle se detta som närmast oavgjort med tanke på Rysslands utgångspositioner i Ukraina, dess militära överlägsenhet på pappret och hur kriget inleddes.
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Målen är ganska klart uttalade från Kremls sida.

Säkra utbrytarrepublikerna, avnassifiering och demilitarisering av Ukraina.

De bredare målen fick vi skriftligt i två dokument i dec 2021.
Men människa, sitter du och läser innantill från ett styrdokument? Jag frågar dig vad rysk ”seger” innebär och du svarar med vaga ryska mål.

”Avnassifiering av Ukraina”, vad är det för snömos? Jag antar att du menar att Ukrainas regering skall störtas, och presidenten bytas ut?

Men vi fick efter sådär ett dygn till slut en form av konkretisering av den ryska ”segern”*:
LaVerdadTodo förutsäger
- en ”avgörande miliär rysk seger” inom ca en månad (oklart var och vad),
- störtande av Ukrainas regering (?),
- avväpnande av Ukrainas arme.

Tror du på det där själv i augusti 2022?

*) nu kommer du förmodligen att skriva: ”nej, det är bara ryska målsättningar”, och så börjar vi om…
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-08-19 kl. 08:11.
Citera
2022-08-19, 07:55
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Innan ukrainska blev det enda officiella språket, var även ryska ett accepterat språk i Ukraina. Helt plötsligt togs det bort och de tvingas lära sig ukrainska.
Har du en källa till ditt häpnadsväckande påstående att ”de tvingas lära sig ukrainska”?
Citera
2022-08-19, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Irriterande när det är fel på google och de ger inkorrekta svar som inte stödjer ens världsbild.

Nu är det inte fel på Google men när det gäller mer komplexa frågor lär du inte få några korrekta svar.
Men om det är din uppfattning så förstår jag din ståndpunkt, att behöva läsa på själv ta upplysningar från flera källor och göra det under tid, är nåt som är för svårt för dig.
Nej googla frågan på nån timme och sen förstår du läget verkar vara din tes.
Som jag bad dig om lägg ner några dagar nu och framför allt försök få fram analyser från lite äldre källor kommer du att inse situationen.
Men du är väl den som googlar fram ett svar på 5min sen är du expert?
Citera
2022-08-19, 08:01
Medlem
Känns ju nästan som Ukraina agerar textboksmässigt om de vill att så många proryssar samt kolonisatörer som flyttade in efter 2014 ska lämna ockuperade områden innan de tar tillbaka dem.

Det är nog högst önskvärt för Ukraina då det blir mindre folk att deportera om de redan avlägsnat sig frivilligt. Det kan nog bli endel dålig press när dom ska deporta de tusentals som flyttade in på Krim efter 2014.
Citera
2022-08-19, 08:14
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu är det inte fel på Google men när det gäller mer komplexa frågor lär du inte få några korrekta svar.
Men om det är din uppfattning så förstår jag din ståndpunkt, att behöva läsa på själv ta upplysningar från flera källor och göra det under tid, är nåt som är för svårt för dig.
Nej googla frågan på nån timme och sen förstår du läget verkar vara din tes.
Som jag bad dig om lägg ner några dagar nu och framför allt försök få fram analyser från lite äldre källor kommer du att inse situationen.
Men du är väl den som googlar fram ett svar på 5min sen är du expert?

Det fungerar liksom inte med en sådan överlägsen attityd när du inte själv har några källor. Se dig själv utifrån.
Citera
2022-08-19, 08:16
Medlem
Herre djävlar! Nu börjar hjältarnas attacker synas i statistiken.
400 orcher har blivit gödsel plus en massa utrustning

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1560509560510730240
Citera
2022-08-19, 08:21
Medlem
Jösses vilken explosion. Klart största svampmolnet jag sett.
Börjar lite försiktigt med träffen och lite fyrverkeri.
Efter ett tag så kommer explosionen som genererar ett enormt vackert svampmoln.

The combined forces of the 49th battalion and 30th brigade are working beautifully.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1560508688280043520
Citera
2022-08-19, 08:25
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Har du en källa till ditt häpnadsväckande påstående att ”de tvingas lära sig ukrainska”?
Om du ena dagen kunnat prata norska i Sverige och det sedan tas bort som godkänt språk i Sverige, vad tror du händer?

https://www.reuters.com/article/us-ukraine-parliament-language-idUSKCN1S111N

De skriver självklart inte rätt ut att de förbjuder ryska, men åk till östra Ukraina och fråga de som bor där själv så får du höra vad detta har haft för innebörd för de rysktalande. Det är det enda sättet för er att förstå. Jag är ju bara ett ryzztroll.
Citera
2022-08-19, 08:26
Medlem
En pissryss försöker rädda en pissryss, trampar på en mina och förlorar halva benet
Så går det om man trampar runt i ett land där dom inte skall befinna sig i.

Russian steps on a mine and loses his leg, filming it all on an action camera.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1560481086014369792
Citera
2022-08-19, 08:27
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuietExit
Ta din Lada och lämna Syktykar. Och se lite av omvärlden. Det skulle du må bra av.
Åk till Donbas och intervjua de som fortfarande bor där istället, så ska du få höra vad diskriminering innebär. Fråga även om Alley of Angels.
Citera
2022-08-19, 08:28
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Sorgligt bara att Roger Waters verkar ha fallit djupt och är Putinist.

https://www.independent.co.uk/voices/roger-waters-ukraine-russia-china-taiwan-b2140968.html

Han är västhatare och antisemit. Alla diktaturer gillar han. För mycket droger inmundigades under Pink Floyd-åren. De övriga medlemmarna vill inte ha med honom att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in