Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Scrolla genom mina svar så ser du svar på det, från igår med Siamgnome t ex. Korta svaret är att jag inte stöder "Kreml" och Rysslands invasion, speciellt 2022, är inte befogad/har inte mandat. Du påstår bara att jag har noll koll men kan inte själv komma med en källa på ditt påstående om att det var oklart om presidenten eller parlamentet hade makten att ta Ukraina till EU. Kom nu åtminstone med en källa annars är du pinsam. Annars gör du bara själv det du anklagar andra för.
Det är bara du som gör det till en övergripande fråga. Om Ryssland hade mandat är bara en av många frågor. Speciellt när det är rörigt. Du sitter inte och gnäller över USA i Kosovo. Varför? För att "vem som började" är bara en av många frågor även där.
Jag har läst igenom dina inlägg, och i allt vad du skriver vill du lägga över ansvaret för invasionen på Ukraina/EU/USA, har inte sett ett enda inlägg där du inte på något sätt försöker försvara Ryssland.
Eller förstår du inte vad du skriver.
Jag hanterar inte dessa frågor med några snabba googlingar för de getr inga korrekta svar, du kan nog hitta svar som stödjer din tes också.
Men läser d på om krisen och då menar jag från starten 1991 så kommer du att inse att det fanns ett flertal frågetecken gällande beslutstordningen och mandated mellan Parlamentet i Ukriana(Finns nog forfarande om man går igenom allt)framför allt efter ett par lagar som klubbades som i efterhand ansågs bryta mot grundlagen.
Men forsätt du sprida Kreml propagandan för att försöka försvara Rysslands invasion.